پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش قیمت یا حذف یارانه «شکر»

مدیرکل تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف بالای شکر در داخل و ارتباط آن با چاقی و بیماری هایی مانند دیابت و برخی سرطان ها از پیشنهادهایی برای افزایش قیمت یا حذف یارانه شکر خبر داد. و گفت: این موضوع مراقبت از سلامتی مردم است زیرا مردم قند و شکر زیاد مصرف می کنند.

به گزارش دکترنامه، زهرا عبداللهی اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم وزارت بهداشت کاهش مصرف شکر و شکر در جامعه است و همراه با اقدامات آموزشی و فرهنگی در قالب بسیج آموزشی و پویایی ملی، جلب مشارکت مواد غذایی است. صنعت برای کاهش قند در محصولات خود و اصلاح استانداردها.» این مهم است.

وی گفت: در حال حاضر بررسی های مصرف مواد غذایی خانوار در کشور نشان می دهد که مصرف سرانه شکر به مراتب بیش از میزان توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آن ها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی است. سرطان ها. . مثل سرطان پانکراس است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت؛ وی افزود: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف شکر در داخل، اتخاذ سیاست های دولت از جمله افزایش قیمت یا حذف یارانه شکر است. این برای حفظ سلامت مردم است، زیرا افراد قند و شکر زیادی مصرف می کنند.

مدیرکل تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: با توجه به مصرف زیاد شکر و شکر و همچنین مواد شیرین و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف غذاهای شیرین و شیرین سوق پیدا کرده است، بنابراین باید تقاضا و مصرف را در انواع مختلف کاهش دهیم. راه ها. ، برای کار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا