پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

طبق این گزارش شفاف و تصور کنید ، افرادی که به پیوند کبد احتیاج دارند ، به جای انتظار برای قلب های اهدا شده ، قلب های جدیدی دارند که از سلول های پوستی خود رشد کرده اند. دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده گامی اساسی در تحقق این ایده برداشته اند. آنها با موفقیت پیوند کبد کوچکی که از سلولهای پوست انسان خارج شده است را به موشها پیوند زدند.

پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

پیوند عضو می تواند به نجات جان بیمار کمک کند ، اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند. یكی از این موانع عدم اهداكنندگان است و مانع دیگر این است كه سیستم ایمنی گیرنده در صورت یافتن ارگان اهداء شده ممکن است از پذیرش بافت جدید خودداری كند.

می توان اندام های جایگزین را که از سلولهای خود بیمار رشد کرده اند رشد کرد. این کار می تواند زمانی انجام شود که بیمار به پیوند عضو نیاز داشته باشد. سیستم ایمنی بدن این ارگان را رد نمی کند زیرا سلولهای خود را به رسمیت می شناسد.

محققان دانشگاه پیتسبورگ سلولهای کبدی را از سلولهای بنیادی انسان ایجاد کردند و سپس آنها را به موش پیوند دادند. سلولهای کبدی انسان در قلب موش کشت می شوند که تمام سلول های خود را از دست داده اند. بنابراین ، چارچوبی ثابت برای اتصال سلولهای جدید به ساختار اصلی اندام.

دانشمندان سپس كبد كوچك را به پنج موش پیوند دادند و به مدت چهار روز وضعیت آن را بررسی كردند. تحقیقات نشان داده است که کبد جدید در همه موش ها کار می کند.

دانشمندان دریافتند که این کبد اسیدهای صفراوی و اوره را ترشح می کند. آنها همچنین پروتئین های موجود در خون موش را شناسایی کردند. نتایج نشان داد که آزمایش به طور روان پیش نمی رود زیرا در جریان خون در اطراف بافت همبندی موش ها 5 مشکل وجود دارد. موش ها همچنین از نظر مقاومت در برابر رد پیوند عضو ساخته شده اند. در نتیجه ، این نتایج ممکن است در حیوانات دیگر امیدوار کننده نباشد.

“Alejandro Soto-Gutierrez” ، نویسنده اصلی این پروژه گفت: “هدف بلند مدت ما تأمین ارگان هایی است که می توانند جایگزین اندام های اهدا شده شوند.”

این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا