عمومیکسب و کار ویژه

چرا باید لوستر کریستالی سقفی بخریم ؟

لوستر کریستالی چیست؟

به نقل از کارشناسان لوستر روژانو لوستر های کریستالی باعث زیبایی هر چه تمام تر فضایی می شود که قرار است لوستر در آن جا نصب شود، علاوه بر آن وجود حباب طرح دار که روی سقف می افتد باعث یک نوع نور پردازی زیبای اضافه ای اضافی می شود.

به  لوستر بلند مدرن و آویزهای رشته ای و سقفی که در آنها از دانه های ریز و درشت شیشه و کریستال استفاده شده است، اصطلاحا لوستر کریستالی گفته میشود. ابعاد، ارتفاع، مدل، رنگ و قیمت این گروه از لوستر تنوع بسیار بالایی داشته و با توجه به محیط مورد نظر می توان گزینه های مختلفی را خریداری نمود. کریستال های به کار رفته در لوستر با توجه به جنس و کیفیت و برند تولید کننده آنها نوردهی و درخشش متفاوتی دارند. به طوریکه زیباترین جلوه در این نوع لوستر را می توان در نمونه هایی مشاهده کرد که از کریستال های اروپایی و ترک در آنها استفاده شده است. در یک دسته بندی کلی و بر اساس رنگ کریستال ها، این گروه از ها را می توان به کریستال های سفید، زرد و طلایی تقسیم نمود. به لوسترهای کریستالی که در رنگ های زرد یا طلایی تولید میشوند، اصطلاحا لوسترهای شامپاین نیز گفته میشود.

لوستر ها در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته ی مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند. همه ی ما لوستر کریستالی را در لوستر فروشی ها دیده ایم، لوستر هایی که پر از کریستال هستند؛ در ادامه با هم خواهیم خواند که لوستر کریستالی که یکی از انواع لوستر مدرن است چیست و انواع آن کدام است. لوستر کریستالی یکی از انواع لوستر مدرن است. ​لوستر کریستالی نوعی لوستر است که از قطعات ریز کریستال تشکیل شده است و در فضا های خانگی مانند آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب و فضاهای کاری قابل کاربرد دارد. لوستر های کریستالی باعث زیبایی هر چه تمام تر فضایی می شود که قرار است لوستر در آن جا نصب شود، علاوه بر آن وجود حباب طرح دار که روی سقف می افتد باعث یک نوع نور پردازی زیبای اضافه ای اضافی می شود.

 

لوستر مدرن کریستالی

لوسترهای مدرن کریستالی به چند گروه دیگر تقسیم می شوند که از مهم ترین آنها می توان به لوستر سقفی کریستالی و لوستر آویز کریستالی اشاره نمود.

در نوع سقفی این لوسترها دانه های درشت و ریز کریستال به ارتفاع تقریبا کم بر روی صفحه نصب شده روی سقف متصل می باشند. این گروه از لوسترهای کریستالی تنوع بالایی از نظر قیمت، طرح و اندازه داشته و می توان برای محیط های مختلف مانند سالن پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخانه نیز از آنها استفاده کرد.

 

برای محیط هایی که دارای سقف های بلند می باشند و از نظر هزینه محدودیتی در خرید نمی باشد، لوستر آویز کریستالی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. این نوع آویز بخاطر داشتن شاخه های بلند کریستالی جلوه بسیار منحصر به فردی را در محیط ایجاد نموده و فضا را کاملا مجلل میکنند. این گروه از لوسترها را نه تنها در محیط مسکونی، بلکه در تالارها و مراکز تجاری نیز می توان استفاده نمود.

 

لوستر کریستالی کلاسیک

بیشترین کاربرد لوسترهای کریستالی در محیط هایی با سبک های کلاسیک می باشد. چون در دکوراسیون کلاسیک تجملات و زرق و برق یکی از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که مشاهده میشود. نکته مهمی که در این گروه از لوسترها برای سبک های کلاسیک وجود دارد، شاخه ای بودن لوستر است. دانه های کریستال در این نوع لوستر از شاخه های متعدد آن آویز بوده و با تنوع زیادی که در شکل و تراش آنها ایجاد میشود، نورپردازی فوق العاده ای خواهند داشت. لوستر کلاسیک کریستالی در برخی از مواقع ممکن است بدنه ای از جنس برنز و یا کریستال داشته باشند که از نظر قیمت با هم تفاوت زیادی خواهند داشت.

بیشتر بخوانیم :

لوستر کریستالی اتاق خواب

اتاق خواب از مهم ترین بخش های منزل می باشد که برای تجربه استراحتی ایده آل مورد استفاده قرار میگیرد. در محیط اتاق خواب رنگ هایی که برای وسایل مختلف استفاده میشود و همچنین میزان نور و روشنایی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل هیچ یک از انواع لوستر کریستالی بزرگ و آبشاری برای آن گزینه مناسبی محسوب نمیشوند.

در مقابل، لوستر کریستالی اتاق خواب باید از میان مدل های فانتزی و مدرن در اندازه های کوچک انتخاب شود. به عنوان مثال، یک لوستر کریستالی سقفی در اندازه کوچک می تواند جلوه منحصر به فردی را در این فضا بوجود آورد. اگر اتاق خوابتان کوچک است و محدودیت فضا دارید، حتما از لوسترهای کریستالی با ابعاد کم استفاده کنید. اما برای محیط های بزرگ می توانید مدل های متعددی را انتخاب کنید و حق انتخاب بالاتری خواهید داشت. دقت داشته باشید که در میان انواع لوستر کریستالی اتاق خواب می توان مدل های رنگی را نیز مشاهده کرد که بسیار زیبا و جذاب هستند. استفاده از مدل های رنگی با رنگ های ملیح می تواند آرامش و زیبایی را در اتاق خواب فراهم کند.

 

چرا لوستر کریستالی بخریم؟

علیرغم تنوع بسیار بالایی که در صنعت تولید لوستر در تمام دنیا وجود دارد، لوسترهای کریستالی بیشتری طرفدار را دارند. دلیل این انتخاب و استقبال زیاد مزایا و ویژگی های مثبتی می باشد که در این نوع آویز و لوستر وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از کریستال های تراش خورده با طرح های مختلف علاوه بر زیبایی صد چندان آنها، نورپردازی را تا حد زیادی تقویت می کنند. در نتیجه می توان در فضاهای کوچک با سقف های کوتاه از این نوع لوستر استفاده نمود تا فضا روشن تر و بزرگتر جلوه کند.

 

لوسترهای کلاسیک و برنزی و یا نمونه های کریستالی آویز دارای قیمت های نسبتا بالایی هستند. در مقابل می توان برای صرفه جویی در هزینه ها، نمونه های مدرن و کوچکتر را که طراحی و ساخت آنها از کریستال استفاده شده است انتخاب و خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که کریستالی با توجه به تعداد کریستال ها و همچنین برند تولید کننده آنها تعیین میشود. به طوریکه کریستال های چینی ارزان ترین و اروپایی و ترک بیشترین قیمت را دارند. در نتیجه می توان با خرید لوستر کریستالی چینی با هزینه کمتر محیط اطرافتان را زیبا و کاملا درخشان کنید.

از دیگر ویژگی های مثبت این گروه از لوسترها می توان به کاربرد گسترده آنها در سبک های مختلف اشاره نمود. علاوه بر سبک های مدرن و کلاسیک، می توان نمونه های بسیار زیبا را در میان لوستر چوبی کریستالی مشاهده کرد که تلفیق بسیار زیبایی را بوجود آورده اند. لوستر گرد، مربع، رنگی، سفید و دیواری همگی تنوع بسیار بالایی داشته و می توان متناسب با محل مورد نظر برای نصب آنها، گزینه های ارزان و زیبایی را خریداری کرد.

 

چطور لوستر کریستالی بخریم؟

طراحان، برندها و تولیدکننده های داخلی و خارجی تنوع بسیار بالایی را در طراحی آویزهای کریستالی و سایر سبک ها به کار میبرند که بر همین اساس قیمت های متفاوتی خواهند داشت. بهترین گزینه برای انتخاب و خرید لوستر کریستالی بر اساس سبک و قیمت مورد نظر، خرید اینترنتی می باشد. خرید اینترنتی لوستر فضایی کاملا رقابتی را فراهم نموده و باعث میشود بتوانید از تخفیف های بسیار مناسب در حین خرید بهره مند شوید.

فروشگاه اینترنتی وودهوم به عنوان یکی از مراکز معتبر در فروش انواع لوستر مدرن، کلاسیک، فانتزی، آنتیک در طرح و قیمت های مختلف می باشد. این مجموعه در سراسر ایران دارای شعب متعددی بوده و اطلاعات کاملی درباره قیمت، اندازه و نوع و شکل کلی لوستر را برای هر یک از محصولات خود ارائه می دهد. با توجه به تعدد زیاد شعبه های این مجموعه، در کمترین زمان ممکن بعد از خرید سفارشتان تحویل داده خواهد شد.

 

نکات قابل توجه در خرید لوستر کریستالی

اولین و مهم ترین نکته در مورد جنس کریستال خواهد بود. در بازار لوستر ایران، بیشتر لوستر های کریستالی از کریستال های چینی، اتریشی و مصری تولید می شود؛ دقت کنید که کریستال به کار رفته در لوستر کریستالی از کدام کشور است و بدانید که آیا آن کشور واقعا آن نوع کریستال را تولید می کند یا خیر.

اگر قصد خرید لوستر کریستالی را دارید باید به سه سوال پاسخ دهید. اولین سوال: سقف خانه ی شما چقدر ارتفاع دارد؟ دومین سوال: کاربرد از فضا چیست؟ خانگی یا کاری؟ سومین سوال: وسعت فضای مورد نصب چقدر است؟

شما با پاسخ به این سوالات می توانید متوجه شوید که آیا خرید لوستر کریستالی کار درستی خواهد بود یا خیر.

لوستر سقفی کریستال

لوستر های سقفی کریستال یکی از محبوب ترین انواع لوسترهای کریستالی هستند که علاوه بر نمایش شیک و جلوه عالی با داشتن تنوع زیادی قابلیت تطابق با انواع فضاها را دارند. لوستر سقفی کریستالی در ساده ترین تعریف شامل مجموعه ای از قطعات کریستالی و شیشه ای است که به یک سینی فلزی یا کریستالی متصل شده اند، استفاده از تعداد زیادی قطعات کریستالی و شیشه ای باعث تلألو نور و درخشش بی نظیر این لوستر ها می شود. لوستر سقفی کریستال در اشکال متنوعی با ارتفاع کم و یا به شکل آویز طراحی می شوند و بهترین گزینه برای فضاهای با متراژ کوچک و متوسط و دارای سقف های کوتاه محسوب می شوند.

 

انواع لوستر سقفی کریستال

لوسترهای سقفی کریستال انواع بسیار متنوعی دارند و یکی از دلایل محبوبیت این لوسترها همین تنوع گسترده در طرح و رنگ و متریال است. به طور کلی لوسترهای سقفی کریستال در دو دسته مدرن و کلاسیک قرار می گیرند. این لوسترها از نظر نحوه طراحی هم به سه دسته تقسیم می شوند که این سه دسته شامل موارد زیر هستند.

انواع لوستر سقفی کریستال از نظر طراحی

  • لوستر های سقفی کریستالی حبابی 

این لوسترها به شکل یک دایره یا نیم دایره ساده طراحی شده اند. لوستر های حبابی که در ساخت آن ها از لامپ های ال ای دی استفاده می شود، به سقف متصل می شوند. این نوع لوسترها هم چنین قابلیت نور پردازی خوبی دارند و مناسب ترین گزینه برای برای فضاهایی با متراژ کوچک یا متوسط که سقف کوتاه دارند به حساب می آیند.

 

  •  لوستر سقفی کریستال شاخه ای

همانطور که از نام این لوستر مشخص است، این لوستر از مجموعه ای از شاخه های کریستالی تشکیل شده است که به سقف آویزان می شوند. یکی از مزایای لوستر کریستال شاخه ای این است که شما می توانید تعداد و ارتفاع شاخه های مورد نیاز برای فصل دلخواهتان را با توجه به سلیقه و تناسب با ارتفاع سقف و متراژ بنا  انتخاب کنید.

  •  لوستر سقفی کریستال آبشاری

لوسترهای سقفی آبشاری یکی از محبوب ترین اشکال لوستر سقفی کربستالی هستند و همانطور که از نامشان مشخص است به شکل آبشار طراحی شده اند و شامل مجموعه ای از قطعات کریستال براق و زیبا هستن که به شکل آبشاری از سقف آویزان می شوند. این مدل لوستر سقفی کریستال بیشتر برای فضا های بزرگ و مجلل و فضاهایی که دارای سقف بلند هستند، مناسب است. این نوع لوستر به دلیل جلوه خاصی که به دلیل انعکاس نور از کریستال های آویزان آن ایجاد می شود و هم چنین درخشندگی و نورپردازی عالی نسبت به  دیگر انواع لوستر سقفی کریستال قیمت بالاتری دارد.

 

انواع لوستر کریستالی جدید

لوستر های کریستالی از اصیل ترین انواع لوستر هستند و از تنوع بالایی هم برخوردار اند. در گذشته بیشتر لوستر های کریستالی به سبک کلاسیک طراحی می شدند؛ اما در سال های اخیر به دلیل استقبال گسترده از سبک دکوراسیون داخلی مدرن لوستر های کریستالی با طراحی جدید که متناسب با سبک مدرن هستند هم به بازار ارائه شدند. امروزه انواع بسیار متنوعی از لوستر های کریستالی با طرح، رنگ و مدل های مختلف در دسترس هستند. این لوستر ها در کنار جلوه و شکوه بی نظیرشان به دلیل تنوع در متریال به کار رفته طیف قیمتی متنوعی هم دارند.

معرفی چند مدل لوستر کریستالی جدید

لوسترهای کریستالی بسیار متنوع هستند و همین تنوع بالا سبب شده است که از لوسترهای کریستالی در تمام فضاها از جمله سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، راهرو و… استفاده شوند. در اینجا چند مدل جدید از لوستر های کریستالی را معرفی می کنیم.

  • مدل لوستر کریستالی جدید برای سالن پذیرایی

لوستر کریستالی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سالن پذیرایی است. لوستر های کریستالی با درخشش فوق العاده و نور پردازی خیره کننده می توانند زیبایی سالن پذیرایی شما را برای استقبال از مهمان ها دو چندان کنند. اگر سبک چیدمان منزل شما کلاسیک یا تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است انتخاب لوستر کریستالی کلاسیک، لوستر کریستالی خوشه ای و آبشاری بهترین گزینه ها برای جلوه بخشیدن به پذیرایی شما هستند. البته اگر پذیرایی کوچکی دارید می توانید از لوستر های جدید کریستالی سقفی هم برای نورپردازی و زیبایی سالن پذیرایی خود استفاده کنید. لوستر های آبشاری با کریستال های شامپایانی و لوستر های سقفی ال ای دی جدید ترین مدل های  لوستر کریستال مناسب سالن پذیرایی هستند.

 

  • مدل لوستر کریستالی جدید برای اتاق خواب

اگر تمایل دارید برای اتاق خواب از لوستر کریستالی استفاده کنید بهترین گزینه لوستر کریستالی کلاسیک یا لوستر های کریستالی مربع یا گرد هستند. لوستر های سقفی کریستالی گرد و مربع با داشتن کریستال های آویز در عین زیبایی و شیکی اندازه ای معقول دارند که آن ها را برای استفاده در اتاق خواب مناسب کرده است.

  • مدل لوستر کریستالی جدید برای راهرو

از مدل های جدید و به روز لوستر کریستالی برای آشپزخانه می توان به لوستر های مربعی و لوسترهای آویز چند تیکه اشاره کرد. شما با توجه به رنگ کابینت ها و دیگر اکسسوری های موجود در آشپزخانه خود می توانید از لوستر های کریستالی با رنگ های سفید، طلایی یا شامپاینی استفاده کنید. اگر در آشپزخانه نیاز به نورپردازی خیلی قوی ندارید می توانید از مدل لوستر کریستالی وارونه هم استفاده کنید این مدل لوستر ها برای آشپزخانه بسیار شیک و منحصر به فرد هستند و به دلیل اینکه چراغ های آن ها به سمت بالا است نور را به سمت سقف منعکس می کنند. بازتاب نور منعکس شده از سقف جلوه بسیار زیبایی به کریستال ها می دهد. برای راهرو ها و اتاق نشیمن هم می توانید از انواع جدید لوستر های کریستالی سقفی مانند لوستر های شاخه ای یا مربع و گرد استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم :

انواع لوستر سقفی کریستال از نظر شکل ظاهری

لوستر های سقفی کریستال از نظر شکل ظاهری از تنوع بالایی برخورد هستند. برخی از انواع لوستر سقفی کریستال از جهت شکل ظاهری شامل لوسترهای سقفی کریستال مربع، گرد و مستطیلی هستند که در مورد هر یک از آن ها توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

به طور کلی استفاده از لوسترهای سقفی برای محیط هایی که سقف کم ارتفاع دارند بیشتر توصیه می شود. لوسترهای سقفی کریستالی کوچک یک انتخاب منحصر به فرد و شیک برای آپارتمان ها و دیگر فضاهایی با مساحت کم و متوسط هستند. چون این لوستر ها به دلیل داشتن کریستال های براق، درخشش و انعکاس نور فوق العاده ای دارند و باعث می شوند فضا بزرگت ر و روشن تر به نظر برسد.

لوستر های سقفی کریستال مربعی جز انواع مدرن لوسترهای کریستالی هستند که همانطور که از نامشان مشخص است شکل قالب آن به شکل مربع است. این لوستر ها در ابعاد مختلف ساخته می شوند و گاهی دو یا چند طبقه دارند. لوسترهای کریستالی سقفی مربع بهترین گزینه برای فضاهایی هستند که سقف کوتاه دارند، چون ارتفاع این لوسترها معمولا کم است و نور زیادی تولید می کنند. متریال به کار رفته در این نوع لوسترها می تواند ترکیبی از فلز و کریستال، ترکیبی از چوب و کریستال یا فقط کریستال خالص باشد.

لوستر سقفی کریستال گرد نوعی لوستر کریستال با شکل ظاهری دایره ای است که معمولا تعدادی کریستال به آن آویزان هستند. البته بعضی از مدل های لوستر کریستال گرد که به حبابی مشهور هستند کریستال آویزان ندارند و فقط یک طرح دایره یا نیم دایره ای ساده با لامپ های ال ای دی دارند. در نوع دیگری از لوستر سقفی کریستال گرد که به مدل وارونه مشهور است، چراغ های لوستر به سمت بالا قرار گرفته اند و نور تولید شده توسط لوستر به سقف می تابد و بازتاب نور توسط کریستال های لوستر در محیط منعکس می شود. لوستر کریستالی گرد بر اساس رنگ فلز بدنه و هم چنین رنگ کریستال ها در رنگ های سفید، طلایی، نقره ای، شامپاینی دیده می شود. این لوستر ها به دلیل انعکاس نور وسیع و قابلیت نور پردازی خوب و ظاهر مجلل بیشتر برای فضاهای بزرگ با چیدمان کلاسیک مناسب هستند.

  • لوستر سقفی کریستال مستطیل

این دسته از لوسترهای کریستال نمایی لوکس و در عین حال ساده دارند. لوستر سقفی کریستالی مستطیل در انواع دو طبقه و چند طبقه ساخته می شود. این نوع لوستر کریستالی بخاطر شکل مستطیلی می تواند دو یا چند لاین کریستال آویز داشته باشد. تعداد و نوع کریستال های آویز در میزان نور پردازی، زیبایی و قیمت لوستر موثر هستند. لوستر کریستال مستطیل توانایی نورپردازی و انعکاس نور بالایی دارد و بیشتر برای آشپزخانه، میز ناهار خوری، اتاق نشیمن و راهرو مورد استفاده قرار می گیرد. البته به دلیل تنوع زیاد این لوستر  از انواع دو یا چند طبقه لوستر کریستال مستطیل با در سالن های پذیرایی هم استفاده می شود. لوسترهای کریستال مستطیل شکل بسته به رنگ کریستال های به کار رفته در آن ها به دو رنگ سفید و شامپایانی دیده می شوند.

 

قیمت لوستر کریستالی

به طور کلی تعیین قیمت برای تمامی اجناس با توجه به نوسانات شدید بازار کار دشواری است، به خصوص در مورد لوازمی که متریال وارداتی دارند این سختی دوچندان خواهد شد. طبق آنچه گفته شد لوستر های کریستال انواع بسیار متفاوتی دارند. این لوستر ها در اندازه ها و طرح های مختلف و با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شوند. قیمت کلی یک لوستر کریستالی به پارامترهای زیادی  وابسته است. که برخی از آن ها به شرح زیر هستند.

چون بخش اعظم متریال لوستر کریستال را کریستال تشکیل می دهد، بنابراین کیفیت کریستال یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت لوستر کریستالی است. کریستال های وارداتی مانند کریستال های ترک و اروپایی به دلیل کیفیت بالا و قدرت انعکاسی منحصر به فرد قیمت های بیشتری نسبت به کریستال های دیگر دارند.

معمولا اغلب لوسترهای کریستالی به وسیله تلفیقی از کریستال و فلز ساخته می شوند. جنس فلز مورد استفاده در لوسترهای کریستالی در تعیین قیمت لوستر نقش دارد، مثلا لوسترهای کریستالی برتری به دلیل لوکس و جدید بودن و کیفیت بالای متریال برنز قیمت بیشتری دارند.

بدیهی است که هر اندازه لوستر بزرگتر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت. در بین لوسترهای کریستالی جدید لوسترهای مربع و مستطیل چند طبقه و لوسترهای شاخه ای که تعداد شاخه های زیادی دارند قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع لوستر دارند.

امروزه در طراحی لوسترهای کلاسیک جدید از لامپ های LED و  SMDاستفاده می شود. هم چنین برخی از لوسترهای کریستالی سقفی دارای ریموت کنترل هستند. تمامی این موارد در افزایش قیمت لوستر تاثیر دارند. به علاوه تعداد لامپ های به کار رفته در لوستر و جنس و برند آن ها هم می تواند در تعیین قیمت موثر باشد.

 

قیمت لوستر کریستالی سقفی

چون لوسترهای سقفی کریستال از متریال های گوناگون به همراه کریستال ساخته می شوند، کیفیت و قیمت آن به مرغوبیت فلز یا چوب به کار رفته در بدنه لوستر و هم چنین نوع کریستال به کار رفته در ساختار آن  بستگی دارد. کریستال های بکار رفته در این نوع لوستر ها تنوع بسیار بالایی از نظر شکل، اندازه و برند سازنده دارند. بنابراین این لوستر ها طیف قیمتی گسترده ای دارند. انتخاب نهایی یک لوستر کریستال با کیفیت تا حد زیادی به بودجه مورد نظر شما برای خرید لوستر وابسته است؛ مثلاً لوسترهای کریستالی که از کریستال های اروپایی و ترک ساخته می شوند معمولا قیمت بالاتری نسبت به لوسترهای که با کریستال چینی ساخته می شوند دارند. هم چنین لوسترهای کریستال که پایه یا بدنه برنجی دارند از لوسترهای کریستال دیگر قیمت بالاتری دارند.

لوستر سقفی کریستال جدید

لوسترهای سقفی کریستال از جمله رایج ترین و متنوع ترین انواع لوستر هستند. به دلیل استقبال گسترده از این مدل لوستر، انواع مختلفی از آن با طراحی و متریال متفاوت به بازار عرضه می شود. از جمله جدید ترین مدل های لوستر کریستال سقفی می توان به لوسترهای  مستطیلی دو لاین کریستال، لوستر های کریستالی گرد چند طبقه و لوستر های سقفی کریستال آبشاری اشاره کرد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که صرفا جدید بودن مدل و متریال لوستر معیار کافی برای انتخاب لوستر مناسب نیست. شما باید با توجه به نوع فضا و نیاز فضا به نورپردازی و هم چنین پارامترهای دیگر از جمله ارتفاع سقف و اندازه مساحت فضا لوستر مناسب آن فضا را انتخاب کنید. البته توجه به سبک دکوراسیون منزل هم از پارامترهای کلیدی در انتخاب لوستر مناسب است که خوشبختانه تنوع بالای مدل های لوستر کریستال و تا حد زیادی این مورد را مرتفع کرده است.

 

خرید لوستر کریستالی جدید

در صنعت لوسترسازی روز به روز به تعداد مدل های شیک لوستر کریستالی افزوده می شود. هنگام انتخاب یک لوستر کریستالی علاوه بر جدید و به روز بودن باید به موارد زیر توجه کنید. اگر لوستر شما در یکی از موارد زیر تطابق کافی نداشته باشد هر اندازه هم که گران قیمت و به روز باشد جلوه مورد انتظار شما را نخواهد داشت.

  • لوستر کریستالی باید رنگ مناسب داشته باشد

انتخاب رنگ مناسب برای لوستر کریستالی در جلوه آن نقش به سزایی دارد. لوسترهای کریستالی در رنگ های  شامپایانی و سفید عرضه می شوند. شما می توانید بر اساس میزان نیاز به نورپردازی در فضا و جنس و مدل دیگر وسایل پیرامون لوستر، رنگ لوستر کریستالی خود را انتخاب کنید.

  • لوستر کریستالی باید اندازه مناسب داشته باشد

انتخاب اندازه مناسب برای لوستر یکی از مهم ترین فاکتور ها برای خلق یک فضای لوکس و زیبا است. هنگام انتخاب لوستر کریستالی مورد نظرتان به مساحت فضا و ارتفاع سقف توجه داشته باشید. بهترین لوستر کریستالی جدید برای سقف های کوتاه و متراژ کم لوستر کریستالی مربع و بهترین لوستر کریستالی جدید برای متراژ های زیاد و سقف های بلند لوستر کریستالی مدل آبشاری می باشد.

  • مدل لوستر کریستالی باید جدید و متناسب باشد

هنگام انتخاب لوستر کریستالی باید علاوه بر سبک و به روز بودن لوستر به تناسب آن با دیگر لوازم خانه و هارمونی مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل توجه ویژه داشته باشید. از جدید ترین لوستر های کریستالی برای چیدمان کلاسیک می توان به لوستر های برنزی و شاخه ای شامپایانی و لوستر های کریستالی آویز چند تیکه اشاره کرد. مدل های جدید هم شامل مدل های مربعی، مستطیلی و فانتزی هستند.

 

لوستر کریستالی شامپاینی

علاوه بر مدل و شکل کریستال های به کار رفته در لوستر، رنگ آنها نیز اهمیت بسیار بالایی داشته و نمی توان تاثیر آن بر محیط را نادیده گرفت. لوستر کریستالی شامپاینی یکی از نمونه های بسیار جذاب می باشد که نه تنها در محیط های کلاسیک، بلکه برای خانه های مدرن نیز مورد استفاده قرار میگیرند. رنگ شامپاینی که یکی از محبوب ترین رنگ های روشن با سایه هایی از طلایی و نقره ای می باشد، درخشش دانه های کریستال را صد چندان می کند. یکی از مزایای لوستر کریستالی شامپیانی، تنوع بسیار بالا در مدل آنها می باشد. به طوریکه می توان متناسب با شرایط محیط انواع لوستر سقفی، خطی و آویز و آبشاری و کاردی و شاخه ای را با این رنگ جذاب خریداری نمود. لازم به ذکر است، نمونه های کوچک با طرح های مدرن و فانتزی این لوسترهای کریستالی در محیط های کاری نیز مورد استفاده قرار گرفته و فضا را لوکس جلوه می دهند.

قیمت لوستر کریستالی شامپاینی

قیمت لوستر کریستالی شامپاینی در رنج گسترده ای تغییر می کند و به همین دلیل ممکن است ابهاماتی در این زمینه برای خریدار وجود داشته باشد. دلیل اصلی تفاوت زیاد در قیمت لوستر شامپاینی کریستالی، مدل آنها می باشد. به عنوان مثال، لوسترهای کریستالی شاخه ای با رنگ شامپاینی به دلیل دست ساز بودن، در بسیاری از مواقع گران تر از سایر انواع لوستر می باشد.
علاوه براین، برند و کیفیت کریستال ها نیز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت لوستر کریستالی شامپاینی داشته و اصلی ترین دلیل برای تفاوت در نرخ ها به شمار می رود. استفاده از کریستال های اتریشی و خارجی باعث میشود قیمت نهایی کار تغییر چشمگیری داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است، بزرگ و پیچیده بودن مدل لوستر نیز می تواند بر قیمت تاثیر زیادی داشته باشد. لوستر کریستالی شامپاینی در اندازه و ابعاد بزرگ با تعداد شاخه های زیاد قیمت بالاتری نسبت به طرح های فانتزی و ساده دارد

منبع :  lampsplus.com

دکمه بازگشت به بالا