چطور مشتری برای سفارش طراحی پیدا میکنید؟
چگونه مشتری طراحی سایت بگیریم؟
بسیار خرسندم که در سایت آموزشی میهن لرن، در کنار دوره های آموزشی حرفه ای، راهنماهای جامعی نیز، مانند این مقاله، برای ورود به بازار کار در اختیار شما دانشجویان و متخصصان عزیز قرار می دهیم.
بنر تسلیت :در این مقاله، انواع روش های کاملا عملی برای جذب مشتری طراحی وب، که اغلب آن ها توسط خودم اجرا و تست شده اند را به شما معرفی می کنم تا بتوانید در بازه زمانی حداکثر یک ماهه، اولین پروژه طراحی سایت خود را جذب کنید.
اگر قبلا با میهن لرن، طراحی سایت های وردپرسی را یاد گرفته اید و یا به زبان های برنامه نویسی Front-end مانند html, css و… تسلط دارید، این مقاله برایتان کاملا کاربردی خواهد بود.
در ادامه با روش های زیر برای دریافت سفارش طراحی سایت آشنا خواهید شد.
- راه اندازی سایت شخصی
- فعالیت در شبکه های اجتماعی
- استفاده از استراتژی نیچ مارکتینگ
- حضور در سایت های فریلنسری
- درج تبلیغات در سایت های آگهی
- یافتن افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری طراحی سایت را دارند
- و ده ها روش کاربردی دیگر
آگهی ترحیم :همچنین در ابتدای این مقاله آموزشی، نکاتی را در خصوص «نگرش» صحیح برای جذب پروژه طراحی سایت، خدمتتان می گویم که واقعا مهم و ریشه ای هستند.
لطفا از ابتدا تا انتهای مقاله را بخوانید و درصورتی که هر سوالی برایتان پیش آمد، آن را در نظرات بپرسید.
اگر آماده اید، بریم تا یک مقاله فوق العاده کاربردی و هیجان انگیز را داشته باشیم. ?
باید چه نگرشی برای گرفتن سفارش طراحی سایت داشته باشیم؟
دوست دارم اینجا از ضعف ها و چالش های مرتبط که در طول دوران کاری ام داشتم بگویم تا شما این اشتباهات را تکرار نکنید و در زمان حسابی صرفه جویی کنید و زودتر به درآمد دلخواه برسید.
چرا این قسمت را اول مقاله آوردم؟
چون درک این موضوعات، مفهوم و ریشه کار هست.
اگر شما نتوانید شخصیتی از خود بسازید که ویژگی های زیر را دارد، حتی اگه بهترین طراح سایت ایران و یا بهترین متخصص در هر زمینه دیگری هم باشید، باز هم در جذب مشتری و پروژه موفق نخواهید بود و مدام دلسرد خواهید شد.
خوشحال می شوم، پس از مطالعه این بخش، نظرتان را در پایین همین پست با من به اشتراک بذارید و بگویید که آیا تا الان به این مسائل اهمیت دادید یا نه. اصلا فکر می کردید این قدر مهم باشن؟
بر اساس نظرات ارزشمند شما، بهتر می توانم تصمیم بگیرم که در این زمینه ها آموزش بذارم یا خیر.
استمرار داشته باشید
بنر محفل انس با قرآن :به واسطه سال ها فعالیت در فضای کسب وکارهای اینترنتی، تدریس به صاحبان کسب وکارهای آنلاین، حضور در انجمن ها، شبکه های اجتماعی و… تاریخچه کسب وکارهای زیادی را دیدم و به نوعی می توان گفت روانشناسی تیپ شخصیتی افرادی که موفق می شوند و افرادی که شکست می خورند، دستم آمده است.
همیشه انسان هایی آمدند که اول برای کسب درآمد اینترنتی پر هیجان و پر حرارت بودند، اما بعد از چند ماه فعالیت، انگیزه ای که داشتند را از دست دادند و فعالیت شان را متوقف کردند.
در نقطه مقابل هم، افرادی بودند که بدون توجه به شرایط، فقط به مسیری که در آن مهارت داشتند، ادامه دادند و الان در حوزه کاری خود واقعا موفق و پیش رو هستند.
اینجا متوجه اولین تفاوت افراد موفق و ناموفق می شویم. افراد موفق، تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی شوند. پس اگر یک ماه از فعالیتتان گذشت و پروژه ای دریافت نکردید، باید به خودتان قول بدهید، انقدر ادامه بدید تا اولین پروژه طراحی سایت را جذب کنید و هم زمان باید این چشم انداز را هم داشته باشید که در آینده انقدر پروژه سمتان خواهد آمد که توانایی پاسخگویی ندارید. (این واقعیت کسب درآمد از اینترنت هست، نه صرفا خیال پردازی)
البته این نکته را هم لازم می دانم اضافه کنم که برای کارتان ارزش قائل شوید و به هر قیمتی هم پروژه قبول نکنید.
جانِ کلام اینکه سعی کنید در حرفه ای که فعالیت دارید، هر روز تلاش کنید که بهتر و قوی تر شوید، اما این را هم بدانید که معرفی کردن خودتان عینِ تواضع هست.
کارِ خوب و انسانِ خوب باید و باید معرفی شود و متاسفانه بسیاری از ما علیرغم دانش و مهارت بالا، ترس معرفی کردن و تبلیغ خودمان را داریم که اشتباه است. در این خصوص، در بخش بعدی بیشتر صحبت می کنم.
از تبلیغ و معرفی خود نترسید
یکی از اشتباهات مهم من این بود که سال ها تدریس می کردم بدون اینکه حتی در شروع آموزش ها خودم و رزومه کاری ام را خوب معرفی کنم! انگار معرفی کردن را عدم تواضع می دانستم!
این باور به شدت اشتباه و مخرب هست. چون باعث می شود شما که پتانسیل و مهارت های عالی دارید در حاشیه مانده و خوب شناخته نشوید، اما افرادی که حتی مهارت هایی کمتر از شما دارند، دیده شوند و مردم هم چاره ای جز انتخاب آن ها نداشته باشند!
پس لطفا خودتان و مهارت هایی که دارید را حتما و در هر فرصتی که پیش می آید، معرفی کنید.
مذاکره و متقاعدسازی را یاد بگیرید
اکثر افراد متخصص به دلیل اینکه بیشتر درگیر یادگیری دانش فنی هستند، متاسفانه در مهارت های نرم مثل مذاکره و متقاعدسازی به شدت ضعیف هستند و نمی دانید که این مهارت ها چقدر برای جذب مشتری مفیدند!
حتما تا حالا دیدید افرادی که قدرت مذاکره خوبی دارند، حتی ممکن است تخصص و مهارتی به مراتب کمتر از شما داشته باشند، ولی مدام مشتری جذب می کنند! پس می توان گفت در جذب مشتری، وزنه مهارت های نرم، سنگین تر از مهارت های سخت هست.
یادگیری مهارت های نرم را جدی بگیرید، اگر در این زمینه نیاز به معرفی منابع داشتید، لطفا با من در میان بگذارید.
چگونه اولین سفارش طراحی سایت را بگیریم؟
قبل از هر چیزی، برای جذب اولین سفارش، باید یک نمونه کار عالی برای خودتان طراحی کنید.
برای داشتن نمونه کار، چند مرحله زیر را دنبال نموده و کمتر از چند روز، یک نمونه کار شیک و عالی برای رزومه بسازید.
- یک دامنه ir ثبت کنید (15 هزار تومان)
- یک هاست معمولی یک ساله تهیه کنید (زیر 200 هزار تومان)
- با وردپرس و ، یک قالب حرفه ای طراحی کنید (رایگان! مگر در مواردی که نیاز به نصب افزونه های مثل المنتور و المنتور پک دارید که هزینه ای حدود 200 هزار تومان خواهد داشت)
- تبریک می گویم، حالا شما یک نمونه کار جذاب دارید! ?✨?
یعنی با صرف 2 روز زمان و هزینه ای کمتر از 500 هزار تومان، شما نمونه کار طراحی سایت دارید و کارفرما می تواند از سطح مهارت و خلاقیت شما آگاهی پیدا کرده و برای انجام پروژه اعتمادش جلب شود. ?✌️
مرحله بعدی این هست که بین دوستان، اقوام و آشنایان بگویید که من طراحی سایت انجام میدم و این سایت (سایتی که برای رزومه ساختید) را هم من طراحی کردم. معمولا همیشه و با احتمال بالا از بین این افراد، اولین مشتری جذب می شود.
با جذب اولین مشتری که احتمالا از میان دوستان و آشناهایتان هست، محیط کار واقعی شبیه سازی شده و پس از انجام این پروژه اعتمادبه نفس تان افزایش پیدا خواهد کرد تا از افراد غریبه هم پروژه بگیرید.
به این دلیل روش جذب پروژه از میان نزدیکان را پیشنهاد کردم که همان اولِ کار، درگیر چالش های مذاکره و قرارداد بستن با کارفرما نشوید.
وقتی که کمی دستتون راه افتاد و متوجه شدید که محیط واقعی چطور هست و از همه مهم تر اینکه به ارزش کار و مهارتتان پی می برید و سپس می توانید وارد مراحل بعدی جذب پروژه شوید که در ادامه توضیح داده ام. ?
9 روش برای گرفتن سفارش طراحی سایت
چگونه سفارش طراحی سایت بگیریم و چگونه در این زمینه تبدیل به یک برند معتبر و محبوب شویم؟
هدف نهایی ام از نوشتن این مقاله، این هست که بتوانید در طولانی مدت تبدیل به یک برند معتبر و محبوب در زمینه طراحی سایت شوید.
به صورت واضح این طور می توانم بگویم که باید کاری کنید تا پس از مدتی پروژه ها به سمت شما بیایند، نه اینکه شما به دنبال پروژه باشید.
برای اینکه این اتفاق بیفتد، شما باید به صورت جدی به معرفی برند شخصی خود و ایجاد یک وب سایت و پیج شخصی در اینستاگرام فکر کنید و صرفا به دنبال جذب پروژه از طریق سایت های فریلنسری نباشید، چون در این روش، همواره گمنام خواهید ماند.
پیشنهاد می کنم همین امروز و قبل از اینکه، صحبت هایم را به باد فراموشی بسپارید، سایت شخصیتان را راه اندازی کرده و برای تولید محتوا و سئوی آن برنامه ریزی کنید و بخشی از درآمد پروژه هایتان را روی توسعه برند شخصی هزینه نمایید. قطعا در طولانی مدت معجزه این کار را خواهید دید. ?
راه اندازی سایت شخصی
ازآنجایی که تاکید زیادی روی توسعه برند شخصی داشتم، به همین دلیل پیشنهاد می کنم اولین کارتان برای جذب پروژه طراحی سایت، راه اندازی یک سایت شخصی و سئوی سایت باشد تا از طریق گوگل بتوانید مشتری طراحی سایت جذب کنید.
راه اندازی پیج در شبکه های اجتماعی
حضور در شبکه های اجتماعی مانند لینکداین و اینستاگرام فرصت بسیار خوبی برای گرفتن سفارش طراحی سایت است. در ادامه سه دلیل مهم برای حضور در این شبکه اجتماعی را آورده ام.
- جامعه هدف: در حال حاضر، بسیاری از کسب وکارهای اینستاگرامی، سایت ندارند. دیر یا زود، تمامی کسب وکارهای فعال اینستاگرام مجبور خواهند شد تا برای توسعه کسب وکارشان، یک وب سایت نیز راه اندازی نمایند. کجا چنین جامعه هدف جذاب و در دسترسی وجود دارد؟ ?
- ارتباط صمیمانه تر با مشتریان: فضای اینستاگرامو لینکداین، یک فضای تعاملی و جذاب است، به همین دلیل فرایند اعتمادسازی سریع تر صورت می گیرد و درنتیجه شانس جذب مشتری بیشتر است.
- زودبازده: اگر بدانید چگونه در لینکداین و یا اینستاگرام فعالیت کنید و بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بلد باشید، به جرئت می توان گفت که این کانال ها یکی از زودبازده ترین، کانال های جذب مشتری هستند.
امیدوارم حضور در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید و روی معرفی، هرچه بیشترِ خود به جامعه هدف کار کنید.
متخصص طراحی وب در یک حوزه خاص شوید (نیچ مارکتینگ)
مایلم همین ابتدا با یک سوال اساسی شروع کنم، شما برای خرید زرشک، مایلید از فردی زرشک بخرید که فقط کارش فروش زرشک است یا از یک سوپرمارکت که همه چیز دارد؟ یا مایلید فردی سایتتان را طراحی کند که متخصص طراحی سایت در حوزه کاری شماست یا فردی که در همه ی حوزه های طراحی سایت فعالیت دارد؟
استراتژی نیچ مارکتینگ برای شروع فعالیتتان، می تواند بسیار اثربخش باشد.
اگر به صورت اختصاصی فقط به عنوان طراح سایت در یک حوزه معرفی شوید (مثل متخصص طراحی سایت های آموزشی)، سه مزیت دارد:
- هنگامی که افراد بدانند فقط در حوزه آن ها فعالیت دارید، اعتماد بیشتری به تخصص و مهارت هایتان می کنند.
- تیپ شخصیتی افرادی که در آن حوزه خاص فعالیت دارند و نیازهایشان را بهتر می توانید درک کنید. به عنوان مثال اگر فقط درزمینه طراحی سایت آموزشی فعالیت داشته باشید، قطعا بهتر نیاز مدرس ها در طراحی سایت را درک می کنید، به نسبت فردی که هم در زمینه آموزشی و هم پزشکی و هم کشاورزی فعالیت دارد.
- با فعالیت در یک زمینه تخصصی، تعداد رقبا بسیار کمتر خواهد بود و درنتیجه احتمال موفقیت بیشتر است.
پس ازآن که در یک نیچ مطرح و سرشناس شدید، می توانید زمینه فعالیتتان را گسترش دهید.
عضویت در سایت های فریلنسری
عضویت در سایت های فریلنسری برای دریافت پروژه طراحی سایت درزمانی که تازه کار هستید هم می تواند یک گزینه خوب باشد.
عموما دیده شدن در سایت های فریلنسری نیاز به رقابت در قیمت و کیفیت خدمات طراحی سایت دارد و در برخی از سایت های فریلنسری فضا به صورتی است که قیمت ها پایین بماند.
پیشنهاد من این است، هیچ وقت قیمتی ارائه ندهید که باعث اذیت شدن و زحمت زیادی شود، ولی در مقابل، همان قدر آورده نداشته باشد.
سایت های فریلنسری که می توانید از آن ها برای گرفتن پروژه طراحی سایت با یا طراحی سایت PHP و… اقدام کنید، در ادامه معرفی می شوند.
سایت هایی که معرفی شدند، ازجمله معروف ترین سایت های جذب پروژه هستند، امیدوارم بتوانید اولین پروژه های خود را از طریق این سایت ها پیدا کنید. اما کماکان پیشنهادم را برای توسعه برند شخصی فراموش نکنید