سلامت و دانش

چند توصیه‌ مهم برای بی خواب‌ها

به گزارش شفاف ، در روزهای شیوع ویروس کرونا ، قرنطینه در منزل ، تا عید سعید فطر ، بسیاری از افراد کمبود خواب یا تغییر ساعت را تجربه می کنند. لازم به ذکر است که کمبود خواب یا تغییر ساعت باعث ایجاد مشکلاتی مانند آلزایمر ، اختلال عملکرد شناختی ، افزایش روحیه بد و اضطراب در انسان می شود. بنابراین توصیه می شود برای تنظیم خواب شب خود به نکات زیر توجه داشته باشید.

در مرحله یک ، سعی کنید زمان بیدار شدن را انتخاب کنید تا بتوانید هر روز از هفته آن را اعمال کنید. در واقع شما باید ساعت بیداری خود را طبق برنامه کاری خود در نظر بگیرید. همچنین ، در این مرحله ، زمان های مشخصی را برای خوابیدن و برخاستن تعیین کنید تا یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید.

خواب شرایط خاصی دارد که برای یک خواب منظم و آرام باید به آنها توجه کنید. در واقع ، وقتی می خواهید بخوابید ، اتاق خواب باید واقعاً تاریک و کمی خنک باشد. اگر اتاق خواب اجازه تاریکی کامل آن را نمی دهد ، استفاده از لکه چشم نیز توصیه می شود. البته برای خواب بهتر توصیه می شود تمام منابع نور آبی را در شب به مدت نیم تا یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید.

برای داشتن یک خواب خوب و منظم ، باید توجه داشت که اتاق خواب فقط برای خواب است و نه برای فعالیت های دیگر مانند تماشای تلویزیون و کار. زیرا سر و صدا و بی نظمی اتاق خواب خواب شما را آشفته می کند.

سعی کنید 15 تا 30 دقیقه صبح خود را در معرض نور کافی قرار دهید و همچنین حداقل 30 دقیقه هر روز ورزش را فراموش نکنید. البته باید توجه داشت که زمان ورزش به زمان خواب نزدیک نیست بنابراین می توانید خواب بهتری داشته باشید.

نکات رژیم غذایی برای داشتن یک خواب خوب شبانه

توصیه می شود بعد از ظهر قهوه و نوشیدنی های کافئین دار بنوشید و همچنین وعده های غذایی سنگین را برای شام و شام نخورید. سیگار کشیدن را ترک کن؛ زیرا نیکوتین موجود در سیگار از خواب عمیق در شب جلوگیری می کند.

در نهایت ، فعالیت های آرامش بخشی مانند حمام گرم یا مطالعه قبل از خواب بسیار مثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا