چند توصیه درباره سرخک – دکترنامه

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اخیراً به دنبال کاهش نرخ واکسیناسیون، نسبت به شیوع احتمالی سرخک در کودکان در برخی نقاط جهان هشدار داد.

به گزارش دکترنامه، سرخک معمولا با علائمی شبیه آبریزش شروع می شود و چند روز پس از شروع بیماری، علائم پوستی ظاهر می شود.

دانستن اثرات این بیماری ویروسی بسیار مسری می تواند به آمادگی به موقع برای آن در میان اعضای خانواده یا در جامعه کمک کند.

سرویس بهداشت عمومی بریتانیا همچنین هشدار می دهد که اگر فردی هر دو دوز واکسن MMR را دریافت کرده باشد یا قبلاً سرخک داشته باشد، بعید است علائم مربوط به سرخک باشد، اما این یک توصیه اصلی است. در اولین نشانه به پزشک مراجعه کنید.

برخی از نکات بهداشت عمومی در مورد سرخک

به گزارش ایندیپندنت، سرویس بهداشت عمومی بریتانیا توصیه می کند کسانی که با بیماران سرخک در تماس بوده اند به پزشک مراجعه کنند، آب فراوان بنوشند و کاملا استراحت کنند.

کارشناسان پاراستامول یا ایبوپروفن را برای کاهش تب بالا توصیه می کنند، اما همچنین هشدار می دهند که افراد زیر 16 سال نباید آسپرین مصرف کنند.

سرویس بهداشت عمومی بریتانیا همچنین به افراد مبتلا به سرخک توصیه می کند که حداقل چهار روز پس از ظاهر شدن اولین کهیر و لک های پوستی به مهدکودک، مدرسه یا محل کار نروند.

افراد بیمار همچنین باید از تماس نزدیک با نوزادان، زنان باردار یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف اجتناب کنند.

علائم اولیه سرخک

علائم اولیه سرخک احتمالی عبارتند از تب، آبریزش یا گرفتگی بینی، سرفه یا عطسه و آبریزش بینی همراه با درد و قرمزی در چشم.

همچنین، چند روز بعد، دانه های کوچک سفید رنگ در دهان ظاهر می شود – داخل گونه ها یا لب ها.

انتظار می رود کهیر و جوش روی سطح پوست در سراسر بدن ظاهر شوند، معمولاً بدون خارش.

علاوه بر این، ممکن است حدود یک هفته طول بکشد تا علائم سرخک فروکش کند.

انتهای پیام/