عمومیکسب و کار ویژه

چگونه آموزش زبان را شروع کنیم؟

یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد یک کار خسته کننده و کسل کننده است. گاهی اوقات می توانید در مدت زمان کوتاهی چیزهای زیادی یاد بگیرید. اگر حقیقت را می خواهید، باید روند یادگیری زبان انگلیسی را از نقطه درستی شروع کنید، مگر اینکه زمان و حوصله زیادی داشته باشید و بخواهید اکنون در این راه بمانید!

راه های خوب و موثر زیادی برای بهبود زبان انگلیسی در 30 روز وجود دارد، اما مهمترین چیز این است که یادگیری زبان انگلیسی را از یک پایه محکم و صحیح شروع کنید. در این مقاله بهترین راه های شروع یادگیری زبان انگلیسی را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید این زبان را در سریع ترین زمان ممکن یاد بگیرید.

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟

انگلیسی زبان بین المللی تجارت، تجارت و سفرهای جهانی است. هر کسی ممکن است بخواهد این زبان را به دلیلی یاد بگیرد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در یک شرکت خارجی استخدام شوید یا هنگام سفر به خارج با دیگران ارتباط برقرار کنید. با این حال، هر کسی دلایل خاص خود را برای یادگیری زبان انگلیسی دارد.

صرف نظر از اینکه چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، یادگیری این زبان می تواند درهای موفقیت را باز کند. تسلط بر زبان انگلیسی نه تنها برای تجارت و سفر مفید است، بلکه امکان دسترسی نامحدود به فیلم ها، کتاب ها و مقالات دانشگاهی نوشته شده به این زبان را نیز فراهم می کند. وقتی انگلیسی بلد نیستید مجبور نیستید متون انگلیسی را به زبان مادری خود ترجمه کنید یا مجبور نیستید در حین تماشای فیلم دنبال زیرنویس فارسی بگردید، زیرا انگلیسی را می فهمید و چه چیزی بهتر از این؟

در نهایت، یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری) راهی عالی برای به چالش کشیدن ذهن شما و فرصتی عالی برای تجربه یک فرهنگ جدید است. یادگیری یک زبان جدید مغز شما را تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیش از دو زبان صحبت می کنند سالم تر هستند.

علاوه بر این، اگر می خواهید با فرهنگ مردم یک کشور آشنا شوید، ابتدا باید زبان را یاد بگیرید. یادگیری یک زبان جدید ذهن ما را باز و تقویت می کند. اما دلایل زیادی وجود دارد که شما را به یادگیری یک زبان جدید مانند انگلیسی سوق می دهد.

سخت ترین چیز در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

به گفته اکثر زبان آموزان، یادگیری کلمات و عبارات جدید سخت ترین بخش یادگیری زبان انگلیسی است. در زیر سخت ترین کلمات و عباراتی را که ممکن است هنگام یادگیری زبان انگلیسی با آن مواجه شوید را به شما نشان می دهیم:

افعال مرکب

واژگان یکی از سخت ترین و دشوارترین زمینه هایی است که زبان آموزان با آن مواجه می شوند. افعال عبارتی افعالی هستند که حاوی دو یا چند کلمه هستند.

این گونه افعال می توانند معنای لغوی و معنایی داشته باشند که از ظاهر فعل نمی توان حدس زد. برای مثال، معنای ظاهری فعل «افزایش»، بالا بردن کسی یا چیزی است، اما همین فعل می تواند به معنای «افزایش یا بهبود» یا «به تلفن پاسخ دادن» نیز باشد. با توجه به متن و بافتی که فعل در آن به کار رفته است، معنای آن مشخص می شود. اما هی، هیچ چیز دشواری افعال عبارتی را برای زبان آموزان کاهش نمی دهد.

اصطلاحات، ضرب المثل ها و ضرب المثل ها

انگلیسی زبانان بومی اغلب هنگام صحبت از اصطلاحات، ضرب المثل ها و عبارات مختلفی استفاده می کنند. چیزی که کار را برای خارجی هایی که انگلیسی بلد نیستند سخت می کند این است که انگلیسی زبانان همیشه از اصطلاحات خود به طور کامل استفاده نمی کنند! به عنوان مثال، یک انگلیسی زبان ممکن است بگوید “این هرگز باران نمی آید” و مطمئن باشید که یک انگلیسی زبان دیگر کاملاً منظور او را می فهمد، اما آیا شما هم منظور او را می فهمید؟

عبارت انگلیسی «It never rains but it pours» در فارسی به معنای «آب و هوای بد نمی آید، اگر بیاید، یکی پس از دیگری می آید» است! و اشاره به این دارد که حوادث بد و ناگوار همیشه با هم و همزمان اتفاق می افتد. درک کلمات انگلیسی اغلب به تنهایی دشوار است، چه رسد به اینکه گوینده آنها را به طور کامل بیان نکند!

گرامر، دستور زبان و ساختار جمله

کلمات و واژگان جدید تنها چیزی نیستند که یادگیری زبان انگلیسی را برای شما دشوار می کنند. گرامر چیز دیگری است که بسیاری از زبان آموزان با آن مشکل دارند. برای بهبود مهارت های گرامر زبان انگلیسی، تمرین منظم و بهبود درک خود از گرامر و گرامر انگلیسی بسیار مهم است.

حتی اگر جملات شما از نظر گرامری نادرست است، سعی کنید تا جایی که می توانید با دیگران به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. تا زمانی که اشتباه نکنید نمی توانید یاد بگیرید، بنابراین اجازه ندهید ترس از دستور زبان مانع یادگیری شما شود. اما از طرف دیگر، به یاد داشته باشید که اشتباهات گرامری می تواند منجر به مشکلات زبانی شود. مانع زبانی به این معنی است که شنونده باید بیشتر تلاش کند تا بفهمد شما چه می‌گویید. بنابراین توصیه می شود برای برقراری ارتباط موثر و سودمند با دیگران، اشتباهات گرامری خود را بیابید و اصلاح کنید.

استثناهای گرامری

پس از یادگیری گرامر انگلیسی، باید در مورد استثناهایی که در این زمینه وجود دارد، مانند مواردی که قوانین کلی نقض می شود، یاد بگیرید. گرامر انگلیسی برای اکثر مردم به اندازه کافی دشوار است، چه رسد به یادگیری زمانی که این قوانین شکسته شوند.

حروف اضافه و ترکیب

بسیاری از مردم برای یادگیری اینکه کدام حروف اضافه با اسم، صفت یا افعال در زبان انگلیسی ترکیب می شوند، دشوار است. این حروف بدون دلیل با کلمات دیگر ترکیب می شوند و یادگیری آنها دشوار است. قوانین خاصی برای ترکیب حروف اضافه با کلمات وجود ندارد که کار را دشوار می کند.

این امر در مورد دوستیابی نیز صدق می کند. حروف ربط کلماتی هستند که اغلب با هم ترکیب می شوند. به عنوان مثال، باران شدید یا باد شدید. اختلاط این کلمات با کلمات دیگر اشتباه است. بنابراین بهتر است عبارات رایج در زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

وقتی تصمیم می گیرید یک زبان جدید یاد بگیرید، باید چیزهای مختلف زیادی یاد بگیرید. یادگیری زبان انگلیسی به زمان و صبر زیادی نیاز دارد. اما اصلا امکان پذیر نیست. مهمترین کاری که هنگام شروع یادگیری زبان انگلیسی می توانید انجام دهید این است که بپذیرید در طول مسیر باید زیاد تمرین کنید، گوش دهید و اشتباهات زیادی مرتکب شوید.

این بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی از ابتدا است. برای یادگیری خود را در زبان انگلیسی غرق کنید. ممکن است برای یادگیری این زبان مجبور به صرف هزینه یا تلاش زیادی شوید، اما به یاد داشته باشید که اگر انگلیسی را خوب بدانید، فرصت کار و تحصیل در کشورهای دیگر را خواهید داشت و بسیار مفید خواهد بود.

در ابتدا گیج خواهید شد، اما با پیشرفت، از سرعت یادگیری شگفت زده خواهید شد. فراموش نکنید که زمان زیادی را صرف گوش دادن به پادکست ها و فایل های صوتی انگلیسی کنید و در دوران کودکی خود را در یادگیری زبان ارتقا دهید. کودکان قبل از تسلط کامل بر زبان مادری ابتدا گوش می دهند. سپس کلماتی را که می شنوند تقلید می کنند. اگر سعی کنید قبل از اینکه به زبان انگلیسی روان صحبت کنید به فایل های انگلیسی گوش دهید و تمرین کنید، پایه ای قوی و محکم خواهید داشت. اگر در مراحل اولیه یادگیری زمان بیشتری را صرف گوش دادن به صداها و ساختار جملات انگلیسی کنید، می توانید سریعتر و راحت تر صحبت کنید.

دکمه بازگشت به بالا