سلامت و دانش

چگونه در برابر آبله میمون از خود محافظت کنیم؟

دکترنامه/ خراسان رضوی شیوع اخیر آبله میمون در ایالات متحده، اروپا، استرالیا و خاورمیانه کارشناسان بهداشتی را گیج کرده و نگرانی هایی را در مورد شیوع گسترده تر آن ایجاد کرده است.

تا روز چهارشنبه، 346 مورد مشکوک و مشکوک در 22 کشور خارج از آفریقا (محل منشأ ویروس) ثبت شده است که اولین شیوع شناخته شده ویروس در جامعه است. قبل از شیوع، این بیماری با سفر به مناطقی همراه بود که ویروس از حیوانات بومی یا وارداتی حامل ویروس منشأ می گرفت.

بیشتر موارد جدید از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد که هر کسی ممکن است در معرض خطر ابتلا به ویروس باشد. کودکان، زنان باردار و افراد مبتلا به نقص ایمنی در معرض خطر خاصی هستند.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است: «هرکسی که با یک فرد آلوده تماس نزدیک داشته باشد در معرض خطر است.

آبله یک بیماری نادر است که توسط ویروس آبله ایجاد می شود و بخشی از خانواده آبله است. با این حال، معمولا شدت کمتری دارد.

واکسن آبله 85 درصد در برابر آبله میمون موثر است.

این سازمان گفت بعید است که واکسیناسیون انبوه برای مبارزه با افزایش موارد ضروری باشد، اما با توجه به سرعت شیوع و عدم شفافیت در مورد علل آن، سازمان‌های بهداشت عمومی از مردم خواستند تا در کنترل شیوع بیماری و ایمن باشند. رابطه جنسی برای مشاهده.

چگونه از خود در برابر آبله میمون محافظت کنیم؟

چگونه از خود در برابر آبله میمون محافظت کنیم؟

در حالی که کارشناسان بهداشت بر این باورند که خطر برای عموم مردم کم است، تعدادی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توان برای کاهش خطر ابتلا به ویروس انجام داد.

توصیه‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، سرویس بهداشت ملی بریتانیا و سازمان بهداشت جهانی عبارتند از:

از تماس با افرادی که اخیراً به ویروس آلوده شده اند یا ممکن است آلوده باشند خودداری کنید.

از ماسک صورت در تماس نزدیک با فردی که علائم دارد استفاده کنید.

از تماس با حیواناتی که ممکن است ناقل ویروس باشند خودداری کنید. اینها شامل حیوانات بیمار یا مرده، به ویژه آنهایی که سابقه عفونت دارند، مانند میمون ها، جوندگان و سگ های علف را شامل می شود.

بهداشت دست ها را به ویژه پس از تماس با حیوانات یا انسان های آلوده یا مشکوک رعایت کنید. به عنوان مثال، دست های خود را با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی کننده های الکلی استفاده کنید.

هنگام درمان بیماران مبتلا به عفونت تایید شده یا مشکوک به آبله میمون از تجهیزات محافظ شخصی استفاده کنید.

فقط گوشتی بخورید که کاملا پخته شده باشد.

آبله میمون از طریق سطوح و مواد قابل انتقال است. بنابراین، عاقلانه است که از دست زدن به موادی که در تماس با انسان یا حیوانات بیمار بوده است خودداری کنید.

دکتر گفت: “این ویروس خارج از میزبان انسان بسیار پایدار است.” اسکات گوتلیب، کمیسر سابق FDA. بنابراین او می تواند با چیزهایی مانند پتو و مانند آن زندگی کند.

امانوئل آندره، استاد پزشکی در دانشگاه بلژیک می گوید: «بهترین کار شستن لباس ها و ملحفه ها به طور منظم در دمای بالا است.

با این حال، به گفته او، عموم مردم نیازی به دوری از مکان‌های عمومی، تاکسی‌ها، مغازه‌ها و هتل‌ها ندارند.

وی افزود: عموم مردم در زندگی عادی نیازی به اقدامات احتیاطی زیادی ندارند. اگر افراد در یک جمعیت پرخطر قرار دارند، جایی که می دانند محیط پرخطری است، باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند.

چگونه از خود در برابر آبله میمون محافظت کنیم؟

اگر آبله میمون گرفتید…

اگر مشکوک به آبله میمون هستید، باید از تماس فیزیکی با افراد دیگر اجتناب کنید و فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، تورم و کمردرد است. بثورات معمولاً در طی یک تا پنج روز روی صورت، دست‌ها، پاها، چشم‌ها، دهان یا اندام تناسلی ظاهر می‌شوند. بثورات به تاول و سپس تاول تبدیل می شود که ممکن است قبل از ترکیدن و پوسته پوسته شدن با مایع سفید پر شود.

با این حال، بسیاری از علائم ویروسی را می توان به راحتی با سایر بیماری ها مانند آبله مرغان، تبخال یا سیفلیس اشتباه گرفت. بنابراین، تایید پزشکی بیماری مهم است.

اگر بیماری آبله در شما تشخیص داده شود، باید تا زمانی که ویروس از بین برود، ایزوله شوید. این بیماری معمولاً خفیف است و بیشتر افراد در عرض 2 تا 4 هفته بهبود می یابند.

البته، در حالی که توصیه های پزشکی در حال حاضر از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، خدمات بهداشت ملی بریتانیا خاطرنشان می کند که ممکن است برای جلوگیری از سرایت عفونت به افراد دیگر، لازم باشد در یک بیمارستان تخصصی بمانید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا