عمومیکسب و کار ویژه

چگونه دکوراسیون سنتی را با زندگی مدرن ترکیب کنیم؟

وقتی زوج‌ها با هم زندگی می‌کنند، اغلب با نحوه ترکیب سبک‌های طراحی داخلی مشکل دارند. ما اغلب زوج‌هایی را داریم که می‌پرسند چگونه سبک‌های مختلف طراحی و دکوراسیون سنتی را در یک ظاهر ادغام کنند یا وقتی هر یک از افراد چیزی کاملاً متفاوت نسبت به فرد دیگر می‌خواهد، چه کاری باید انجام دهند؟ بسیاری از این موارد به علاقه‌مندی به سبک‌های مختلف مربوط می‌شود. یکی از رایج‌ترین مبارزات ترکیبی دکوراسیون، زمانی است که یکی از طرفین عاشق طراحی مدرن است و دیگری بیشتر طرفدار سبک سنتی است.

چگونه دکوراسیون سنتی را با زندگی مدرن ترکیب کنیم

ترکیب عناصر سبک سنتی و مدرن می‌تواند کاملاً چالش برانگیز باشد زیرا آنها در دو طرف مجزا از طیف طراحی قرار دارند. نه تنها خطوط و اشکال موجود در فضاهای مدرن و سنتی کاملاً متفاوت هستند، بلکه مقدار زیادی از چیزها در فضای سنتی در مقابل فضای مدرن کاملاً متضاد هستند. در حالی که همیشه اینطور نیست، اما فضاهای مدرن تمایل به خمیدگی بیشتر و مینیمالیستی دارند، در حالی که فضاهای سنتی بیشتر ماکزیمالیست هستند.

اما با یک طراحی درست از ترکیب سبک‌ها، شما می‌توانید یک خانه کاملا زیبا و راحت با ترکیب سبک طراحی سنتی و مدرن ایجاد کنید. از آنجایی که این ترکیبی است که اغلب در بین مشتریان می‌بینیم، می‌خواهیم نکاتی را در مورد نحوه ترکیب مبلمان سنتی و مدرن بیان کنیم.

طراحی داخلی سبک سنتی

طراحی سنتی اغلب به سبک‌های قدیمی آمریکایی و کاردستی اشاره دارد. اما، با افزایش محبوبیت ایده‌های طراحی سنتی، طراحان نیز از طراحی بریتانیایی الهام می گیرند. (فکر کنید: خانه عمارت انگلیسی یا کلبه روستایی.)

فضاهای سنتی معمولاً دارای مبلمان چوبی تیره هستند. اثاثیه‌های صنایع‌دستی، تزئینات کمتری دارند، در حالی که مبلمان دوره ویکتوریا کمی آراسته‌تر و جزئی‌تر هستند.

اثاثه یا لوازم داخلی طرح‌دار و چرمی هر دو در سبک سنتی رایج هستند، مانند دیوارهای ، مبل های روکش دار، و جزئیات تکمیلی مانند روکش و قالب گیری تاج. از نظر طرح‌های رنگی، پالت آبی و سفید یک ظاهر سنتی کلاسیک است. برنج متداول‌ترین فلزی است که در یک فضای سنتی پیدا می‌کنید، به دلیل پتینه زیبایی که دارد، که حال و هوای کلاسیک به خود می گیرد.

طراحی سنتی، به طور کلی، سبک خیلی رسمی نیست و بیشتر بر راحتی و زندگی تمرکز دارد.

طراحی داخلی مدرن

وقتی مردم در مورد ترجیح زیبایی شناسی مدرن صحبت می‌کنند، اغلب (اگرچه نه همیشه) به مدرن میانه قرن اشاره می‌کنند. بنابراین، برای اهداف امروزمان، ایده‌های طراحی مدرن اواسط قرن را تعریف می‌کنیم. این سبک از طراحی اواسط قرن بیستم الهام گرفته شده است و چوب طبیعی را با رنگ‌های جسورانه ترکیب می‌کند.

رنگ‌ها در این فضاها پررنگ هستند و بیشتر از رنگ‌های اصلی و فرعی استفاده می‌شود. فکر کنید: آبی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز. نقوش گرافیکی، هندسی نیز در این فضاها رایج است. رنگ‌های چوبی معمولاً روشن‌تر هستند یا رنگ بلوند اسکاندیناویایی یا رنگ بلوط یا ساج. وقتی صحبت از فلز به میان می‌آید، کروم رایج‌ترین روکشی است که در یک فضای اواسط قرن پیدا می‌کنید، اگرچه از برنج و فلز سیاه نیز استفاده می‌شود. برای اثاثه یا لوازم داخلی، چرم، توید و وینیل همگی پارچه‌های رایجی هستند که در مبلمان استفاده می‌شوند.

به طور کلی، فضای داخلی مدرن راحت است و بر آرامش و گفتگو تمرکز دارد.

وقتی به نسخه‌های «خالص» این سبک‌ها نگاه می‌کنید، احتمالاً به شدت متفاوت هستند. اما خانه‌ای که سبک مبلمان سنتی و مدرن را در هم می‌آمیزد، جایی در میانه هر دوی این طیف‌ها وجود دارد.

چند منطقه خاص وجود دارد که در آنها همپوشانی دارند، که یک نقطه شروع عالی برای زوج‌هایی است که به دنبال ترکیب این دو سبک هستند. مهم‌تر از همه، راحتی و آرامش در هر دوی این سبک‌ها اولویت دارد. بنابراین، به عنوان یک زوج، هر دوی شما می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید خانه‌ای بسازید که واقعاً قابل زندگی است، احساس راحتی می‌کند، و فضایی است که می‌توانید در آن استراحت کنید.

اما این همه ماجرا نیست! نکات برتر ما را در مورد نحوه ترکیب مبلمان مدرن و سنتی و عناصر طراحی در یک فضا را در این مقاله بخوانید.

نحوه ترکیب مبلمان مدرن و سنتی و عناصر طراحی در یک فضا

1- در مبلمان پایه خود مدرن شوید

هنگام ترکیب سبک‌های طراحی داخلی، یک سبک همیشه کمی غالب‌تر است. وقتی صحبت از سبک‌های سنتی و مدرن به میان می‌آید، سبک مدرن به دلیل خطوط تمیزتر، راحت‌تر است. در این فضا می‌توانید به سراغ اشکال مدرن مبل، صندلی‌های تاکیدی و میز قهوه خوری برویم. با این حال، قطعات برجسته، مانند میز کناری و فرش، بسیار سنتی‌تر هستند. این ترکیب فرم‌ها ظاهری بسیار پویا به فضای شما می‌دهد. میز کنار پایه سنتی، در کنار مبل شیک و میز قهوه خوری باعث ایجاد تعادل و تمرکز در این فضا می‌شود.

فقط به یاد داشته باشید شما نمی‌خواهید چیزی فوق مدرن را با چیزی فوق العاده سنتی مخلوط کنید. (مانند یک صندلی تخم‌مرغی فوق‌العاده با یک میز کناری عتیقه و دوکی) اگر سبک وسایل را بدون اغراق بیش از حد به هر یک از این سبک‌ها حفظ کنید، فضای شما متعادل‌تر می‌شود.

2-فضا را با تاکیدهای کوچک خود سنتی‌تر کنید

قطعات برجسته‌ای که در فضای خود انتخاب می‌کنید، می‌توانند کاملاً حال و هوا را تغییر دهند و ظاهر کلی را مدرن یا سنتی‌تر جلوه دهند. این را به ویژه هنگام انتخاب فرش، آثار هنری و دکور روی میز در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید به دنبال یک اثر هنری سنتی‌تر بروید، اما به جای آویزان کردن به دیوار، آن را به قفسه تکیه دهید، یا به جای فول فریم، چاپی را در آویزهای پوستر آویزان کنید. هر یک از این رویکردها به یک موضوع سنتی، چرخشی مدرن‌تر می‌بخشد.

فرش‌های قدیمی‌تر حس و حال سبک سنتی بیشتری را دارند در حالی که یک فرش هندسی جسور مدرن‌تر احساس می‌شود. یک فرش پر جنب و جوش ترکی یا شرقی راهی عالی برای ترکیب این دو سبک است. زیرا این نوع فرش در خانه‌های بسیار سنتی و حتی کلاسیک یافت می‌شود، اما در فضاهای روستایی میانه قرن و مدرن نیز محبوب است.

لایه‌بندی فرش‌ها نیز راهی عالی برای افزودن زیبایی مدرن و غیر رسمی به اتاق نشیمن یا اتاق خواب است. یک فرش خنثی بافته شده را به عنوان پایه امتحان کنید، با یک فرش مستطیلی طرح‌دار کمی کوچکتر در بالا. این به فضای شما عمق و حس مدرن‌تری می‌بخشد. همچنین می‌توانید با پنهان کردن فرش‌ها لایه‌بندی کنید، که می‌تواند شکلی ارگانیک به فضای سنتی‌تر بیافزاید.

3-پیچش‌های مدرن را در سیلوئت‌های سنتی انتخاب کنید

اگر می‌خواهید رویکردی سنتی داشته باشید (به‌جای اینکه سبک غالب مدرن باشد)، مبلمان پایه‌ای را با طرح‌های سنتی پیدا کنید اما با یک پیچ و تاب مدرن. پرداخت مدرن راهی عالی برای دستیابی به این تعادل است زیرا چیزی که سبک یک مبلمان را تعیین می‌کند فقط شکل نیست، بلکه پرداخت نیز است.

همین رویکرد را می‌توان در اتاق نشیمن، با مبل‌ها یا مبلمان برجسته انجام داد. یک مبل رول بازو سنتی با تودوزی معاصر می‌تواند احساسی به روز و مدرن داشته باشد. یک میز قهوه دوکی با روکشی براق، مانند چوب مشکی مات، با اکسسوری‌ها و اشیاء مدرن، حال و هوای امروزی‌تری به چیدمان شما می‌دهد.

4-از رنگ برای تنظیم تن استفاده کنید

فضاهای سنتی به خصوص آنهایی که به سبک آراسته بریتانیایی متمایل هستند، دارای پالت‌های رنگی گرم و اشباع بیشتری هستند. در همین حال، پالت‌های رنگی مدرن ذاتاً تک رنگ‌تر و در طیف رنگی “سرد” هستند. هنگام ترکیب این دو سبک، دو رویکرد برای رنگ وجود دارد که هر دو به تنظیم لحن این سبک ترکیبی کمک می‌کنند.

ترکیب یک طرح رنگی مدرن و خنثی با مبلمان سنتی یکی از راه‌کارهای ترکیب است. این به رنگ‌های چوبی غنی و تزئینات مبلمان سنتی اجازه می‌دهد در فضا صحبت کنند. با این حال، ترکیب یک پالت رنگ گرم و اشباع شده با مبلمان مدرن و خنثی راه دیگری برای ترکیب این سبک‌ها در یک فضا است.

5-مواد را با هم مخلوط کنید

مخلوط کردن مواد یک راه عالی دیگر برای ترکیب سبک های سنتی و معاصر است. در این فضا، استفاده از لوستر حرکت سنتی تری است، اما سبک مینیمالیستی در روکش فلزی مشکی رنگی مدرن به آن اضافه می‌کند. علاوه بر این، ترکیبی از آینه برنجی و قالیچه پوست،حس مدرن‌تری به فضا می‌بخشد. در حالی که همچنان از مواد و تزئینات سنتی‌تری استفاده می‌شود. چرم گرم و فرسوده ماده کلاسیک‌تری است، اما فرم صندلی، با خطوط تمیز و پاهای مخروطی آن، حال و هوای مدرن‌تری به آن می‌بخشد. پارچه‌های بافتی مانند توید را می‌توان برای گره زدن هر دو سبک به هم استفاده کرد.

به رنگ‌های چوبی نیز فکر کنید. در حالی که سبک‌های مبلمان اواسط قرن تمایلی به رنگ‌های چوبی روشن‌تر ندارند، اشاره کردیم که گاهی اوقات از رنگ گردویی تیره در این فضاها استفاده می‌شود. گردویی یک روکش معمولی در فضاهای سنتی است. با این حال، مخلوط کردن رنگ‌های چوبی یک راه عالی برای وارد کردن قلب هر دو سبک است! همچنین می‌توانید چوب‌های تیره‌تر (سنتی‌تر) را با فلزات براق (یک حرکت مدرن در اواسط قرن) مخلوط کنید تا یک ترکیب مواد سرگرم‌کننده داشته باشید.

6-معماری سنتی را متعادل کنید

در خانه‌ای با عناصر طراحی سنتی، می‌توانید جزئیات معماری را برجسته‌تر کنید. اما از دادن یک پیچ و تاب مدرن به آنها نترسید! دیوارهای خود را به جای رنگ‌های خنثی‌تر سنتی، با رنگی پررنگ و اشباع کنید. اگر فضای شما دارای تزئینات و قالب‌گیری دقیق است، به همان رنگ روی تزئینات و دیوار خود بپردازید. می‌توانید یک شومینه آجری را با سفید کاری یا با رنگ آمیزی سیاه آجری وارد دنیای مدرن کنید تا حال و هوای مدرن‌تری داشته باشید!

اما شما همچنین می‌توانید این جزئیات معماری سنتی را دست نخورده‌تر بگذارید و به سادگی آنها را با پایه3های مدرن از طریق سبک مبلمان و چیدمان فضا متعادل کنید. کاناپه‌های کلاسیک که در مقابل یک شومینه آجری قرار گرفته‌اند، در واقع بسیار سنتی هستند. انتخاب ترکیبی متنوع‌تر از مبلمان راحت و چیدمان محاوره‌ای تر، معماری سنتی را متعادل می‌کند و کل فضا را آرام‌تر می‌کند. همچنین استفاده از پارچه‌های جامد و تیره برای پرده‌ها انتخابی جسورانه و مدرن است.

7-از تقارن استفاده کنید

به عنوان یک اصل طراحی، تقارن یک حرکت سنتی‌تر است. اما روشی که به تقارن در یک فضا می‌دهید، آن را رسمی‌تر یا غیر رسمی‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، شما همچنین می‌توانید مبلمان مدرن را در یک چیدمان رسمی انتخاب کنید یا با انتظارات در یک چیدمان رسمی بازی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک اتاق خواب متقارن داشته باشید و در عین حال با استفاده از میزهای خواب نامتقارن و مبلمان شیک به فضا جذابیت مدرن‌تری ببخشید.

امیدوار است خواندن مقاله ترکیب سبک سنتی و مدرن برای شما مفید بوده باشد.

دکمه بازگشت به بالا