کسب و کار ویژه

چگونه کودک خود را برای استخدام پرستار آماده کنیم؟

وظایف پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل: عموما از بچه‌ها در منزل شخصی افراد مراقبت می‌کند. مسئولیت‌ها و وظایف پرستار کودک با توجه به سن کودکان متفاوت خواهد بود. بطور مثال پرستاری که از یک نوزاد چند ماهه مراقبت می‌کند، وظیفه تعویض تعویض پوشک، نظافت و استحمام، غذا دادن به موقع و همچنین خواباندن وی را عهده خواهد داشت. در حالیکه در پرستاری و مراقبت از کودک در سنین بالاتر وظیفه پرکردن اوغات فراغت، بازی و آموزش وی نیز به سایر وظایف مراقب اضافه خواهد شد. در صورتیکه کودک دارای مشکل جسمی خاص و بیماری خاصی باشد، پرستارانی که دارای اطلاعات پزشکی و مدرک هستند می‌توانند پروسه درمان را در منزل همراه با آموزش و مراقبت به عهده بگیرند.

استخدام پرستار کودک: یکی از ویژگی های بارز شخصیتی پرستاران کودک صبوری و مهر و محبت فراوان است. این افراد از کودکان همچون فرزند خود مراقبت نموده و تلاش در پرورش عالی آنها خواهند داشت. علاوه بر این شما می توانید عادات خاص کودک خود را با وی درمیان گذاشته و یا به شیوه ای که مد نظر شماست طبق اصول تربیتی شما با کودک دلبندتان رفتار نماید.

مدل همکاری پرستار با شما، بسته به نیاز فرزندتان و شما ممکن است بصورت مقطعی و یا شبانه روزی باشد.

مراقبت و نگهداری از کودک

مراقبت و نگهداری از کودک، برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی با کودکان یکی از مهمترین وظایف پرستاران کودک می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا فرزند دلبند شما کمتر خلا عاطفی عدم حضور شما را احساس کند.

استحمام کودک و رسیدگی به نظافت شخصی

یکی از مهمترین وظایف پرستار کودک حمام کردن کودک و رسیدگی به نظافت شخصی وی می‌باشد. این مورد در خصوص نوزادان شامل شستشو و تعویض پوشک و در کودکانی که راه می‌روند، شامل بردن به دستشویی و حمام و همراهی بچه در مسواک زدن و تمیز کردن دندان‌ها می‌باشد.

انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل

مراقب علاوه بر نگهداری از کودک، تهیه غذای مناسب و مقوی برای کودک و آماده‌سازی شیرخشک برای نوزادان را به عهده دارد. مراقب در وعده های غذایی مشخص به کودک کمک می‌کند تا غذای خود را میل کند و در مرتب کردن خانه و آشپزخانه همراهی می‌کند.

بازی کردن و پر کردن اوقات فراغت کودک

یکی از نیازهای اساسی کودکان تفریح و آموزش است. یکی از وظایف پرستار پر کردن اوقات فراغت کودک و بازی کردن و انجام کارهای آموزشی می‌باشد. پرستار کودک را به پارک می‌برد و حتی در محیط منزل سعی در سرگرم کردن وی و انجام بازی‌های آموزشی مناسب سن او خواهد کرد.

چرا پرستار کودک در منزل

پرستاران کودکی که توسط موسسه دارای مجوز خدمات پرستاری در منزل به منازل شما اعزام می‌شوند  مزیت‌های زیادی نسبت به سایر پرستارانی که بصورت شخصی فعالیت می‌کنند، دارند.

موسسه رسمی و دارای مجوز از وزارت بهداشت

موسسه مشاوره و خدمات پرستاری در منزل مناسب یک مرکز دارای مجوز از وزارت بهداشت و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌باشد.

پرستاران آموزش دیده و حرفهای

پرستاران کودک  موسسه مناسب آموزش‌های لازم را در خصوص نگهداری، مراقبت و پرستاری از کود دیده‌اند و به امور کودکان و وظایف خود آشنایی کامل دارند.

خدمات با کیفیت و تخصصی

این افراد کسانی هستند که عاشق کودکان هستند و می‌توانند با فرزند و کودک دلبند شما ارتباط عاطفی داشته باشند، از این رو انجام کارهای آنها نه صرفا از روی انجام وظیفه بلکه توام با عشق و محبت خواهد بود.

خدمات پرستاری ساعتی، روزانه و شبانهروزی

شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود از خدمات پرستاری کودک در منزل بصورت ساعتی، روزانه و حتی شبانه‌روزی بهره بگیرید.

دستمزد پرستاری متناسب با بودجه شما و تعرفههای رسمی

با توجه به اینکه این مراکز تحت نظارت مراجع ذیصلاح می‌باشند، دستمزدها بر اساس تعرفه مجاز و بصورت توافق طرفین متناسب با بودجه شما مشخص می‌گردد.

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

شما می‌توانید جهت مشاوره و یا مطرح کردن موضوعات خود بصورت 24 ساعته در 7 روزه هفته با پشتیبانی شرکت پرستاری تماس بگیرید.

مراقبت و نگهداری توام با تجربه و تعهد

کلیه مراقبان و پرستاران این مراکز از بین افراد با تجربه و متعهد انتخاب شده‌اند.

نظارت مستمر بر روند انجام کار

برای افزایش سطح کیفی خدمات و جلب رضایت مشتریان ز، عملکرد کلیه کارکنان و تیم پرستاری و مراقبتی  مراکز تخصصی بصورت مستمر نظارت و بررسی می‌شود.

هزینه و دستمزد پرستار کودک در منزل

یکی از مزایای استخدام پرستار از طریق موسسات پرستاری دارای مجوز مشخص بودن قیمت و تعرفه دستمزد پرستار کودک در منزل می‌باشد. دستمزد پرستار با توجه به میزان تحصیلات، تجربه و تخصص و نیز نحوه عقد قرارداد بصورت روزانه، شبانه‌روزی و نیز قراردادهای مدت دار و همچنین شرح وظایف وی ( با توجه به وضعیت سلامت و سن کودک) متغییر می‌باشد. شما می‌توانید با تماس با مرکز خدمات پرستاری در منزل  مناسب از مشاوران ما در این زمینه کمک بگیرید. این مرکز با توجه به شرایط و درخواست شما و بودجه موردنظر شما مراقب،نگهدار و پرستار کودک مجرب را به منزل شما اعزام خواهد کرد.

پرستار کودک یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها و پدر مادر های جوان می باشد.اینکه قابل اعتماد باشد و کاربلد و حرفه ای باشد.

پرستار کودک  فردی است که خدمات مراقبتی و آموزشی را در منزل به کودک ارائه می دهد. مراقب کودک از روند رشد کودک آگاهی کامل دارد و روش های تربیت و پروش و کار با کودک را می داند.

برای کودک محیط هیجان انگیز و راه های بسیاری برای یادگیری ایجاد می کند. پرستار با والدین در تعامل است، به نگرانی‌های والدین توجه می کند و راه کارهای مناسب را در برخورد با کودک و خانواده استفاده می کند و در تلاش است تا کودک را در رسیدن به اهدافی که والدین برایش تعیین کرده‌اند، راهنمایی کند.

یک پرستار باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

 مراقبت از کودک در مراکز نگهداری کودک یا منزل تفاوت های بسیاری با هم دارند. مراکز پرستار از کودک باید دارای مجوز باشند و بسته به کشور محل زندگی شما باید پرستاران کودک آموزش دیده را استخدام کنند. این مراکز باید شرایط و استانداردهای بهداشت و ایمنی کشور را داشته باشند. در مراکز نگهداری کودک تعداد زیادی از کودکان تحت مراقبت و نگهداری قرار دارند و زمانی زیادی را در کنار والدین خود حضور ندارند. مراقبین کودکان در این مراکز از قبل تعیین شده اند و ممکن است در طول دروه حضور کودک تغییر پیدا کنند. اما مراقبت از کودک در منزل به دلیل حضور کودک در منزل، حس امنیت و آرامش بیشتری به کودک میدهد . اضطراب حضور در یک مکان نا آشنا را از کودک دور می کند. از طرف دیگر به دلیل انتخابی بودن پرستار و مراقب کودک از سوی والدین، دقت بیشتری در زمان استخدام لحاظ می شود و فردی که انتخاب می شود دقیقا فاکتورهای مورد نظر خانواده را دارد. احتمال ابتلا به بیماری های مسری که بین کودکان شایع است در پرستار از منزل به کمترین حد ممکن می رسد.

از جمله مهمترین دغدغه های والدین در سال های اخیر همراهی کردن کودک برای بردن به مهد و سایر مراکز نگهداری کودک و برگرداندن او است، که زمان و هزینه بسیاری را به خانواده تحمیل می کند. که این مساله با در اختیار داشتن خدمات پرستار در منزل حل می شود.

خدمات کودک در منزل به چند دسته تقسیم بندی می شوند که با توجه به سن و نیاز کودک و  والدین خدمات خاصی را ارئه می شود.

: مراقبینی که در این گروه فعالیت می کنند دارای تجربه کاری با کودک بوده و از عادات، پروسه رشد و نیازهای کودک در سنین مختلف آگاهی دارند و اغلب به صورت تجربی مادر شده اند. مادریاران علاوه بر نگهداری کودک تمامی امور سبک منزل را نیز برای کمک به والدین انجام می دهند. این افراد تحصیلات دانشگاهی ندارند و آموزش تخصصی به کودک ارائه نمی دهند.

 این دسته از مراقبین با داشتن مدرک کودکیاری و گذراندن دوره های آموزشی و همچنین فعالیت در حوزه کودک به صورت تخصصی تر به نگهداری از کودک می پردازد. شما می توانید برخی از آموزش ها و بازی های فکری و خلاقانه را از کودکیار بخواهید. کودکیاران تمام وقت در کنار کودک هستند و تمام امور خصوصی مربوط به کودک را انجام می دهند. از این طریق والدین می توانند با آسودگی خاطر به انجام امور منزل و امور خود بپردازند و پرستار از کودک را تحت نظر داشته باشند.

افرادی که کاملا تخصصی در حوزه کودک فعالیت دارند روانشناسان کودک هستند، که مبنای بازی و ارتباط خود با کودک را بر اساس علوم روانشناسی قرار می دهند. نتیجه تلاش روانشناسان کودک در حوزه کار با کودکان دارای افسردگی، استرس، اضطراب، بیش فعالی و عقب ماندگی ذهنی را در محیط امن خانه نمی توان نادیده گرفت.

 خدمات مراقبتی در منزل به دو دسته مقطعی و شبانه روز تقسیم می شود. خدمات مقطعی می تواند شبانه، روزانه یا ساعتی در نظر گرفته شود.

مراقبت پاره وقت یا مقطعی برای زمانی که والدین تنها ساعاتی از شبانه روز نمی توانند در کنار فرزند خود باشند مناسبتر است. درمواردی که والدین به صورت پاره وقت شاغل هستند گزینه استفاده از خدمات مقطعی مورد استفاده قرار می گیرد. والدین می توانند در صورت تمایل برای زمان های کوتاه چند روزه برای مثال در زمان مسافرت، بستری در بیمارستان و … از خدمات مراقب در منزل استفاده کنند.

 پیدا کردن یک پرستار خوب و قابل اعتماد به زمان و تحقیق دقیق نیاز دارد. به  همین دلیل به خانواده استرس زیادی وارد می کند.  والدین می توانند با استفاده از روش های مختلفی اقدام به استخدام پرستار و مراقب کودک کنند. با جست جو در سایت های مختلف لیستی از مراکز ارائه دهنده  به دست بیاورند و طبق نیاز خود، محل زندگی و سابقه دست به انتخاب بزنند.

استفاده از تجربه دوستان و نزدیکان: سایر والدین میتوانند اطلاعات خوبی در مورد مراقبانی که برای کودک خود استخدام کرده اند در اختیار شما قرار دهند.

مصاحبه با پرستار : از مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل بخواهید که تعدای مراقب و پرستار کودک متناسب با شرایط و خواسته های شما، به شما معرفی کنند.  برخی این امکان را فراهم آورده اند تا پدر و مادران به راحتی با تعدادی از مراقبان مصاحبه کنند و 48 ساعت زمان ازمایشی برای دیدن عملکرد مراقب خواهند داشت.

همچنین کمک گرفتن از راهنمایی کارشناسان مشاور کودک در مراکز پزشکی بسیار در این زمینه می توانند کمک کنند.

خدمات 24 ساعته مراقبت از کودک

مرکز خدمات پرستاری و مراقبتی  مختلف از فرزند شما به صورت شبانه روزی یا 24 ساعته مراقبت می‌کند، این مرکز حتی برای نوزاد تازه متولد شده نیز نیروهای متخصصی را جهت نگهداری فرزند دلبندتان در نظر دارد. پرستاران کودک می‌توانند نیازهای مادر در روزهای ابتدایی تولد را شناسایی کنند و به آنها آموزش های لازم را ارئه دهند.

آموزش‌ها در زمینه تعداد دفعات شیردهی، عارق گیری و خواب نوزاد و همچنین مواردی مانند بهداشت فردی نوزاد، آرامش مادر و تربیت کودک می‌باشد.

انواع خدمات پرستاری کودک و نوزاد

تخصص پرستاری از کودک به سه شاخه مادریار، کودک یار و روانشناس کودک تقسیم می شوند. در واقع والدین با توجه به شناختی که از کودک و شرایط خود دارند یکی از این سه تخصص را انتخاب می کنند.

هزینه خدمات مراقبت از بچه در منزل

تعرفه خدمات پرستاری پرستار در منزل به صورت سالیانه از طرف  شورای عالی بیمه و خدمات درمانی به مراکز خدمات مراقبتی و پرستاری ابلاغ می شود. البته شرایط خانواده ها و خدماتی که مد نظر دارند بسیار متفاوت است و میتواند بر هزینه پرداختی تاثیرگذار باشد

دکمه بازگشت به بالا