عمومی

کانال آذری صداوسیما به مناقشه قره باغ چه نگاهی دارد؟

شانزدهم نوامبر سالروز تولد شبکه سحر است. این شبکه از چهار کانال شامل آذری ، کردی ، بالکان و اردو تشکیل شده است. به همین مناسبت و همچنین به دلیل درگیری قره باغ ، مصاحبه ای با مدیر کانال آذری انجام شد که در زیر می خوانید.

تلویزیون سحر تلویزیون آذری پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و نیازهای فکری مسلمانان خارج از ارس در سال 1992 (1992) پخش خود را آغاز کرد. همین سابقه تاریخی و فرهنگی مسلمانان ایران و جمهوری آذربایجان می تواند انواع فعالیت ها را برای این رسانه خارجی فراهم کند که اکنون به صورت یک کانال 24 ساعته فعالیت می کند.

از جمله برنامه های این کانال می توان به برنامه گفتگوی سیاسی مستقیم “Kompas” (Kompas) ، “خانواده شب بخیر” ، “Face to face” و “Divine Wind” اشاره کرد.

مجموعه های “اعتماد به اسلام” ، “سقوط شاه” ، “بهار در ماه مه” و مجموعه مستند “هفده شهر قفقاز” و “بازگشت” و همچنین فیلم “آرزوها” از جمله تولیدات کانال های آذری شبکه سحر است.

ظفر مراغه ای ، مدیر کانال شبکه آذری سحر در گفت وگو با دکترنامه ، اظهار داشت: مهمترین اقدام و دستاورد تلویزیون آذری در سال گذشته توجه به رضایت و تقاضای مخاطبان در برنامه ریزی ها (بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت) بوده است. این رشته یادآور است: سال گذشته با مدیریت هوشمندانه و متنوع هادی ها ، برای اولین بار ویژه برنامه ای برای دهه فجر ماه مبارک رمضان از حرم حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم به صورت زنده پخش شد و ویژه برنامه دهه کرامت در کنار ثامن برگزار شد که پخش کردیم حج توسط امام رضا (ع) که مورد استقبال خوب مخاطبان این کانال که هم مسلمان و هم شیعه هستند بسیار جذاب بود.

فعال سازی و به روزرسانی خبرنگاران کانال های آذری در آذربایجان ، روسیه ، ترکیه ، گرجستان و خبرنگاران داخلی در شهرهای تبریز ، ارومیه ، اردبیل ، پارس آباد ، جلفا ، شیراز (ترک زبانان قشقایی) و … آیا اقدام دیگری از کانال آذری است. آنچه این مدیر تلویزیون ذکر کرد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ، با توجه به بعد خارجی (بیانیه) ، برای طراحی ، تقویت و راه اندازی برنامه های جدید و افزایش اثربخشی کانال 24 ساعته آذری راه اندازی شده ما اخبار صبح و بخشهای معمول صبح را انجام می دهیم. همچنین ، به دلیل نامگذاری مقام معظم رهبری در سال جاری به عنوان “جهش تولید” ، بخش اخبار اقتصادی (سه روز در هفته) راه اندازی شد.

تعریف مجدد شبکه های اجتماعی و تعهدات مربوط به معلم برای اطلاع رسانی و عملکرد موثر به عنوان رسانه مکمل از دیگر اقدامات کانال آذری توسط ظفر مراغه ای است و می افزاید: به دلیل اختلالات ارزی و کندی فعالیت گروه های دوبلاژ در خارج از کشور ، در حال انجام اقدامات برای سه گروه فعال داخلی صدا را فعال کنید.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخلاف سه کانال دیگر شبکه سحر ، کانال آذری سهم رادیویی ندارد؟ توضیح: با توجه به فعالیت های رادیوی آذری “آران” در اردبیل و رادیو “آذری” در خارج از کشور و از طرف دیگر به دلیل فعالیت محدود (یک ساعت) رادیو آذری در تهران ، در معاونت تصمیم گرفته شد که تعداد این برنامه ها بین توزیع دو رادیو باشد این و به تولید و انتشار پیام کمک می کند.

“اولویت کانال آذری در زمینه تولید و تهیه برنامه با توجه به دانش مخاطب چیست؟” ظفر مراغه ای پاسخ داد: از آنجا که شبکه تلویزیونی 24 ساعته آذری یک تلویزیون عمومی است ، البته ماهیت و هویت برنامه از مأموریت و هدف کانال نشأت خواهد گرفت ، نکته اصلی تنوع و تنوع موضوعات و مطالب بر اساس سلیقه و ذائقه مخاطبان است. تعریف می کند از طرف دیگر ، به دلیل شباهت های تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران با مخاطبان ، این ملاحظه در چیدمان رهبران ارکستر جدی گرفته می شود. به این ترتیب برنامه های متنوعی با موضوعات فرهنگ ، آموزش ، سیاست ، اقتصاد ، اجتماعی و تاریخ در قالب خانواده ، کودکان ، مجلات اقتصادی ، مجلات ورزشی ، مجلات حقوقی ، شما و سحر ، جنگ های شبانه ، برنامه های صبحگاهی و … و تولید می شود. علاوه بر این ، تولید مستندهای ایرانی و صداگذاری که بسیار مطابق با فرهنگ مخاطبان ، به ویژه کلاس مذهبی است ، همیشه در دستور کار ما است.

به گفته وی ، پخش ویژه برنامه آزناهی (صبح ، عصر ، عصر) با عنوان “نسیم الهی” نیز از دیگر ویژگی های این کانال تلویزیونی در مقایسه با سایر شبکه های تلویزیونی در حوزه بینندگان است که مورد استقبال قرار گرفته است.

ظفر مراغه ای درباره چالش های برنامه نویسی در کانال آذری توضیح داد: مهمترین چالش ما این است که این کانال را در ماهواره ترکیه به عنوان اصلی ترین و پیچیده ترین راه برای دریافت برنامه ها در جغرافیا و جمعیت تحت پوشش کانال آذری قرار ندهیم. اگر این امکان توسط سازمان فراهم شود ، مطمئناً تلاش شرکای کانال آذری در تولید محتوا برای تبدیل شدن به سبد مصرفی برای رسانه های مخاطب موثرتر خواهد بود. علاوه بر این ، بودجه مناسب برای فعالیت ها می تواند بیش از هر زمان دیگری در انجام مأموریت ها به ما کمک کند.

وی در مورد رویکرد کانال آذری به درگیری قره باغ گفت: با توجه به اینکه هدفگذاری و برنامه ریزی سالانه کانال آذری (استراتژی ، تاکتیک ها و تکنیک ها) همیشه بر اساس اولویت های مخاطبان است ، بنابراین در زمان درگیری قره باغ چه می توان گفت؟ و در دوره قبل از جنگ و پس از توافق طرفین درگیر ، مشکلات و فعل و انفعالات منطقه هدف را بررسی ، پایش و تحت پوشش قرار دادیم. بنابراین ، ما گزارشگرانی مستقر در جمهوری آذربایجان ، روسیه ، ترکیه و گرجستان داریم و تحولات منطقه را از طریق رسانه ها پوشش می دهیم. البته امروز بر اساس اسناد بالادستی ، اولویت های شورای امنیت ملی ، سیاست های دستگاه دیپلماسی و سیاست های رسانه ها که همگی به حفاظت و شناخت یکپارچگی واحد پول در منطقه نزدیک می شوند ، به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند هستند و حزب را پس می دهند. درگیر بودن در مرزهای بین المللی خاص ، ما برنامه ریزی کرده و این رویداد را پوشش داده ایم.

مدیر کانال شبکه آذری سحر ادامه داد: پوشش رسانه ای واکنش ها و نگرش های مختلف نسبت به این درگیری در کانال آذری بسیار خوب انجام شده است ، مهمترین مصاحبه با دکتر است. ولایتی ، مشاور ارشد مقام معظم رهبری. رهبری در امور بین الملل ، سمت رئیس جمهور در مکالمات تلفنی با همتایان آذری خود ، سمت وزیر امور خارجه کشورمان ، طرح صلح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به طرف های درگیر و مهمتر از همه ، بیانیه رهبر در روز سه شنبه ، 4 نوامبر 1999 وی بر لزوم پایان دادن به درگیری در اسرع وقت ، آزادسازی سرزمین های اشغالی ، بازگشت دو طرف به مرزهای بین المللی و در عین حال احترام به حقوق و امنیت جمعیت ارمنی در سرزمین های مستقل جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا