کاهش مدت زمان سرویس دهی به شناورها/ ارتقاء توان تجهیزاتی بندر
دکترنامه/مازندران در سومین نشست دوره ای با حضور مدیران کل و معاونین بنادر و دریانوردی و گمرک امیرآباد اپراتور و شرکت های کشتیرانی فعال در این بندر موانع و چالش فعالیتهای کشتیرانی و نحوه ارائه خدمات در راستای ارتقاء سرویس دهی و رضایت ذی نفعان بررسی شد.
محمد علی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد چهارشنبه ۱۹ دی ماه در این جلسه با قدردانی از حضور نمایندگان در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست های تخصصی بررسی اقدامات انجام شده در جهت بهبود عملکرد و تسهیل در فرایند ورود و خروج کشتی ها و کالا به بندر است و همه دستگاه های اجرایی همکار و بخش خصوصی باید با مشارکت و هم افزایی در این مسیر تلاش کنند تا موانع و چالش های ورود و خروج کشتی ها و کالا به حداقل برسد که خوشبختانه بر اساس آمار عملکردی رشد تخلیه و بارگیری و تردد شناور ها مبین این همکاری است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در خصوص ارائه خدمات به شناورها در اسکله گفت: با هدف برنامه ریزی دقیق بر اساس فرم تدوین شده همه شرکت های کشتیرانی علاوه بر ثبت در سامانه ملزم به تکمیل فرم اعلام نیاز خدمات از قبیل درخواست آب رسانیآذوقه سوخت و تعمیرات بوده و یک روز قبل از اتمام بارگیری یا تخلیه باید نسبت به پیگیری آن اقدام نمایند و در غیر اینصورت به دلیل ترافیک بالا کشتی به لنگرگاه شیفت و در نوبت مجدد درخواست خدمات قرار خواهد گرفت و پهلوگیری مجدد متضمن پرداخت هزینه بر اساس تعرفه سازمان بنادر خواهد بود .
وی با اشاره به قوانین و مقررات مالی سازمان بنادر و دریانوردی و احقاق حق شرکت های ذی نفع از شرکت های کشتیرانی خواست نسبت به پرداخت به موقع هزینه های خدمات به بندر و شرکت هایی که خدمات پایلوتی و پهلودهی ارائه می کنند اقدام کنند تا این شرکت ها نیز در پرداخت حقوق پرسنل و نگهداری و آماده بکاری تجهیزات و شناورهای خود با مشکل مواجه نشوند.
مدیر کل بندر امیرآباد با اشاره به آمار عملکردی بنادر کشور در سال جاری و سهم بندر امیرآباد در بین بنادر شمالی افزود: ۶۰ درصد کالاهای صادراتی در بنادر شمالی از بندر امیرآباد انجام می پذیرد و در ۹ ماهه سال جاری نیز صادرات بنادر شمالی از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.
وی در بخش دیگری از ارائه آمار کالاهای وارداتی گفت: با توجه به نوع کالاهایی که در دریای خزر مبادله می شود سهم کالای اساسی بیش از ۹۰ درصد است و با توجه به ایجاد زیر ساخت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث سیلوی نگهداری غلات و مخازن روغن خوراکی این بندر ظرفیت پذیرش بیش از ۳/۵ میلیون تن کالا و نهاده دامی را دارد.
مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر اظهار کرد: با توجه به لایروبی های منظم انجام شده هیچ محدودیتی در پذیرش کشت ها به این بندر وجود ندارد و تنها دغدغه ما شرایط آب و هوایی سال جاری بوده که به لحاظ این شرایط بطور میانگین ۱۰ روز در هر ماه بندر در حالت (Port Close) بوده که این شرایط در ورود و خروج شناور زمان انتظار لنگرگاه و تخلیه و بارگیری کالای فله که نیازمند شرایط مساعد آب و هوایی نیز است موثر بوده و بر مدت زمان سرویس تایم تاثیر مستقیم داشته است که برای جبران توقفات عوامل و سهم آنها در تاخیرات در بخش های مختلف فرایند تخلیه و بارگیری شناسایی و با ارائه راهکار مناسب در تلاش هستیم به نرم تعریف شده قراردادی دست یابیم.
موسی پور گرجی در خصوص ارتقاء توان تجهیزاتی از طریق بندر و بخش خصوصی اعلان کرد: در یکسال گذشته چندین دستگاه به تجهیزات بندری اضافه شد و در ماه جاری نیز چندین دستگاه لیفتراک لودر تراکتور و جرثقیل نیز جهت تقویت ناوگان تجهیزاتی بندر و تسریع در تخلیه و بارگیری اضافه خواهد شد.
انتهای پیام