سلامت و دانش

کراس اوور ارزان قیمت سایپا با این ویژگی ها جای پراید را می گیرد؟ + تصاویر

سایپا آریا با امکانات جدید

سایپا آریا به عنوان اولین کراس اوور سراسری پس از مدت ها توسط Road Special با پوشش نارنجی عرضه شد، اما هنوز شاهد عرضه آن به بازار ایران نبوده ایم و مشخص نیست چه زمانی این اتفاق می افتد. سایپا آریا بر روی پلت فرم SP100 ساخته شده است و در واقع همان شاهین در فرم کراس اوور خواهد بود. اکنون سایپا در جریان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو این کراس اوور را با ویژگی های جدید به عموم مردم معرفی کرده است.

این نسخه آریا ویژگی هایی مانند گیربکس CVT، سانروف و سیستم هشدار عابر پیاده را برای دید اختیاری تر خودرو اضافه کرده است. همانطور که گفتیم این خودرو بر روی پلت فرم SP100 که یک پلت فرم چند منظوره است ساخته شده و خودروهایی در کلاس های مختلف بر روی آن توسعه خواهند یافت. پیش از این سایپا شاهین بر روی این پلتفرم طراحی و عرضه شده بود و آریا دومین محصول این پلتفرم به عنوان یک کراس اوور ملی خواهد بود.

سایپا آریا با امکانات جدید

سایپا آریا از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با شاهین ندارد و در این زمینه چیز زیادی نمی گوید. این خودرو به یک موتور 1497 سی سی 4 سیلندر 8 سوپاپ توربوشارژ مجهز است که تا 140 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه تولید می کند. نیروی تولیدی نیز توسط یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بعید است که این موتور توربوشارژ M15TC بتواند انتظارات را برآورده کند و از طرفی نگهداری موتور توربوشارژ دردسر زیادی دارد. با این حال سایپا قول داده است که به زودی موتور 12 سوپاپ سه سیلندر توربو ساخت کارخانه تیوان در آریا را قرار دهد که حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

سایپا آریا با امکانات جدید

از امکانات و آپشن های سایپا آریا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف، تریم داخلی با روکش چرمی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کمکی فرمان برقی، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و نور اتوماتیک، صندلی‌های عقب تاشو، سیستم کنترل فشار لاستیک، نمایشگر 7 اینچی صفحه نمایش لمسی بلوتوث، دوربین عقب، دو ایربگ، ترمزهای دیسکی عقب و جلو، ترمزهای ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز اضطراری BAS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی استارت و سراشیبی، ناوبری ماهواره ای، نور روز یا روشنایی روز، چراغ های تحویل درب منزل، آینه های بالابر برقی و آینه های دارای سیستم تاشو برقی، نشانگر موقعیت دنده، سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر، کامپیوتر سفر، هشدار صوتی و تصویری عدم نبستن کمربند ایمنی، صندلی های عقب مجهز به ISOFIX.

همچنین گفته می شود در آینده نسخه کامل تری از آریا با امکانات اضافی مانند کیسه هوای جانبی، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، صندلی راننده برقی، کروز کنترل، رینگ های بزرگتر و صفحه نمایش بزرگتر عرضه خواهد شد.

227

دکمه بازگشت به بالا