کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، جلسه کمیته علمی ملی کنترل و کنترل کووید 19 صبح امروز با حضور دکتر. قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر فرید نجفی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، دکتر حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته علمی ملی کرونا و سایر اعضای کمیته بیمارستان قلب شهید رجایی که در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک باید در دستور کار همه باشد

در ابتدای این جلسه ، دکتر جان بابایی با بیان اینکه امروز جلسه کمیته علمی ملی کووید 19 با حضور اساتید پزشکی کشور برگزار شد ، گفت: در این نشست هفتگی ، نتایج جلسات کمیته ویژه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون در کشور که هنوز ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری ها ، تعداد بیماران وخیم و مرگ بیماران هستیم که این نشانه خوبی است ؛ اما استاد این کمیته به مردم توصیه می کند که از نکات بهداشتی پیروی کنند. دستورالعمل هنگام واکسیناسیون و استفاده از ماسک در دستور کار همه عزیزان است.

دکتر جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان کرونا در بحث بیماران سرپایی و بستری اشاره می کند: آنچه در موارد سرپایی تأکید می شود این نیست که. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ترس ممکن است کارهای تشخیصی غیر ضروری انجام دهند.

موارد سرپایی ویروس کرونا نیازی به درمان ندارند

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: برای موارد سرپایی نیازی به دارو نیست؛ خانم ها و آقایان ، لطفاً بدانید که نظر اساتید این است که در مرحله سرپایی ، نیازی به سی تی اسکن و آزمایشات معمولی نیست و فقط رعایت دستورالعمل های بهداشتی کافی است.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی به نحوه برخورد بیماران کرونری در بیمارستان ها اشاره می کند: “معمولاً طبق دستورالعمل ، در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند.” در موارد بستری ، درمان به خوبی مشخص شده است. مواردی که باید در مراقبت های سرپایی مورد توجه قرار گیرد عبارتند از: استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای ضد ویروس کرونا شناخته می شوند مانند داروها محدود است و در برخی موارد به هیچ وجه در خانه جایی ندارد. این دارو یک داروی بیمارستانی است و در موارد نادر و شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید به مدت محدود در بیمارستان تجویز شوند

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد مشاهده شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین باید مراقب بود که از این داروها بی رویه استفاده نکنید و از پزشک نسخه نگیرید.

اهمیت استفاده صحیح از اکسیژن در بیماران بستری

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مهمترین کاری که برای بیماران بستری انجام می شود استفاده مناسب از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که پرستاران از بیماران ارائه می دهند. اکسیژن مناسب می تواند م effectiveثرترین درمان باشد و مرگ و میر را به صفر برساند.

موثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات روانی یکی از مشکلاتی است که کیفیت مراقبت از بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد ، گفت: مشکلاتی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث بهبود توانایی سلامت بیمار در طول درمان می شود. ” به

جان بابایی ، با بیان اینکه توجه ویژه به محدودیت مصرف داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات از جمله نکاتی بود که اعضای کمیته علمی بر آن تاکید کردند ، گفت: موثرترین درمان بیماری ها واکسن بیماری های ویروسی و درمان آنها است. نامشخص است

معاون وزیر بهداشت در پایان درباره کمیابی داروهای کرونری در کشور توضیح داد: خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در تلاش هستند تا همه داروهای م toثر برای درمان بیماری های ویروس کرونا قلب در دسترس عموم قرار گیرد. عمومی از طریق تولید داخلی ما هیچ سابقه ای نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا