کلات در وضعیت قرمز کرونایی؟

دکترنامه/ خراسان رضوی فرماندار کوتا کلات با بیان مثالی از تاثیر جمعیت مهاجر بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کلات گفت: معمولا ثبت نام بیماران در وزارتخانه یا شبکه بهداشت و درمان براساس کد ملی افراد انجام می شود. . با توجه به اینکه در سال های اخیر شاهد مهاجرت گسترده ای از کلات بوده ایم، بسیاری از مردم در کلات زندگی نمی کنند، اما چون کد ملی آنها مربوط به شهرستان کلات است، بیماری های آنها نیز در آمار شهرستان کلات ثبت شده است. کلات.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلات نیز در این خصوص به تاثیر واکسیناسیون در کاهش علائم این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده، بیمارانی که اخیرا در بیمارستان های شهرستان کلات بستری شده اند. ماه، یا واکسن را دریافت نکردند یا فقط یک دوز دریافت کردند

پس از یک دوره کاهش شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن عادی سازی مشخص و مشخص، چندین هفته است که روند افزایش شیوع این بیماری در بسیاری از نقاط کشور آغاز شده است، اما عادی سازی در بسیاری از نقاط همچنان ادامه دارد. .

بر اساس آخرین به روز رسانی اطلاعات وزارت بهداشت و اعلام رنگ آمیزی وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا، شهرستان کلات در وضعیت قرمز قرار گرفت. این در حالی است که به گفته مسئولان شهری وضعیت واقعی شهر کلات بر اساس آمار ثبت شده در روزهای اخیر نارنجی است.

علی صلاحی فرماندار کلات، ثبت نام بیماران کووید را بر اساس کد ملی یکی از عوامل قرمز شدن شهرستان کلات اعلام کرد و در این زمینه در گفت وگو با دکترنامه، اظهار کرد: این شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفت. کلات در کل تیرماه تنها 6 بیمار کرونا داشته است و طبق آمار بررسی شده توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بر اساس فرمول مربوطه وضعیت شهرستان نارنجی است.

آنچه مورد تاکید است رعایت پروتکل ها و اجرای جدی تر فاصله گذاری اجتماعی است

وی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه کرونا ریشه‌کن نشده است، تاکید و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. با وجود رنگ زرد، برای جلوگیری از شیوع کرونا، همه باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان کلات یک شهر توریستی است و مردم به این شهر ارجاعات مختلفی دارند. بنابراین با توجه به نیاز به مدیریت هوشمند، نظارت ها باید تشدید شود و آنچه مورد تاکید ماست رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی با جدیت بیشتر است.

فرماندار کلات در خصوص آمادگی های شهرستان برای هفتمین پیک کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که برگزار کردیم و پیگیری های انجام شده و همچنین آمادگی های موجود در شبکه بهداشت و درمان و پیشگیری از کرونا. ستاد در سطح شهرستان، این مشکل قطعا امکان پذیر است. این مدیریت است، زیرا شیوع بیماری کرونا قبلا مدیریت شده است و کارکنان برای مقابله با کرونا و شبکه بهداشت و درمان شهرستان هر دو را دارند. آمادگی و تجربه لازم برای برخورد با پیک.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلات همچنین به تاثیر جمعیت مهاجر بر افزایش آمار کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آمار ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت بر اساس کد ملی و با توجه به اینکه کلات مهاجر زیادی دارد است. جمعیتی که در هیچ جای دیگری وجود ندارد، کشور پراکنده است، وقتی آمار با کد ملی ثبت می شود، پسندیدن یا دوست نداشتن، این آمار برای شهر کلات وارد می شود.

زین العابدین آزاد در خصوص وضعیت کنونی کرونا در شهرستان کلات تصریح کرد: از اوایل تیرماه تا اواسط تیرماه افزایش چشمگیری در تعداد مبتلایان مشاهده نشده است اما از اواسط ماه گذشته به بعد این بیماری همه گیر شده است. روند صعودی و پایینی به طوری که موارد مثبت از 6 به 36 افزایش یافت. کالاها رسید.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ بیمار کرونای مثبتی در بیمارستان کلات وجود ندارد، افزود: از ابتدای تیرماه تا پایان تیرماه تنها 6 بیمار مثبت داشتیم و 20 تا 25 بیمار مشکوک به کرونا وجود داشت.

بیماران بستری هیچ دوزی از واکسن تزریق نمی کنند یا فقط یک دوز واکسن تزریق می شود.

آزاد در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون تاثیری در کاهش بستری ها داشته است، تصریح کرد: پس از پیک ششم، رویه را تغییر دادیم و همه مواردی را که مثبت شدند، از نظر سطح علائم و اینکه آیا واکسینه شده اند یا خیر، بررسی و ارزیابی کردیم. نه

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی ها و ارزیابی های انجام شده، تفاوت بسیار معنی داری در میزان علائم بین واکسینه شده و واکسینه نشده مشاهده شد، به طوری که واکسینه شده ها اصلا کارساز نبودند. بستری نبودند و اکثر آنها علائم خفیف داشتند و به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: از 6 نفر بستری شده در تیرماه هیچ دوز واکسنی تزریق نکردند یا فقط یک دوز واکسن تزریق کردند و واکسن را کامل نکردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات گفت: یکی از تفاوت های پیک ششم و هفتم با پیک قبلی مصونیت از واکسیناسیون و تاثیر آن در کاهش بستری است.

وی افزود: درست است که بیماری در حال حاضر در حال پیشرفت است، اما تعداد بستری ها زیاد نیست و خوشبختانه فشار اضافی به کادر مراقبتی وارد نمی شود. ادعای ما این است که این مشکل ناشی از واکسیناسیون است. بنابراین، همچنان توصیه می شود که ساکنین آن را در اسرع وقت واکسینه و یا تمام کنند.

عادی سازی کار ما را بسیار سخت می کند

آزاد یکی از مشکلات فعلی را عادی سازی پس از موج ششم دانست و افزود: یکی از مشکلات و معضلاتی که در حال حاضر در کشور از جمله در شهرستان کلات با آن مواجه هستیم، مشکل عادی سازی است. با توجه به بازدیدهایی که در سطح شهرستان داشتیم عادی سازی کاملا محسوس بود و این مشکل کار را بسیار سخت کرده بود.

وی بیان کرد: در آخرین جلسه ای که در ستاد کرونا شهرستان برگزار شد، توافقاتی از جمله اینکه نظارت مشترک بر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید شود، مورد توافق قرار گرفت. از آنجایی که عادی سازی در ادارات، اماکن عمومی و اتحادیه ها دیده می شود، افزایش نظارت ضروری است.

آزاد با ذکر مثالی مبنی بر اینکه شهرستان کلات همواره پیشتاز واکسیناسیون در استان بوده است، درباره درصد پوشش واکسیناسیون در این شهرستان گفت: در شهرستان کلات درصد پوشش دوز اول 91 درصد است. دوز دوم 84 درصد و دوز سوم 64 درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات به بهبود روند واکسیناسیون در روزهای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: مرکز واکسیناسیون این شهرستان در نوبت صبح و عصر فعال است.

بر اساس آخرین به روز رسانی وزارت بهداشت در خصوص اعلام وضعیت رنگی این شهرستان از نظر شیوع کرونا در 31 تیرماه، شهرستان های کلات و کاشمر در حال حاضر در وضعیت قرمز در خراسان رضوی قرار دارند.

همچنین شهرهای مشهد، تربت حیدریه، خواف، گناباد، قوچان، کوهسرخ، سرخس و سبزوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد یا آبی قرار دارند.