سلامت و دانش

کلید درمان انواع اعتیاد در مغز پیدا شد / عکس

اساس عصبی هوس‌های انسان به درستی درک نشده است، اما مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه ییل، دارتموث و مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) انجام شده است، الگوهای مغزی پایدار یا نشانگرهای عصبی را برای میل به مواد مخدر و غذا شناسایی کرده است.

کشف با الگوریتم های یادگیری ماشین

امروزه پزشکان بسیاری از بیماری ها را با شناسایی نشانگرهای بیولوژیکی در بیماران تشخیص می دهند. به عنوان مثال، دیابت با آزمایش یک نشانگر خونی به نام A1C تشخیص داده می شود.

هدی کوبر، استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل، توضیح می‌دهد: «یکی از مزایای داشتن شاخص‌های بیولوژیکی پایدار برای یک بیماری این است که می‌توانید روی همه یک آزمایش انجام دهید و به آن‌ها بگویید که آیا به این بیماری مبتلا هستند یا نه. چنین چیزی برای آسیب شناسی روانی و قطعا برای اعتیاد وجود ندارد.

کوبر و همکارانش تصمیم گرفتند تا مشخص کنند که آیا می توانند نشانگر معادلی برای میل پیدا کنند یا خیر. آنها تصمیم گرفتند از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل فعالیت مغز استفاده کنند. به طور خاص، آنها این فرضیه را آزمایش کردند که افرادی که میل به چیزی دارند ممکن است الگوهای مشابهی از فعالیت مغز داشته باشند. بنابراین، اگر چنین است، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند آن الگوها را شناسایی کرده و از آنها برای پیش‌بینی سطح تمایل افراد بر اساس تصاویر مغزی استفاده کنند.

درمان اختلالات مصرف مواد با یافتن این نشانگرهای عصبی

محققان می‌گویند الگوهایی از فعالیت مغز را شناسایی کرده‌اند که می‌توان تنها با استفاده از تصاویر fMRI شدت میل به دارو و غذا را پیش‌بینی کرد. این الگوی تازه مشاهده شده که «امضای میل عصبی زیستی» (NCS) نام دارد، شامل فعالیت در نواحی مغزی است که قبلاً با اعتیاد مرتبط بوده است.

آنها این کار را با استفاده از داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) و رتبه‌بندی ولع مصرفی 99 داوطلب انجام دادند که برخی از آنها مصرف کننده مواد مخدر بودند و برخی دیگر مصرف نمی‌کردند.

در حالی که داوطلبان تصاویری از داروها و غذاها را مشاهده می کردند، دانشمندان داده هایی را روی مغز آنها جمع آوری کردند و همچنین میزان تمایل و مصرف آنها را نسبت به مواردی که می دیدند ارزیابی کردند. به گفته دانشمندان، این الگوی جدید در بسیاری از مواد مختلف مشاهده می شود.

کوبر توضیح می دهد: «این واقعاً یک نشانگر زیستی برای میل و اعتیاد است. این کشف به ما درک بسیار دقیقی از نحوه تعامل این بخش از مغز و پیش‌بینی تجربه ذهنی میل می‌دهد.

کلید درمان انواع اعتیاد در مغز/عکس یافت می شود

با این حال، در حالی که NCS برای توسعه درمان‌های پزشکی و روش‌های تشخیصی جدید وعده داده است، کوبر می‌گوید که هنوز برای استفاده بالینی آماده نیست و نیاز به اعتبارسنجی بیشتری دارد. او می‌گوید گام بعدی، درک شبکه‌ای از مناطق مغزی مرتبط با NCS است تا مشخص شود آیا این الگوها می‌توانند پیش‌بینی کنند که مردم چگونه به درمان اختلالات مصرف مواد پاسخ می‌دهند یا خیر.

وی افزود: “امید ما این است که مغز و به ویژه NCS به عنوان یک شاخص بیولوژیکی پایدار، به ما این امکان را می دهد که نه تنها تشخیص دهیم که چه کسی دچار اختلال مصرف مواد است، بلکه تفاوت در نتایج افراد را نیز درک کرده و بدانیم چه کسی به آن پاسخ خواهد داد. به درمان.

این یافته ها می تواند به درک بهتر اختلالات اعتیاد، توسعه درمان های جدید و روش های بهبود یافته برای تشخیص اختلالات مصرف مواد کمک کند. علاوه بر این، این کشف با توسعه درمان‌های جدید می‌تواند گام مهمی در جهت بهبود شرایط زندگی افراد مبتلا به اعتیاد و مقابله با این معضل در وهله اول باشد.

5858

دکمه بازگشت به بالا