عمومی

کمبود پزشک متخصص از مشکلات بخش درمان زنجان است

دکترنامه/زنجان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلاتی است که در استان زنجان شاهد آن هستیم و تعداد پزشکان متناسب با نیاز مردم استان نیست.

ابوالفضل رفیعی بعدازظهر امروز (5 تیرماه) در مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکز نظام پزشکی در مرکز استان زنجان که با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی در سالن همایش های مهرانه مجمع خیرین برگزار شد. وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: بر اساس آمار موجود در استان زنجان بیش از 280 متخصص و فوق تخصص، 456 پزشک عمومی، 140 داروساز و بیش از 500 کارگر در رشته های کاردرمانی، زنان و زایمان، گفتاردرمانی و … وجود دارد. مشغول ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه مردم 80 درصد خدمات درمانی را از بخش غیردولتی دریافت می کنند که این نشان دهنده اهمیت نظام پزشکی استان زنجان و وظیفه بازرسی و پشتیبانی در این حوزه است، افزود: نظام پزشکی کشور یکی از پایه های نظام پزشکی است. سیستم بهداشت دولتی و مردم مدیون سلامتی خود هستند، آنها بخش خصوصی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از مردم سلامت را مدیون بخش خصوصی و پزشکان متخصص هستند که علاوه بر آموزه های علمی، آموزه های دینی نیز دارند، تصریح کرد: با همت و پیوندهایی که سازمان نظام پزشکی با سازمان نظام پزشکی استان زنجان دارد، شاهد سودآوری هستیم. رشد در این بخش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در صورت انجام صحیح اقدامات درمانی در برخی موارد می توان قصور پزشکی را کاهش داد، گفت: برخی از مراکز خصوصی و پزشکان همکاری مناسبی ندارند و ممکن است در بیمه ها همکاری خوبی نداشته باشند. مشکلات، در حالی که کسی که بیمار است فقط باید به بیماری خود اهمیت دهد و نه چیز دیگری.

رفیعی با بیان اینکه کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلاتی است که در استان زنجان شاهد آن هستیم و تعداد پزشکان متناسب با نیاز مردم نیست و مراجعات زیادی به تهران داریم، گفت: کمبود نیز وجود دارد. پزشکان مناطق توسعه نیافته و روستایی استان زنجان که باید حل شود وی چاره ای اندیشید.

وی با تاکید بر رعایت موازین فنی پزشکی و رعایت مسائل شرعی، خاطرنشان کرد: در تعرفه های پزشکی و رعایت تعرفه های اعلام شده در استان زنجان باید احتیاط کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا