یک زندگی سالم‌ پس از ۶۰ سالگی

مطالعات قبلی در ایالات متحده که وضعیت سلامتی بازنشستگان و افراد مسن را با افراد میانسال و شاغل مقایسه می کرد نشان می داد که اکثر افراد مسن و بازنشسته اغلب تمایل به پیروی از سبک زندگی سالم و پیروی از توصیه های بهداشتی در سنین پیری دارند. نیازی نیست.

به گزارش دکترنامه ، پروفسور دانا کینگ ، سرپرست پزشکی خانوادگی در دانشگاه ویرجینیا غربی ، با اشاره به اینکه تغییر روش زندگی سالم و کنار گذاشتن سبک زندگی ناسالم ، به ویژه برای افراد بالای سن ، بسیار دشوار است. 60 .

در این مقاله ، CNN درباره سه متخصص و پزشك برجسته بحث می كند كه چگونه افراد مسن را به داشتن سبك زندگی سالم و داشتن زندگی سالم پس از 60 سالگی ترغیب كنند.

دکتر با بیان اینکه افراد قصد دارند بازنشسته شوند اما برای سلامتی خود برنامه ای ندارند ، دکتر کینگ ، به همراه چندین متخصص دیگر ، نکات زیر را برای سلامتی بهتر در سنین بالا پیشنهاد می دهد:

– کفش های کتانی مناسب پیاده روی بخرید. ابتدا با قدم زدن در اطراف خانه شروع کنید. سپس آن را سه روز در هفته به نیم ساعت افزایش دهید یا با افزایش 10 درصدی هر هفته هدف خود را دنبال کنید.

– تمرین تعادل. تمرینات تعادل بهترین راه جلوگیری از سقوط و افتادن است. به عنوان مثال ، سعی کنید 30 ثانیه با چشمان بسته روی یک پا بایستید.

– صبحانه خود را تغییر دهید. به جای صبحانه از قهوه و غذاهای شیرین پرهیز کنید. اسموتی های خانگی با مخلوطی از موز ، میوه های فصلی ، شیر بادام و پودر پروتئین یا یک کیک پروتئینی بدون قند می توانند جایگزین صبحانه شوند. همچنین ، شکر را از تمام رژیم های غذایی خود حذف کنید و به جای نوشابه از آب گازدار استفاده کنید.

استرس را عاقلانه برطرف کنید. بسیاری از برنامه های تمدد اعصاب و مراقبه وجود دارد که می توانید آنها را بر روی تلفن خود نصب کنید و حتی به مدت 10 دقیقه به آنها گوش دهید.

تمرینات مقاومتی انجام دهید. برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و ضعف ، با برداشتن دمبل و هالتر تمرین مقاومتی انجام دهید ، زیرا در صورت عدم استفاده از عضلات ، در نهایت ضعیف می شوند.

– تمرین “نشستن” را انجام دهید. افراد مسن نیاز به نشستن منظم دارند ، زیرا اگر این ورزش را انجام ندهند ، پس از مدتی نمی توانند به راحتی بلند شوند.

سرعت خود را به چالش بکشید. برخلاف تصور عمومی ، افراد مسن نیز به ورزش سریع و شدید نیاز دارند. بیشتر افراد برای سلامتی خود حتی به سرعت فکر نمی کنند. اما باید به ورزش هایی فکر کنید که علاوه بر قدرت ، سرعت شما را نیز به چالش می کشند. تنیس ورزشی است که هر دو ویژگی را دارد و بنابراین انجام آن در سنین پیری می تواند مفید باشد.

درگیر یک پروژه شوید. پروژه ای را انتخاب کنید که برای شما معنی دار باشد. یک پیرمرد گفت که نوشتن کتاب را از سن بازنشستگی شروع کرد ، حتی اگر سابقه نوشتن نداشت. وی در حال حاضر در حال نگارش سومین کتاب خود با عنوان “New Too After 65” است که مشاوره و الهام ارزشمندی برای افراد مسن ارائه می دهد. انجام یک پروژه جدید در سنین پیری مانند تحقق یک رویا است.

خودسازی را بپذیرید: برخی افراد سبک زندگی سالم را مانند یک زندگی مادام العمر تصور می کنند ، زیرا پیروی از یک سبک زندگی سالم نیاز به یادگیری مداوم و خودسازی دارد. می توانید در کلاسهای آموزشی والدین ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که سبک زندگی سالم نه تنها جسمی است و هم به آموزش ذهنی نیاز دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا