یک هواپیمای روسی در راه است/ عکس

به گزارش خبرگزاری دکترنامه، سوخو سوپرجت ۱۰۰ (SSJ-۱۰۰) که توسط Yakovlev طراحی و توسط UAC در کارخانه Komsomolsk-na-Amure ساخته شده‌است، یک هواپیمای منطقه‌ای با بدنه‌ای باریک و برد ۴۵۷۸ کیلومتر (۲۴۷۲ مایل دریایی) است که می‌تواند ۸۷ تا ۱۰۸ مسافر را حمل کند.

یک هواپیمای روسی در راه است/ عکس

هدف آن رقابت با امبرائر E۱۹۰ است که از گروه هواپیماهای مسافربری کوچک برزیلی در بازارهای جهانی است. در طول پرواز آزمایشی که ۵۴ دقیقه به طول انجامید، SSJ-۱۰۰ به حداکثر ارتفاع ۳۰۰۰ متری صعود کرد و به سرعت ۳۴۳ کیلومتر در ساعت رسید. وزارت صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که عملکرد پایدار همه سیستم‌ها و کنترل‌پذیری و پایداری هواپیما در حین پرواز تأیید شده است.

یک هواپیمای روسی در راه است/ عکس

SSJ-۱۰۰ اصلی که عمدتاً با قطعات و اجزای خارجی ساخته شده بود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ پرواز کرد. حدود ۴۰ سیستم و قطعه وارداتی با نسخه‌های ساخت روسیه در هواپیمای جدید جایگزین شدند.

قطعات ساخته شده بومی شامل بدنه هواپیما، سیستم اویونیک، سیستم کنترل پرواز و واحد برق کمکی و همچنین منبع تغذیه، تهویه مطبوع و تجهیزات حفاظت از آتش در کابین هواپیما است.

موتورهای SaM-۱۴۶ ساخته شده در سرمایه گذاری مشترک بین Safran Aircraft Engines فرانسه و شرکت تابعه Saturn شرکت موتور متحد روسیه (UEC) برای سرعت بخشیدن به برنامه آزمایشی استفاده شدند، اما آنها با موتورهای PD-۸ کاملاً ساخت داخل جایگزین خواهند شد.

منبع: asiatimes

بیشتر بخوانید:

بریتانیا و لهستان موشک ضد هوایی می‌سازند/ عکس

چراغ سبز تایوان به ناوگان c-۱۳۰/ عکس

پرش حیرت انگیز یک لامبورگینی از روی تپه/ شاهکار آفرودی خودروساز مشهور/ عکس

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا