سلامت و دانش

۱۰ درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه‌های بلندتر

حتی ممکن است بهترین راه برای داشتن مژه های پرپشت تر و بلندتر را جستجو کرده باشید. و در نهایت هیچ چیز مفیدی پیدا نمی کنید، اما این مقاله راه های طبیعی برای مراقبت از مژه های شما و بلندتر و پرپشت تر کردن مژه ها را ارائه می دهد.

1. درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه های بلند با استفاده از روغن کرچک

اسید ریسینولئیک جزء اصلی روغن کرچک است و حدود 90 درصد آن را تشکیل می دهد. نشان داده شده است که این اسید پتانسیل کمک به توقف ریزش مو را دارد. بنابراین می تواند جایگزینی برای حفظ ضخامت مژه های شما نیز باشد. با این حال، موارد بالینی نشان می دهد که ویسکوزیته موجود در روغن کرچک می تواند باعث تیرگی و خشکی شدید مو شود. بنابراین، قبل از استفاده از این دارو، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

به 1 قاشق چایخوری روغن کرچک و مقداری پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن کرچک، مژه های خود را کاملا با آب تمیز کرده و با یک پاک کننده ملایم خشک کنید. یک سواب پنبه ای را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را در امتداد خط مژه بمالید. از روغن روی چشم خودداری کنید. از این روغن در شب استفاده کنید تا یک شب به پوست و مژه هایتان بچسبد و صبح روز بعد بشویید.

. روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل اثر نافذ آن برای مراقبت از مو استفاده می شود که به جلوگیری از ریزش پروتئین مو کمک می کند. بنابراین می توان از آن برای درمان مژه های نازک و آسیب دیده و کمک به رشد مجدد آنها استفاده کرد. با این حال، هنگام استفاده از روغن نارگیل مراقب باشید. زیرا می تواند لایه ای چرب روی مژه های شما باقی بگذارد که باعث سنگینی مژه ها می شود.

به 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل و پنبه نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن، مژه های خود را قبل از خشک کردن، با آب و صابون ملایم تمیز کنید. یک سواب پنبه ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را به سمت بالا و پایین مژه هایتان بمالید. از چربی روی چشم خودداری کنید و روغن را یک شب روی پوست بگذارید و صبح روز بعد بشویید.

3. درمان خانگی تقویت و داشتن مژه های بلند با استفاده از ویتامین E.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث ریزش مو می شود و بنابراین می تواند به رشد مژه ها کمک کند.

ویتامین E را می توان به مژه های خود بمالید. حتی مصرف آن به عنوان مکمل خوراکی بی خطر است، اما قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود در مورد دوز مناسب صحبت کنید.

4. چای سبز

چای سبز سرشار از پلی فنول به نام اپی گالوکاتچین 3-گالات (EGCG) است که می تواند رشد مو را تقویت کند. از این رو، می تواند به رشد مژه های شما نیز کمک کند.

شما به 1 قاشق چایخوری برگ چای سبز (یا 1 چای کیسه ای) و 1 فنجان آب داغ نیاز دارید. هر دو ماده را با هم مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه دم کنید. مایع را صاف کرده و در حالی که گرم است بنوشید. همچنین می توانید چای را خنک کرده و با استفاده از یک سواب پنبه ای آن را به صورت موضعی روی مژه های بالا و پایین بمالید. دمنوش را دو بار در روز بنوشید و روزی یک بار به صورت موضعی استفاده کنید.

10 درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه های بلندتر

5. درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه های بلند با کمک ماساژ

ماساژ به بهبود گردش خون کمک می کند. ماساژ منظم پوست سر، با یا بدون روغن، می تواند طول و ضخامت مو را افزایش دهد. یک ماساژ ملایم پلک به شما کمک می کند تا همین نتیجه را بگیرید.

6. روغن پوست لیمو

یک مطالعه نشان داد که روغن لیمو می تواند به درمان شپش مژه و رشد سریع مو کمک کند، اما این مطالعه بر روی خرگوش ها انجام شد. مطالعات بیشتری برای اثبات اثر مشابه در انسان مورد نیاز است.

شما به 1-2 پوست لیمو، روغن نارگیل یا زیتون و یک سواب پنبه نیاز دارید. پوست لیمو را در یک لیوان کوچک بریزید و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل به آن اضافه کنید. پوست را با قاشق فشار دهید تا چربی پوست پاک شود. بگذارید مخلوط یک شب بماند. یک سواب پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید و روی مژه های بالا و پایین بمالید و از تماس با چشم خودداری کنید. بگذارید چند ساعت بماند و بشویید. می توانید این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید یا از این مخلوط شب استفاده کنید و بگذارید تا فردا صبح بماند.

7. درمان خانگی تقویت و بلندی مژه با استفاده از وازلین (ژله روغنی)

وازلین (روغن ژله) می تواند پلک های شما را مرطوب کرده و از آسیب بیشتر به مژه ها جلوگیری کند. با این حال، هیچ تحقیقی در مورد توانایی وازلین برای کمک به رشد مژه انجام نشده است.

مقدار کمی وازلین (در صورت لزوم) را روی یک سواب پنبه ای بردارید و آن را روی پلک های بالا و پایین بمالید. حتما از وارد شدن به چشم خود جلوگیری کنید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد بشویید.

8. شیا کره ای

کره شی سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است. ویتامین C از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و کلاژن را تقویت می کند. بنابراین، شی باتر می تواند به شما در حفظ ضخامت مژه ها و تقویت رشد آنها کمک کند.

مقداری کره شی را بردارید و بین انگشتان خود بمالید تا ذوب شود. روی مژه های بالا و پایین بمالید. بگذارید یک شب استراحت کند.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوروپئین است. در یک مطالعه روی موش، اولئوروپئین رشد مو را افزایش داد. از این رو، می تواند به بلندتر شدن مژه ها کمک کند.

شما به 3-4 قطره روغن زیتون و 1-2 پشم نیاز دارید. چند قطره روغن زیتون را روی یک سواب پنبه ای بریزید و آن را روی مژه های بالا و پایین بمالید. بگذارید روغن به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

10 درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه های بلندتر

10. مکمل های بیوتین

کمبود بیوتین می تواند باعث ریزش مو در پوست سر، ابروها و مژه ها شود. مصرف مکمل های بیوتین می تواند به بهبود این وضعیت کمک کند. برای دوز صحیح مکمل های بیوتین با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. این ترکیب از درمان ها می تواند به بهبود مژه های نازک شما کمک کند. با این حال، برای جلوگیری از شکستن و نازک شدن بیشتر مژه های خود، باید برخی تغییرات در سبک زندگی را نیز در نظر بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا