۳۰۰ شهید مدافع سلامت تا کنون

ایستگاه خبری

دکتر. محمدرضا ظفرقندی در خصوص وضعیت خانواده های شهدای سلامت گفت: لازم به ذکر است که کادر پزشکی اعم از پرستار و پزشک اگر بیمار باشند یا به هر علتی بمیرند خانواده های آنها می میرند. شخصی که شغل آزاد داشته باشد ، اگر فرزندش بمیرد ، کار خود را ادامه می دهد ، اما حرفه پزشکی و پرستاری حرفه ای علمی و خاص است و خانواده نمی تواند کاری در این زمینه انجام دهد.

وی با بیان اینکه هنوز اقدامی حمایتی برای خانواده های شهدای سلامت انجام نشده است ، افزود: با همسر یکی از همکارانمان که یک پزشک عمومی بود و در فروردین ماه درگذشت تماس گرفتیم و آنها گفتند پدرم هزینه زندگی ما را می پردازد. این یک انتقاد بسیار جدی از سازمان نظام پزشکی است.

ظفرقندی گفت: “اعلام شد که مدافعان سلامتی که در اثر کرونا جان خود را از دست دادند” شهید خدمت “محسوب می شوند. بالاخره شهید بودن به معنای حمایت از خانواده اش است ، اما سازمان شهدای پزشکی پایان نیافته است و این بسیار بد است. وقتی حمایت نمی شود ، دست و قلب هم نیست. استفاده شده.

ظفر قندی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود 300 شهید در کادر پزشکی وجود دارد ، گفت: ما در این زمینه مکاتبه کرده ایم. در همان زمان ، در ابتدا ، تعدادی از محدودیت ها و محدودیت های نظارتی در این زمینه وجود داشت که به نظر من پوچ بود ، و ما کتباً مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آنها اعلام کردند که اگر کسی در بیمارستان یا مطب خصوصی فوت کند ، شهید محسوب نمی شود ، اما باید تأکید کنم که مطب نمی تواند تعطیل شود. پزشکان عمومی ، بیماری های عفونی و متخصصین ریه در مطب ارجاع درجه یک هستند. اگر پزشک مطب را ببندد و بیمار را ملاقات نکند ، بار بیمار بر دوش بیمار است. بنابراین نمی توان گفت که اگر پزشکی در مطب بیمار مبتلا به عروق بیماری کرونا را ببیند ، در صورت شهادت ، مدافع سلامت محسوب نمی شود. ما این موارد را می شماریم و به هم متصل می کنیم.

ظفر قندی تأکید کرد: اما مهم این است که این موضوع عملی شود. 9 ماه از بیماری می گذرد و هیچ اتفاقی نیفتاده است. خانواده های این افراد واقعاً دچار مشکل هستند. یک شخص جان خود را می دهد و از خودگذشتگی کار می کند. یک متخصص بیماری های عفونی از صبح تا شب برای دیدن بیماران کرون کار می کند و خطراتی را به جان خریده است. حال اگر از یکی از این شهدا حمایت نشود ، تأثیر منفی بر دیگران خواهد گذاشت.

رئیس سازمان نظام های پزشکی گفت: اقدامات حمایتی از شهدای سلامت عملی نشده و این بسیار بد است. با این حال اعلام شده است که این افراد “شهدای خدمت” و “مدافعان سلامتی” محسوب می شوند. بنابراین باید تسهیلاتی برای زندگی خانواده وی فراهم شود.

ظفر قندی تأکید کرد: در عین حال وقتی اتفاقی برای یکی از کادر پزشکی بیفتد ، تمام حساب های بانکی آن شخص مسدود می شود و اگر خود شخص پول داشته باشد ، خانواده نمی تواند از آن استفاده کند. بنابراین ، باید به این موارد توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا