۴ ماده غذایی برای حفظ سلامت قلب

موارد ابتلا به بیماری های قلبی در حال افزایش است و این بیماری یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.

به گزارش دکترنامه، در زندگی امروزی به دلیل استرس و اضطرابی که در جامعه وجود دارد، افراد زیادی ممکن است دچار بیماری قلبی شوند، اما به گفته متخصصان، برخی از غذاها به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

به همین دلیل در اینجا به نقل از «غذای سالم» می پردازیم و به برخی از مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب می پردازیم.

*عسل طبیعی

عسل طبیعی به دلیل دارا بودن مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم در ارتقای سلامت قلب بسیار موثر است. همچنین خواص آنتی اکسیدانی عسل مانعی عالی در برابر التهاب و رادیکال های آزاد تولید شده در بدن است. مصرف عسل طبیعی باعث کاهش فشار خون، بهبود آریتمی قلبی، کاهش سطح تری گلیسیرید خون، کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود.

* گردو

وجود اسیدهای چرب غیراشباع در گردو می تواند به کاهش سطح LDL و تری گلیسیرید کمک کند. همچنین در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که بیش از چهار بار در هفته از گردو استفاده می کردند، 37 درصد کمتر دچار بیماری قلبی می شدند. وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در گردو همچنین می تواند التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

* زردچوبه

مواد موجود در زعفران با افزایش دفع چربی و کلسترول در مدفوع و در نتیجه کاهش غلظت سرمی تری گلیسیرید و LDL باعث سلامت قلب و عروق می شود. همچنین زعفران پلاک رگ های خونی را کاهش می دهد و از حملات قلبی جلوگیری می کند.

* سیر

شواهد به دست آمده از تحقیقات نشان می دهد که سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون می شود. سیر می تواند از ترومبوز و تجمع پلاک در اطراف دیواره رگ های خونی جلوگیری کند. همچنین سیر خاصیت ارتجاعی و پرفیوژن مویرگ ها را افزایش می دهد و عامل محافظتی برای قلب است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا