۵ توصیه برای مقابله با دردهای مفصلی در هوای سرد

به گزارش شفاف، اخیراً افت ناگهانی فشار هوا باعث تورم استخوان ها و مفاصل زانو شده و تسکین درد مفاصل را سخت می کند.

با این حال، راه‌هایی برای مقابله با درد غیرقابل تحمل ناشی از آرتروز و استفاده از برخی درمان‌های جایگزین در کنار دارو وجود دارد.

به گفته هند، کارشناسان می گویند رعایت این پنج نکته به بیماران کمک می کند تا درد و خشکی مفاصل خود را در روزهای سرد کاهش دهند:

1. ورزش: هوای سرد باعث سفت شدن و خشک شدن عضلات و مفاصل می شود که منجر به ناتوانی در ورزش می شود. این باعث می شود مردم فکر کنند که ورزش درد مفاصل را افزایش می دهد. اگر درد زیاد طول نکشید، همیشه به افراد توصیه می شود برای افزایش انعطاف پذیری و انرژی بدن، فعالیت بدنی انجام دهند.

. بدن خود را گرم نگه دارید: گرمای خون به کاهش درد کمک می کند. بنابراین در زمستان باید بیمار را گرم نگه داشت. وان آب گرم، جوراب و دستکش می تواند به تسکین درد کمک کند.

3. کاهش وزن: در صورت کاهش وزن، فشار روی زانوها و باسن شما کاهش می یابد و در نتیجه فشار وارده به مفاصل شما کاهش می یابد. این کار مقابله با التهاب مفاصل را در زمستان آسان تر می کند.

4. جادوی ماساژ را فراموش نکنید: داده های تحقیقاتی اخیر نشان می دهد که ماساژ درمانی یک بار در هفته به مدت حداقل هشت هفته می تواند به آرامش عضلات کمک کند.

5. آب زیاد بنوشید: نوشیدن آب زیاد در فصل زمستان برای همه بسیار مهم است. مردم اغلب فکر می کنند که نوشیدن آب کافی فقط در تابستان ضروری است، در حالی که بدن انسان به دلیل هوای خشک زمستانی به رطوبت بیشتری نیاز دارد. نوشیدن یک فنجان چای داغ یا خوردن یک کاسه سوپ نیز می تواند مفید باشد. نوشیدن هشت لیوان آب در روز بهترین درمان برای تسکین درد در زمستان است.

در عین حال، در صورت افزایش درد و ناراحتی ناشی از عوارض مفصلی، باید با متخصصان و درمانگران مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا