عمومیکسب و کار ویژه

۵ روش برای حفظ و ماندگاری عطر

 چطور عطر بزنیم که ماندگاری بیشتری داشته باشد؟

عکس از: Mint Images

۱. پس از استحمام عطر بزنید

  رها پرفیوم: منافذ پوست شما بعد از یک دوش آب گرم باز میشوند و قابلیت جذب بسیار بالایی دارند. اگر میخواهید عطر شما چندین ساعت ماندگار باشد بهترین گزینه استفاده از عطر پس از حمام و با پوست مرطوب است. این روش در تابستان معجزه میکند.

۲. عطر را به قسمت بالای گوش خود بزنید

شاید عجیب به نظر برسد ولی قسمت بالای گوش چربتر از لاله گوش است و چربی این قسمت باعث ماندگاری بیشتر بوی عطر میشود.

 ۳. عطر و ادکلن خود را در جای گرم و مرطوب قرار ندهید

عکس از: Kristina Strasunske

گرما، نور آفتاب و رطوبت باعث از بین رفتن بو و رایحه عطر میشود. بهتر است عطرهای خود را در مکان خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

۴. روی محل مورد نظر خود مقداری وازلین بزنید

آمواج میندر نواحیای که قصد دارید عطر روی آن بزنید مقدار کمی وازلین ماساژ دهید و سپس عطر را استفاده کنید. وازلین باعث میشود عطر به خوبی جذب پوست شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد. این روش را در فصل زمستان برای افزایش رطوبت سطح پوست خود بهکار بگیرید.

 ۵. قبل از استفاده از عطر از لوسیون بدون بو غافل نشوید

لوسیون بدون بو چربی پوست را برای زمان بیشتر حفظ میکند و اگر قبل از استفاده از عطر مقداری لوسیون روی ناحیه مورد نظرتان استفاده کنید شاهد ماندگاری بیشتر عطر خواهید بود.

۶. بعد از زدن عطر مچ دستها را به یکدیگر نمالید

با مالیدن مچ دستها به یکدیگر باعث میشوید که رایحه عطر زودتر از آن چیزی که فکرش را میکنید ناپدید شود؛ پس به این نکته ظریف خوب توجه کنید.

۷. عطر را روی نواحی نبضدار بزنید

عکس از: Martin Barraud

آمواج اپیک:  برای ماندگاری عطر بهترین روش هدف قرار دادن نقاط نبضدار و گرم است. این روش باعث میشود شما بهطور حرفهای بوی خوب را روی کل بدن خود پخش کنید. نواحی نبضدار عبارتند از:

 ۸. عطر را روی برس مو بزنید

فراموش نکنید که اگر عطر را بهطور مستقیم روی مو بزنید به دلیل وجود الکل ممکن است آسیبهای جدی به موهای شما وارد شود پس در نتیجه بهتر است مقدار مناسبی از عطر مورد علاقهتان را روی برس یا شانه موهایتان بزنید و اجازه دهید خوب خشک شود. این کار باعث میشود تا با هر بار شانهزدن موها بوی عطر روی موهای شما تثبیت شود.

۹. عطرهای متفاوت را باهم بزنید

ترکیب عطر با رایحههای متفاوت را روی هم بزنید و با این تکنیک ساده ماندگاری عطر را بالا ببرید. برای نمونه مقداری عطر قوی را با عطر سبکتر روی یکدیگر بزنید و شاهد تداوم بوی خوش باشید.

۱۰. روی دستمال کاغذی عطر موردعلاقهتان را بزنید

شما میتوانید مقداری از عطر خاص خود را روی دستمال کاغذی یا حتی پارچههای تمیز اسپری کنید و آنها را میان لباسها و حولههای داخل کمد یا کشوی لباس خود قرار دهید.

۱۱. عطر را از فاصله دورتر روی پوست اسپری کنید

سعی کنید عطر را چند سانت عقبتر روی پوست را لباس خود بزنید؛ این روش علاوه بر افزایش ماندگار عطر باعث جلوگیری از ایجاد لک روی لباس نیز میشود.

روش صحیح نگهداری از عطر

عکس از: kristina Strasunske

۱. عطر را در جای خشک و تاریک با دمای ثابت قرار دهید

عطرها ترکیبی از اتانول و آب هستند که برای اینکه بتوانید از این ترکیب به خوبی نگهداری کنید باید آنها را از محل مرطوب مثل زیرزمین یا حمام دور کنید. نکته مهم این است که بهتر است عطر را با جعبه اصلی خود در جای خشک و به دور از نور آفتاب قرار دهید. این کار باعث افزایش عمر عطر میشود.

۲. درپوش اصلی عطر را روی آن قرار دهید

نگهداری عطر بدون درپوش اصلی آن باعث افزایش روند اکسیداسیون میشود و به مرور باعث کاهش رایحه آن می شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما درپوش اصلی عطر را روی آن بگذارید.

۳. عطرها را در شیشه اصلی خود نگهداری کنید

تولیدکننده عطر، شیشه مناسب و ضدحریق برای محصول خود تهیه کرده است، چرا باید عطر خود را در شیشه دیگری خالی کنید؟ برای افزایش طول عمر عطر حتما آن را در شیشه اصلی آن نگهداری کنید.

۴. عطرها را در یخچال نگهداری کنید

عطرها عاشق دمای خنک و تاریک هستند؛ چه جایی بهتر از یخچال؟ اگر عاشق عطرتان هستید برای کاهش هر نوع ریسک بهترین گزینه نگهداری آن در یخچال است.

۵. از تکان دادن شیشه عطر خودداری کنید

اگر فکر میکنید تکان دادن شیشه عطر روش خوبی برای افزایش بوی آن است با عرض پوزش باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! شما با تکان دادن شیشه عطر باعث افزایش اکسیداسیون موجود در آن و کاهش رایحه آن میشوید؛ بهتر است تا حد ممکن از این کار جلوگیری کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به بهترین شکل ممکن نکاتی درباره ماندگاری عطر و روش صحیح نگهداری از آنها را توضیح دهیم. شما به کمک این تکنیکهای هوشمندانه میتوانید از رایحه و عطر خاص خود برای مدت زمان بیشتری لذت ببرید. اگر مایل باشید میتوانید این محتوا را به دوستان خود ارسال کنید.

شما بگویید

چه تجربههای در زمینه ماندگاری عطر دارید؟ آیا تکنیکهای ما برای شما مفید بود؟ شما میتوانید نظرات و تجربههای خود را با منومد و مخاطبان آن در قسمت «دیدگاهها» به اشتراک بگذارید.

 

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا