سلامت و دانش

۸ خوراکی معجزه‌گر برای یک خواب راحت شبانه

آفتاب نیوز:

بسیاری از افراد به دلایل مختلف شبانه به خوبی نمی خوابند. با این حال ، در اوایل روز کورونا ، بسیاری از افراد نیز هنگام خواب شبانه مشکل داشتند. حال شاید بد نباشد بدانیم از چه غذاهایی می توانیم برای بهبود خواب شبانه استفاده کنیم.

خواب خوب فقط به یک اتاق تاریک ، بالش و پتو نرم و دمای اتاق نیاز ندارد. بعضی اوقات مشکلات رژیم غذایی ، استرس و موارد مشابه آن می تواند باعث مشکلات خواب و اختلال شود.

8 غذای معجزه آسا برای خواب راحت

اگر روشهای مختلفی را برای بهبود خواب خود امتحان کرده اید و موفق نبوده اید ، بهتر است چند نکته در مورد رژیم غذایی را رعایت کنید ، ممکن است نتایج مطلوب را بدست آورید.

کیوی

اکثر کیوی های پرتقال دارای ویتامین ث هستند. یکی یا دو کیوی متوسط ​​می تواند به شما کمک کند سریعتر در شب بخوابید. این میوه ها سرشار از سروتونین و آنتی اکسیدان هستند. هر دوی این مواد شیمیایی به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کنند.

مهره بادام

بادام سرشار از ملاتونین است ، هورمونی که چرخه خواب شما را تنظیم می کند. مصرف تنها 33 گرم بادام به شما مقدار کافی منیزیم و کلسیم برای آرامش عضلات در هنگام خواب می دهد.

ماهی روغنی

ماهی های چرب مانند سالمون ، ساردین و ماهی تن به شما کمک می کنند بهتر بخوابید زیرا آنها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که هورمونهای خواب را تنظیم می کنند. آنها همچنین حاوی “ویتامین D” هستند که به بهبود خواب کمک می کند.

بابونه

چای های گیاهی به طور کلی تأثیر آرام بخش بر روی افراد دارند. به ویژه چای بابونه به عنوان یک آرام بخش و یک محرک خواب شناخته می شود. این اثر به دلیل داشتن ماده شیمیایی به نام آپیژنین بسیار تسکین دهنده است و باعث کاهش اضطراب می شود و شما را بسیار خواب می برد.

میوه شکل

انجیر برای خوابیدن منیزیم شناخته شده است. این میوه سرشار از فیبر است و حتی می تواند یبوست را کنترل کند ، که می تواند شما را از خواب در شب جلوگیری کند.

بوقلمون

ترکیه دارای اسیدهای آمینه است که باعث خواب آلودگی شما می شود زیرا حاوی ماده مغذی به نام تریپتوفان است. اسیدهای آمینه بلوک های ساختاری پروتئین های ساخت عضله هستند.

موز

البته این موزه قند زیادی دارد. با این حال ، آنها همچنین حاوی مواد مغذی مفیدی مانند منیزیم ، پتاسیم و ویتامین B6 هستند که همگی با هم کار می کنند تا شما را سریعتر به خواب برسانید.

پسته

حدود 30 گرم پسته به شما کمک می کند تا بخوابید. مانند موز ، آجیل ها حاوی مواد مغذی مانند پروتئین ، ویتامین B6 و منیزیم هستند که همگی به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا