بهره مندی ۲۲۰ هزار زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان آذربایجان شرقی

دکترنامه/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از بهره مندی تعداد ۲۲۰ هزار نفر زائر از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت السلام وحدت مشهوری در گفت‌وگو با دکترنامه، در تشریح جزئیات اجرای طرح آرامش بهاری طی ایام نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد:  طرح آرامش بهاری یکی از طرح ویژه‌های سازمان اوقاف در آغاز هر سال شمسی است که برنامه‌های آن از اواخر اسفندماه آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: هدف از برگزاری این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مسافران و زائران عزیز است و در این راستا برنامه‌های طرح آرامش بهاری امسال در ۴۲ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

وی از برگزاری جشن لحظه تحویل سال نو در امامزادگان استان خبر داد و گفت: این جشن همراه با مراسم دعاخوانی و سایر برنامه‌های شاد و مفرح همزمان با لحظه تحویل سال در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار شده و تعداد ۷۰۰۰ زائر نیز در این جشن حضور داشتند.

مشهوری با اشاره به بهره مندی از ظرفیت مبلغان بومی و اعزامی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: تعداد ۱۰ نفر از مبلغان متخصص اعزامی از قم و ۴۰ نفر از مبلغان بومی در زمینه مشاوره، کارگاه کودک، سخنرانی و پاسخ به شبهات مسافران و زائران ارائه خدمت کردند.

وی افزود: یکی از مباحث مهم طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، اسکان زائران و مسافران عزیز بود که در این راستا حدود ۱۵ هزار زائر و مسافر در ۴۰۰ زائرسرا و مهمانسرای امامزادگان استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در امامزادگان استان طی ایام تعطیلات نوروزی، گفت: برپایی خیمه‌های معرفت یکی از برنامه‌های اساسی طرح آرامش بهاری است که در این راستا انواع غرفه‌های کار با کودک، مشاوره، نقاشی، چند رسانه‌ای و … در پنج امامزاده شاخص استان برپا شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت در آغاز سال جاری، طرح ضیافت الهی نیز همزمان با طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری افطاری ساده بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، سخنرانی‌های اخلاقی و معرفتی و مراسم مناجات خوانی از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در فصل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا