عمومیکسب و کار ویژه

قیمت خشک کن ماسه شویی

یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنعت، خشک کن ماسه شور است، زمانی که مواد در ماسه شور حلزونی شسته می شوند ریزدانه ها و مواد میکرونیزه  آن‌ها همراه با آب خارج می شوند و مصالح کاملا تمیز خواهند شد، اما در این روش مقداری از مواد مفید را از دست خواهیم داد که وجود این ریزدانه ها در متریال باعث شده که se مصالح بالا رود یا در واقع مصالح نرم تر شوند.

مزایای استفاده از خشک کن چیست؟

سرند خشک کن در واقع آب گیری از متریال را انجام می دهد و ریزدانه های مفیدی را که هنگام شستشوی مواد از دست رفتند، مجددا به متریال اضافه می کند. مرحله شستشو در دستگاه دیگری انجام می شود اما مرحله آب گیری و اضافه کردن ریزدانه هایی که همراه با آب خارج شدند  توسط سرند خشک کن انجام خواهد شد که در بسیاری از  مواقع با اوواش اشتباه گرفته می شود.

این درحالی است که شستشو، آب گیری و اضافه کردن ریزدانه ها به عهده خود اوواش است، اما مرحله شستشو  توسط ماسه شورهای حلزونی با سرند خشک کن انجام می شود، سپس بار به همراه آب وارد سرند خشک کن می گردد. این تجهیز باعث می شود که در شیب معکوسی که بار حرکت می کند آب از شبکه و روزنه های توری های پلی اورتان خارج  شود و در انتها با رطوبت متناسبی به زمین ریخته شود یا روی نوار به جای دیگری انتقال پیدا کند.

در روش های گذشته این طور نبود، بار خروجی از ماسه شور ها خارج می شد و آب به حوضچه ای انتقال پیدا می کرد،  آبی که به حوضچه می رفت همراه خود مواد و ریز دانه هایی که داشت که بسیار هم مفید بودند و به اسم ماسه بادی به فروش می رفتند و هم اکنون ما می توانیم این تجهیز را با هزینه پایین تر به خط تولید خود اضافه کنیم و ماسه بادی هایی که همراه آب خارج می شوند را استخراج کرده و به متریال خود اضافه کنیم.

نحوه کارکرد سرند خشک کن

بعد از شستشوی مواد با ماسه شور حلزونی، دستگاهی که پشت سرند خشک کن قرار دارد وارد عمل می‌شود. به این صورت که ریزدانه ها به همراه آب وارد سرند می شوند. نحوه کارکرد آن به شرح زیر خواهد بود:

  • مواد با حرکت معکوس به سمت بالا می روند.
  • توری های ریز روی سرند خشک کن با توجه به سایزی که دارند ذرات را از آب جدا می کنند.
  • ذرات جدا شده وارد مصالح می شوند.

روی سرند خشک کن می توان دستگاهی به نام هیدروسیکلون استفاده کرد، این دستگاه جهت جدا کردن ذرات از آب است و لزومی جهت بهره بردن از آن ندارید. می تواند روی سرند خشک کن نصب شود می‌توان هم از استفاده از آن چشم پوشی نمود.

عملکرد سرند خشک کن ماسه شویی چگونه است؟

قبل از بیان عملکرد سرند خشک کن ماسه شویی لازم است شما را با ماسه شویی حلزونی آشنا کنیم. این ماسه شوی برای شستشوی مواد ریزدانه صفر تا ۶ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد.

البته با کمی تغییر می توان جهت شستشوی مواد درشت یا نخودی و بادومی تا ۳۰ میلی متر هم از آن بهره برد. ماسه شوی حلزونی دارای یک حوزچه که مختص به کانال U شکل یا چند ضلعی است و داخل آن ها چرخ حلزونی با سرعت معینی در حال چرخش می باشد.

ریختن مواد داخل حوزچه و وجود آب در آن و چرخش پره ها باعث شده مواد با یکدیگر ساییده شده و شستشو داده شوند، سپس ریزدانه های مضر با آب ترکیب و خارج می شوند. در نهایت شما مواد خروجی تمیزی را تحویل خواهید گرفت، این نکته را فراموش نکنید که همواره ریزدانه های خروجی مضر نیستند و گاهی نیاز است آن ها را مجدد به متریال اضافه نماییم.

در این زمان نیازمند دستگاهی به نام سرند خشک کن خواهید بود که وظیفه تفکیک مواد ریزدانه از آب و اضافه کردن آن به مواد شسته شده را دارد.

نحوه عملکرد سرند خشک کن به این صورت است که آب به همراه ریزدانه ها از ماسه شوی حلزونی که پشت سرند قرار گرفته وارد سرند خشک کن می شوند، حرکت معکوس مواد به سمت بالا و توری های ریز روی سرند خشک کن که تا ۱۰۰، ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ میکرون بسته به نیاز هستند باعث می شوند که ذرات موجود در آب تا این سایز از آن جدا شده و وارد مصالح شوند. در واقع این حرکت باعث خشک شدن مواد خواهد شد.

این دستگاه علاوه بر جداسازی مواد ریز دانه و افزودن آن به مواد ما درصد قابل توجهی از آب موجود در مواد را گرفته و باعث کاهش رطوبت محصول نهایی ما نیز می گردد.

قیمت سرند شن و ماسه

در بسیاری از موارد صاحبان کسب و کارها تصور می کنند هر چقدر بدنه سرند دارای ضخامت بیشتری باشد مقاومت آن افزایش می یابد و همین مسئله در واقع سبب می‌شود تا دستگاه کیفیت بهتری ارائه دهد، اما بیان این نکته اهمیت دارد که ضخامت بدنه سرند هیچ اهمیتی ندارد و مهم این است که سرند با چه روشی ساخته شود.

به همین دلیل نحوه ساخت سرند روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به این که در ظاهر دستگاه ساده ای به نظر می رسد اما در بسیاری از موارد مشاهده شده که سرندها دچار شکستگی شده اند و به دنبال آن بدنه آن ها متلاشی می شود. علت این موضوع ضخامت پایین یا بالا بدنه نیست بلکه مکمل اصلی در نحوه ساخت و آماده کردن سرند است.

از عوامل مهم در ساختمان سازی کیفیت مواد اولیه همچون ماسه و شن است، اگر شما بتوانید یک کاسه خوب در مرحله شستشو تولید کنید به میزان قابل توجهی مصرف سیمان را کاهش داده‌اید. این امر به راحتی با تهیه تجهیزاتی امکان پذیر است.

به عبارتی دیگر  خشک کن ماسه دستگاهی است که ریزدانه های میکرونیزه ای را که برای مصالح مفید هستند، هنگام شستشو از آب جدا کرده و ساختمان سازان در ادامه آن‌ها را به مواد دیگری اضافه می کنند.

این کار در تولید ملات به میزان زیادی مصرف سیمان را کاهش می دهد. لذا خرید سرند خشک کن در حین کار یک صرفه جویی محسوب شده و بهترین پیشنهاد برای افرادی است که به دنبال مصرف کم سیمان و سیستم سرند خشک‌ کن جهت شستشو و آب‌ گیری (اب‌ گیر) به همراه هیدروسیکلون دارای ویژگی‌ های بارزی است که به شرح زیر می‌ باشد:

تولید ماسه شسته شده با کیفیت بالا: سرند خشک‌ کن باعث تولید ماسه شسته شده با کیفیت بالا می‌ شود. این سیستم قادر است ذرات ریز و نا خالصی‌ها را به خوبی از مصالح جدا کند و ماسه تمیز و با کیفیتی را تولید کند.

حفظ ریز دانه درون مصالح: یکی از ویژگی‌ های مهم سرند خشک‌ک ن، حفظ ریزدانه‌ ها درون مصالح است. این سیستم طبق استانداردهای معتبر، قابلیت حفظ ریزدانه‌ ها را دارد و جلوگیری می‌ کند تا این دانه‌ ها از مصالح خروجی جدا شوند.

 

عملکرد سرند خشک کن ماسه شویی

هنگام شستشوی ماسه، آب گل آلود همراه با خود ریزدانه های قابل استفاده و مفید را از ماسه جدا می کند و در ضمن ماسه خروجی آب فراوانی داشته که خود معضلی در تولید می باشد. در همین راستا جهت حفظ ریز دانه ها از سرند خشک کن استفاده می شود.

ماسه شسته شده به همراه مقدار زیادی آب بر روی سرند خشک کن ماسه شویی ( ماسه شور ) جهت شستشو و آبگیری ( ابگیر ) ریخته می شود. حرکت ارتعاشی ایجاد شده توسط موتور ویبره باعث می شود تا مواد به صورت معکوس و به سمت بالا ( خروجی سرند خشک کن ) حرکت کند.  حرکت معکوس مواد به سمت بالا و توری های ریز روی سرند خشک کن با اندازه ۱۰۰ میکرون باعث می شود که آن ذراتی که داخل آب هستند تا سایز گفته شده از آب جدا شوند و به سمت خروجی سرند حرکت کنند. این حرکت باعث می شود که مواد خشک شوند.

از آنجا که توری های بکار رفته در سرند این دستگاه از نوع پلی یورتان (ضد سایش) و با شبکه های بسیار ریز( از ۱۰۰ میکرون به بالا) می باشد، لذا از هدر رفتن ریزدانه های مفید(ماسه بادی) که در کیفیت مصالح تاثیر بسزایی دارد جلوگیری می کند. گاهی ریز دانه های خیلی کوچکتر از توری سرند عبور می کنند و به همراه آب به قسمت پایین بدنه سرند منتقل می شوند. به منظور باز گردانی این ریزدانه ها از هیدروسیکلون استفاده می شود.

به این صورت که دوغاب ( آب به همراه ریز دانه ) عبور کرده از توری سرند توسط پمپ دوغاب به سمت سیکلون هدایت می شود . با حرکت دورانی و سانتریفیوژ سیکلون ذرات جامد از مایع جدا شده و بدین ترتیب شن و ماسه به روی سرند آبگیری می ریزد و محصول نهایی که کاملا آبگیری شده است را بدست می دهد. عملکرد هیدروسیکلون و سرند در خشک کن باعث می شود محصول نهایی دارای ماسه بادی و رطوبت مطلوب باشد. در شرکت آرکو صنعت انواع مختلف سرند خشک کن ماسه شور جهت شستشو و آبگیری ( ابگیر ) با یا بدون هیدروسیکلون با قیمت مناسب به فروش می رسد.

روش کار هیدروسیکلون

تفاوت اصلی سیکلون و هیدروسیکلون سیال ورودی آنهاست. سیکلون برای جدا سازی ذرات معلق از گاز (مانند هوا) و هیدرو سیکلون ها همانطور که از نامشان پیداست برای جداسازی ذرات معلق از مایعات (مانند آب) توسعه یافته است.

خرید و فروش سرند خشک کن به همراه هیدروسیکلون با قیمت مناسب

بار اولیه تحت فشار از طریق لوله ورودی و به طور مماس به داخل هیدروسیکلون جریان می­ یابد. در نتیجه پالپ دارای حرکت دورانی می­ شود. این حرکت ایجاد گرداب در داخل هیدروسیکلون می­ کند. لذا در امتداد محور آن ناحیه ­ای با فشار کم به وجود می­ آورد و در این امتداد ستونی از هوا به وجود می­ آید که معمولاً از طریق دهانه ته ریز به هوای خارج متصل می ­گردد. بخشی از هوای تشکیل دهنده این ستون، از هوای موجود در سیال حاصل شده که در نتیجه کاهش فشار از آن خارج می­ گردد.

موادی که به حالت پالپ به داخل هیدروسیکلون هدایت می­ شوند تحت تاثیر دو نیرو قرار می گیرند: نیروی گریز از مرکز در جهت داخل به خارج و نیروی مقاومت در جهت خارج به داخل. نیروی گریز از مرکز باعث افزایش سرعت ته ­نشینی مواد می­ شود. (در این شرایط می­ توان سرعت ته نشینی دانه ­ها را با دقت قابل قبول توسط قانون Stokes به دست آورد.) به این ترتیب مواد بر مبنای ابعاد و چگالی طبقه بندی می ­شوند.

دانه ­هایی که سرعت ته­ نشینی آنها بیشتر است به طرف جداره هیدروسیکلون حرکت می­ کنند زیرا در آنجا سرعت کمتر است و در امتداد جداره به طرف دهانه ته­ ریز هدایت شده، از آنجا خارج می­ شوند. با توجه به نیروی مقاومت سیال، دانه­ هایی که سرعت ته ­نشینی آنها کمتر است به طرف ناحیه­ ای که فشار کمتری دارد یعنی بخش مرکزی و در امتداد هیدروسیکلون  سرند خشک کن ماسه شویی ( ماسه شور ) حرکت می­ کنند و با حرکت رو به بالا از طریق دیافراگم سرریز می­ شوند.

با توجه به وجود ناحیه­ ای در امتداد جداره که در آن حرکت مواد به طرف پایین و ناحیه­ ای در امتداد محور هیدروسیکلون که در آن حرکت مواد به سمت بالا است، لازم است در مکانی سرعت قائم مواد برابر صفر باشد. این مکان به صورت سطحی در سرتاسر بخش بزرگی از هیدروسیکلون گسترش یافته است. دانه­ هایی که تاثیر نیروی گریز از مرکز بر آنها بیشتر است به خارج این سطح منتقل شده و از طریق ته ریز خارج می­ شوند

و دانه­ هایی که تاثیر نیروی مقاومت بر آنها بیشتر است در داخل این سطح قرار می­ گیرند و به طرف محور هدایت شده، از سرریز خارج می­ شوند. دانه­ هایی که تاثیر نیروهای گریز از مرکز و مقاومت بر آنها یکسان باشد بر روی سطح قرار می­ گیرند، احتمال خروج این نوع دانه ­ها از ته ریز و سرریز یکسان است.

دکمه بازگشت به بالا