معرفی سایت World Trade برای دراپ شیپینگ + مزایا و معایب
دراپ شیپینگ یکی از روش های خرده فروشی است که فروشگاه محصولات را در انبار ذخیره نمی کند. در مقابل، زمانی که یک فروشگاه از روش Dropshipping برای فروش استفاده می کند، محصول از شخص ثالثی گرفته می شود و مستقیما به خریدار می رسد. در نتیجه، فروشنده نیازی به رسیدگی مستقیم به محصول را ندارد.بزرگترین تفاوت میان دراپ شیپینگ و فروش معمولی اجناس این است که فروشنده هیچ محصولی را انبار یا بر روی آن ها سرمایه گذاری نمی کند. بلکه واسطه ای است میان عمده فروش و خریدار.
مزایای dropshipping
دراپ شیپینگ یکی از راه های عالی تجارت برای کارآفرینان مشتاق است، به دلیل این که قابل دسترسی است. با dropshipping به سرعت می توانید ایده های تجاری متفاوت را در یک اندازه کوچک تر تست کنید که به شما این امکان را می دهد تا در مورد چگونگی انتخاب و بازاریابی محصولات مورد نیاز، چیز های زیادی بیاموزید. در اینجا دلایلی وجود دارند که دراپ شیپینگ مدلی عالی برای کسب و کار هستند.
1.سرمایه کمتری لازم است
بزرگترین مزیت dropshipping به راه انداختن یک کسب و کار الکترونیکی بدون داشتن سرمایه زیاد است. در شیوه سنتی، فروشندگان باید میزان زیادی سرمایه بر روی محصولات خود خرج می کردند.
با این شیوه، نیازی به خرید محصولی ندارید مگر اینکه پول آن توسط مشتری پرداخته شده باشد. بدون هیچ سرمایه گذاری مستقیمی، می توانید شروع به دسته بندی محصولات کنید و با پول کمی تجارت موفقی داشته باشید. به دلیل اینکه پولی برای سرمایه گذاری بر روی محصولات نپرداخته اید، پس ریسک کمتری برای شکست همانند شیوه فروش سنتی دارید.
2.به آسانی می توانید شروع کنید
به راه انداختن یک کسب و کار الکترونیکی در زمانی که نیاز به درگیری با محصول فیزیکی ندارید راحت تر است. با دراپ شیپینگ نیاز نیست نگران:
- مدیریت و پرداخت هزینه برای انبار
- بسته بندی و ارسال محصولات
- بررسی سرمایه برای امور حسابرسی
- رسیدگی به محموله های ورودی
- ادامه دادن به سفارش محصولات و ذخیره کردن آن ها
3. مخارج کلی کمتر
به دلیل اینکه نیاز نیست با خرید موجودی یا مدیریت انبار درگیر شوید، هزینه های کلی تان کاملا کمتر است. در حقیقت، بعضی از فروشگاه های دراپشیپینگ موفق، در خانه به کسب و کار خود ادامه می دهند. تنها به یک لپ تاپ نیاز دارند و چند هزینه جزئی برای ادامه کارشان. همانطور که پیشرفت می کنید، این هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند اما در مقایسه با شیوه سنتی فروش بسیار کمتر هستند.
4.محل کار منعطف
dropshipping را می توانید از هر جایی به وسیله کامپیوتر انجام دهید. تا زمانی که بتوانید با تهیه کنندگان و مشتریان به آسانی در ارتباط باشید، می توانید کارتان را مدیریت کنید.
5. انتخاب های بیشتر برای فروش محصولات
از آنجایی که نیاز نیست محصولاتی را که می خواهید بفروشید از قبل بخرید، می توانید مجموعه ای از محصولات مد روز را به مشتریان خود بفروشید. اگر عمده فروش ها گزینه ای را در انبار دارند، می توانید لیستی از محصولات آن ها را بدون هیچ هزینه اضافه ای در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید.
6. آزمایش آسان تر
دراپ شیپینگ یکی از روش های مفید برای راه اندازی یک فروشگاه جدید و همچنین برای کسانی که می خواهند ذائقه مشتریان را برای محصولات جدید تست کنند، مانند، لوازم جانبی یا یک خط تولید جدید. مزیت اصلی دراپشیپینگ این است که دوباره امکان لیست کردن و فروش بالقوه محصولات قبل از اقدام به خرید مقدار زیادی از کالا ها موجود است.
7. مقیاس آسان تر
در یک تجارت سنتی، اگر سه بار سفارشی داشته باشید، سه بار باید کار بیشتری انجام دهید. با استفاده از تامین کنندگان dropshipping، بیشترین زحمت فرآیند سفارش بر عهده تامین کنندگان است.
رشد فروش باعث ایجاد کار های اضافه می شود – مخصوصا مربوط به پشتیبانی مشتری – ما مشاغلی که از دراپ شیپینگ استفاده می کنند در این زمینه مسئولیت بیشتری بر عهده دارند. نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ بسیار مهم است.
معایب Dropshipping
تمام مزایایی که برای دراپشیپینگ بر شمردیم باعث جذابیت این مدل برای شروع یک فروشگاه آنلاین می شود، یا برای کسانی که می خواهند تنوع محصولات شان را بیشتر کنند. اما همانند تمام راه ها، دراپ شیپینگ هم معایب خودش را دارد. به طور کلی، راحتی و انعطاف پذیری با هزینه همراه است. در ادامه تعدادی از معایب این شیوه را می بینید:
1. سود کمتر
سود کمتر یکی از بزرگترین معایب دراپ شیپینگ در یک محیط بسیار رقابتی است. به دلیل اینکه شروع کار با آن راحت است و هزینه های شروع نیز کمتر ستند، بسیاری از فروشگاه ها در حال رقابت بر سر بهترین قیمت فروش هستند تا درامدشان را بیشتر کنند. به دلیل اینکه سرمایه کمی را در این مسیر به کار گرفته اند، پس سود کمتری را برای رشد بیشتر در نظر می گیرند.
معمولا، این نوع فروشندگان وب سایت هایی با کیفیت و پشتیبانی مشتری پایینی دارند، با استفاده از این فرصت می توانید تجارت خودتان را از دیگران متمایز کنید. اما این کار باعث نمی شود تا مشتریان دست از مقایسه قیمت ها بردارند. این افزایش رقابت اعث آسیب احتمالی به سود می شود. خوشبختانه، راه حل های مختلفی برای کاهش این مشکل وجود دارد مثلا با تمرکز بر روی یک موقعیت و محصولات و آماده کردن آن ها برای دراپشیپینگ.
2. مشکلات فهرست موجودی
اگر تمام محصولات تان را ذخیره کنید، می توانید به راحتی بررسی کنید کدام محصولات تان موجود هستند. اما زمانی که از انبارهای مختلف محصول تهیه می کنید، که آن ها برای دیگر افراد نیز محصول آماده می کنند، به روز کردن موجودی محصولات یکی از کارهای هر روزه است.
خوشبختانه این روزها، اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که شما را با تامین کنندگان مرتبط می کنند. بنابراین دراپشیپینگ با یک کلیک سفارش محصول را برای تامین کننده می فرستد و در لحظه می تواند موجودی آن ها را چک کند.
3. پیچیدگی حمل و نقل
اگر با تامین کنندگان زیادی کار می کنید – همانند اکثر صاحبان تجارت الکترونیک – محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی شما از طریق تعدادی از dropshippers های مختلف تهیه می شود. این هزینه حمل و نقل شما را پیچیده می کند.
برای مثال یک مشتری سه آیتم مختلف را سفارش می دهد که همه آن ها را باید از تامین کنندگان مختلف تهیه کنید. برای ارسال هرمورد باید سه هزینه حمل و نقل مختلف پرداخت کنید. اما این شیوه ارسال برای مشتری اصلا مناسب نیست. حتی اگر پرداخت این شیوه ارسال منطقی باشد بررسی خودکار این محاسبات سخت تر است.
4.خطای تامین کنندگان
آیا تا به حال بخاطر اشتباهی که تقصیر شما نبوده است سرزنش شده اید، اما در هر صورت باید مسئولیت اشتباه را بر عهده می گرفتید؟
حتی بهترین تامین کنندگان دراپ شیپینگ نیز دچار خطا می شوند – خطا هایی که شما مجبورید بر عهده بگیرید و عذر خواهی کنید و تامین کنندگان کم کیفیت یا متوسط دارای خطا های بی پایان هستند، حمل و نقل و بسته بندی با کیفیت پایین که می توانند به اعتبار کسب و کار شما آسیب برسانند.
5. محدودیت سفارشی سازی و برند سازی
بر خلاف محصولات سفارشی یا چاپی، dropshipping به شما کنترل زیادی بر روی محصولات نمی دهد. اغلب، محصولی که از این شیوه به فروش می رسد توسط تامین کننده طراحی و برندسازی شده است.
برخی از تامین کنندگان می توانند تغییرات شما را بر روی محصول اعمال کنند اما باز هم بیشترین کنترل را بر روی محصول دارند. هر تغییر یا اضافات در محصول نیازمند حداقل سفارش است تا برای تولید کننده مقرون به صرفه باشد. اگر میخواهید بدانید که در ایران جایگاه اولین دراپ شیپر ایرانی متعلق به چه کسی است، باید با سینا سینری آشنا شوید. سینا سینری در سال ۱۳۷۱ به دنیا آمد، یک متخصص ایرانی در بخش کسبوکار آنلاین است. او از دانشگاه استافوردشایر انگلستان – شعبه مالزی فارغالتحصیل شد.