دیزل ژنراتور چگونه برق تولید میکند؟

عملکرد موتور دیزل بر اساس نظریه القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است. بعداً وقتی در مورد قسمت های مختلف موتور دیزل صحبت می کنیم، این عملکرد را توضیح خواهیم داد. برای خرید و فروش موتور دیزل می توانید به سایت کاراشند مراجعه کنید.

قطعات دیزل ژنراتور

موتور دیزل وسیله ای است که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی به انرژی الکتریکی قابل استفاده تبدیل می کند. خرید موتور دیزل تامین برقی است که در زمان قطع برق و جلوگیری از وقفه در فعالیت های روزمره و یا وقفه در فعالیت های تجاری که انواع مختلفی دارند استفاده می شود. دیزل ژنراتور ولوو، دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور پرکینز پرفروش ترین انواع این دستگاه هستند.

اجزای اصلی ژنراتور به شرح زیر تقسیم می شوند.

دستگاه

این قسمت حیاتی ترین قسمت موتور دیزل است. و تمام نیروی مکانیکی که ژنراتور برای حرکت نیاز دارد وجود دارد. موتور دستگاه باید با دقت زیادی انتخاب شود. زیرا توان مکانیکی ارائه شده توسط موتور می تواند خروجی الکتریکی ژنراتور را تعیین کند و به این ترتیب انرژی الکتریکی برای استفاده از دیزل ژنراتور به دست می آید. هنگام انتخاب و خرید یک موتور دیزل، توجه به موارد دیگری مانند میزان صدای تولید شده و حجم محفظه سوخت ضروری است.

موتورهای دیزلی مانند پرکینز برای راه اندازی و تولید نیرو به برق نیاز دارند. بنابراین در بیشتر موارد از منبع تغذیه ای که ولتاژ جریان مستقیم (DC) در حدود 12 تا 24 ولت تولید می کند برای راه اندازی موتور استفاده می شود. این منبع انرژی می تواند خود موتور الکتریکی یا تعدادی باتری باشد که این مقدار ولتاژ را تامین می کند.

ژنراتور

موتور الکتریکی قلب دستگاه است. که انرژی اولیه را از موتور گرفته و برق تولید می کند. نوع آن با توجه به نیاز ما تعیین می شود. به عنوان مثال، ما به موتوری نیاز داریم که قدرت بالایی تولید کند. ساخت و ساز، از جمله نوع سیم پیچ روتور و استاتور و مقاومت جریان، بازده موتور دیزل را تعیین می کند. هنگام خرید موتور دیزلی به این قسمت توجه کنید.

سیستم سوخت

مخزن سوخت معمولاً ظرفیت کافی برای حفظ کار را به طور متوسط ​​6 تا 8 ساعت دارد. در واحدهای موتور ژنراتور کوچک، مخزن سوخت بخشی از پایه ژنراتور است. برای کاربردهای تجاری، ممکن است نیاز باشد که مستقیماً روی مخزن سوخت خارجی نصب شود.

تنظیم کننده فشار الکتریکی

رگولاتور ولتاژ وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را دارد که توسط اجزای فعال مانند رگولاتور، محرک و یکسو کننده روتور انجام می شود.

سیستم خنک کننده و اگزوز

خنک کننده ولتاژ در دیزل ژنراتورها بسیار مهم است، زیرا گرمایش زیاد و طولانی مدت آن می تواند به قطعات آسیب برساند و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از آنها از مایع و برخی دیگر از گاز هیدروژن برای خنک کردن استفاده می کنند.

چگونه یک موتور دیزل بسازیم

اگر قصد خرید یا فروش دیزل ژنراتور را دارید، بهتر است با نکات و مراحل زیر آشنا شوید.

1 – مرحله جذب

در مرحله اول شیر تخلیه را ببندید و پیستون در سیلندر حرکت می کند و دریچه هوا باز می شود. سپس هوا تحت فشار به داخل سیلندر کشیده می شود و در نهایت دریچه هوا را می بندد و هوا در سیلندر به دام می افتد.

2 – مرحله تراکم

پس از مرحله مکش، دریچه و هوا بسته می شود و پیستون داخل سیلندر به سمت بالا حرکت می کند و باعث می شود هوای داخل سیلندر منبسط شود و چهار نیرو ایجاد کند. در این مرحله هوای متراکم بسیار گرم بوده و دمای آن بین 550 تا 600 درجه است.

3- زمان سوختن

در این هنگام پیستون به سمت بالا حرکت می کند و گازوئیل به داخل سیلندر پاشیده می شود و چون هوای داخل سیلندر بسیار گرم و خشک است سوخت را مشتعل کرده و شروع به سوختن می کند.

با انبساط گاز به پیستون فشار وارد می شود و شروع به حرکت می کند و این حرکت از طریق میل لنگ به ژنراتور منتقل می شود و باعث چرخش آهنربا در ژنراتور می شود. سپس در قانون تاسیسات برق، برق یا برق تولید می شود.

4 – مرحله تخلیه

در پایان مرحله سوم، درب سوپاپ باز شده و گازهای داغ از سیلندر خارج شده و به خارج از دیزل ژنراتور و به بیرون منتقل می شوند.

هنگامی که گاز سیلندر خالی می شود، پیستون دوباره به سمت پایین حرکت می کند و دریچه اگزوز بسته می شود و دریچه هوا باز می شود و چرخه جدیدی آغاز می شود.

دیزل ژنراتور چگونه برق تولید می کند؟

موتور دیزل یک واحد مستقل است که دیزل را به برق تبدیل می کند. از دو جزء اصلی تشکیل شده است، یکی موتور الکتریکی و دیگری یک ژنراتور که با هم کار می کنند. موتور الکتریکی برای تولید حرکت ژنراتور، سوخت دیزل (دیزل) را می سوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را به الکتریسیته تبدیل می کند.

این دو توسط یک شفت به هم متصل می شوند و به راحتی امکان انتقال حرکت از موتور به ژنراتور را فراهم می کنند. دقیقاً زمانی که میل لنگ توسط موتور به دلیل اتصال با ژنراتور می چرخد، محور اصلی ژنراتور نیز می چرخد ​​و این حرکت با سرعت بسیار بالا باعث چرخش آهنربای داخلی سیم پیچ ژنراتور و تولید برق می شود.

تمام توضیحات برای دیزل ژنراتورهای مدرن بر اساس الکترومغناطیس مایکل فارادی در سال 1831 است. کشف فارادی مبنی بر اینکه مقدار زیادی الکتریسیته می تواند با حرکت یک رسانای الکتریکی، مانند سیم برق دار، روی آهنربا تولید شود. این حرکت باعث ایجاد اختلاف الکتریکی بین دو سر سیم یا هادی می شود که باعث ایجاد جریان و جریان الکتریکی می شود.

دکمه بازگشت به بالا