چگونه با کرونا خداحافظی کنیم؟

آفتاب نیوز:

علیرضا زالی اظهار داشت: می توانید از سه طریق با کرونا خداحافظی کنید؛ راه اول این است که خود ویروس در طبیعت ضعیف شده و بیماری زایی خود را از دست بدهد. این اتفاق برای نیاکان کورونا ، مانند مورس و سارس نیز افتاده است ، اما کرونا این رفتار بیولوژیکی را نشان نداده است ، و ما هنوز هم شاهد بیماری زایی آن در سراسر جهان هستیم.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ، وی افزود: با این وجود گفته می شود هر زمان ویروس از میزبانی به میزبان دیگری منتقل می شود ، به طور طبیعی ضعیف می شود ، اما تعداد سفرها زیاد است و شاید بین 35 تا 50 نفر باید به این بیماری مبتلا شوند. قدرت را کمی کاهش دهید.

فرمانده مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: در ویروس شناسی ، اصطلاحی به نام سقط خود به خود در طبیعت داریم. برخی از ویروس ها پس از مدتی در طبیعت ماندن و شرایط زندگی خود را پیدا نمی کنند ، به آرامی از بین می روند. این شامل آنفولانزای H1N1 یا ویروس مرس می شود.

مدیر عملیات Coroner در منطقه کلانشهر گفت: “این اتفاق هرگز در مورد Quaid 19 یا SARS2 رخ نداده است و هیچ گزارشی از این مورد در جهان گزارش نشده است ، اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از جهش در این ویروس گزارش نشده است.” .

وی در مورد سناریوی دیگری برای پایان دادن به کورونا گفت: “راه دوم برای خلاص شدن از شر کرونا ، یافتن یک درمان قطعی برای آن است و راه سوم واکسینه شدن است ، در غیر این صورت باید همچنان کرونا را به عنوان میهمان جامعه بشری در نظر بگیریم.”

هنوز یک مرکز آلودگی در تهران وجود دارد

زالی نسبت به تکرار سناریوی Corona در خوزستان در سایر شهرها هشدار داد و گفت: “با وجودی که شاهد کاهش شیوع بیماری در تهران هستیم ، اما به نظر می رسد هنوز مراکز عفونت در تهران وجود دارد و عده ای نیز در معرض خطر هستند.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد وضعیت تاج در تهران گفت: “ما هنوز در تهران نزولی نسبتاً پایدار نداشته ایم و بخش عمده ای از این عفونت جدید را داریم.”

وی ادامه داد: بنابراین ، به نظر می رسد هنوز یک مرکز آلودگی در تهران وجود دارد و هنوز هم افرادی هستند که در معرض این بیماری هستند.

زالی تأکید کرد: اگرچه در 10 روز گذشته با کاهش مراجعه و بستری روبرو بوده ایم و تعداد بیماران کاهش یافته است ، اما نباید فریب خورده و احساس کنیم که این بیماری در تهران به پایان رسیده است ، زیرا تا ماه مارس شاهد نوسانات زیادی در سطح شهر تهران بودیم.

کورونا هنوز زنده است

وی افزود: اگرچه وکتور عمومی این بیماری رو به زوال است ، اما یک بیماری شکننده محسوب می شود و نباید باعث شود ما فکر کنیم که کورونا در تهران به پایان رسیده است ، اما کرونا هنوز هم ایستاده است و رفتار و اطاعت از نکات بهداشتی ما منجر به جنگیدن می شود. این ویروس.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کورنا در تهران گفت: دلیل کاهش بیماریها در تهران ضعف ویروس یا کاهش تعداد موارد در تهران بوده است.

نیاز به جداسازی مداوم از گروههای پرخطر

وی اظهار داشت: از هفته سوم اسفندماه در تهران دریافتیم که افرادی که در معرض خطر هستند کمتر در معرض این ویروس قرار دارند ، به این معنی که اگر خانواده ای فرد مسن داشته باشد یا شخصی که بیماری زمینه ای دارد ، تمایل به مسافرت و زندگی در آن دارد. خانه

زالی گفت: “قرنطینه افرادی را که بیشتر در معرض خطر هستند از نظر عفونت و مرگ جدا کرده است و ما شرایط بهتری می بینیم ، بنابراین محرومیت از گروه های پرخطر به عنوان یک استراتژی باید ادامه یابد.”

وی اظهار داشت: در نظرسنجی که در اواسط ماه مه انجام دادیم ، 72 درصد از اهالی تهرانی اعتقاد داشتند 20 ثانیه دست خود را شستشو دهند و همین کار را انجام دهند.

مردم نباید حواستان به نکات بهداشتی باشند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با ابراز نگرانی از عدم تمیز بودن افراد اظهار داشت: تنها نگرانی ما این است که در یک بیماری همه گیر ممکن است افراد به آرامی از تماشای نکات بهداشتی خسته شوند ، بنابراین درخواست من از ساکنان تهران برای حفظ نکات بهداشتی مهم است. بخاطر دلیل کاهش تعداد بیماران در تهران در چند روز گذشته البته به دلیل رعایت نکات بهداشتی.

دسترسی به واکسن کرونا چقدر طول می کشد؟

وی ادامه داد: طی دو هفته گذشته خبرهای خوبی در مورد کشف واکسن ها منتشر شده است. همکاران ما در دانشبانیان ، انستیتوی پاستور ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، ستاد اجرایی امام خمینی (ره) و … برای واکسن سعی در تشخیص بیماری دارند اما روند ساخت واکسن برای ویروس ها انجام می شود. ساختارهای جدیدی که هنوز مشخص نیست زمان می برد.

وی ادامه داد: با این حال گزارش های خوبی از آکسفورد ، فرانسه ، ایالات متحده و غیره به دست آمده است. به طور کلی ، شناسایی واکسن 18 ماه طول می کشد ، اما پیش بینی من این است که به دلیل سرعت بالای مرکز تحقیقات ، این زمان باید کاهش یابد.

آیا ما یک بار کرونا ویروس در برابر بیماری مصون هستیم؟

زالی گفت: “گزارش های مختلفی وجود دارد مبنی بر این که هرکسی که به این بیماری مبتلا شود از ابتلا مجدد به آن اطمینان دارد ، اما تاکنون گزارشی قطعی در مورد این که اگر کسی در معرض ویروس کورنا قرار داشته باشد گزارش نشده است ، دیگر دچار این بیماری نخواهند شد.” ندارد.

وی تصریح کرد: البته اگر کسی که مبتلا به کورو ویروسی باشد به اندازه کافی آنتی بادی ایجاد کند و زنده بماند ، آن فرد از بیماری در امان خواهد بود.

بررسی دلایل بیماری عروق کرونا ویروس در خوزستان

فرمانده قرارگاه تاج گذاری در استان تهران در مورد وضعیت خوزستان و سرخ شدن آن اظهار داشت: “دو دلیل برای این امر وجود دارد: اول ، پنج آزمایشگاه تخصصی در خوزستان وجود دارد و حتی افراد مبتلا به عفونت خفیف نیز شناسایی شدند.

زالی ادامه می دهد: ثانیا ، بیشتر مسافت ها آسیب دیده و شهرهایی که با تغییر رفتارهای اجتماعی و اجتماعی خود در معرض خطر بیماری هستند ، کمتر است.

وی تأکید کرد: مراقب باشید که سناریوی خوزستان در هر شهری قابل تکرار باشد و به همین دلیل نگران و هشدار داده شده ایم.

کرونا؛ هزاران چهره بیماری

وی با اشاره به علائم جدید این بیماری گفت: در تهران شاهد تغییر علائم تنفسی به علائم دستگاه گوارش بودیم. یعنی علاوه بر تب ، سرفه و درد عضلانی ، اسهال گوارشی را نیز تجربه می کنیم. البته از بین رفتن حس بو و طعم نیز علائم جدید این بیماری است که در جهان گزارش شده است.

به نظر من ، Corona را باید هزاران بیماری چهره در نظر گرفت و بسیاری از علائم در کشور ما گزارش شده است. از سکته مغزی در جوانان گرفته تا مشکلات قلبی ، مشکلات تنفسی و غیره ، این ویروس بسیار عجیب و فریبنده است.

آیا Quaid 19 توسط انسان ساخته شده است؟

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا این ویروس توسط انسان ایجاد شده است یا خیر ، اظهار داشت: برخی از مواردی كه در این بیماری رخ می دهد ، این ظن را كه توسط دست انسان ساخته شده ، تقویت می كند ، به عنوان مثال ، گاهی اوقات داروهای ضد ابولا روی آن وجود دارد. این کار می کند ، گاهی اوقات به داروهای ضد ایدز پاسخ مثبت می دهد و … به سختی ویروس ای مثل آن را در بایگانی پزشکی پیدا می کنیم.

فرمانده مدیریت بیماری های کرونا در تهران گفت: “قطعاً فرض سازمان بهداشت جهانی این ویروس یک ویروس طبیعی است که بیشتر آنها توسط خفاش ها میزبانی می شوند و سپس از طریق واسطه ها به انسان منتقل می شوند.”

زالی با اشاره به بازگشایی رستوران گفت: دوستان ما در وزارت بهداشت پروتکل بسیار مشخصی را نوشتند که پس از عید در رستوران ها اعمال می شود. البته باید مطابق با نکات بهداشتی باشد. سفر آغاز شده است ، اما توصیه ما به مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنید. سرطان خون شکننده است و اتفاقات بد می تواند رخ دهد. البته باید بگویم که شرایط فعلی برای مسافرت مناسب نیست و شاید بهتر باشد سفر را به زمان دیگری موکول کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا