مصونیت از ویروس کرونا فقط ۶ ماه طول می‌کشد

آفتاب نیوز:

در یک مطالعه جدید ، محققان هلندی دریافتند که مصونیت از ویروس کرونا ویروس تنها شش ماه به طول انجامید و پس از آن امکان عفونت مجدد وجود داشت.

به گزارش یورونیوز ، یک مطالعه توسط تیمی از دانشمندان در دانشگاه آمستردام هلند نشان داد که مصونیت انسان از ویروس تاج معمولاً تنها شش ماه طول می کشد ، پس از آن ویروس کورنا می تواند از راه های مختلفی وارد بدن انسان شود. تبدیل می شود.

در این مطالعه ، 10 مرد بالای 35 سال با چهار نوع ویروس تاج فصلی مورد بررسی قرار گرفتند تا میزان آنتی بادی های تولید شده در بدن آنها مشخص شود. آزمایشاتی روی این افراد بین 27 تا 40 سال و در فواصل 3 یا 6 ماه انجام می شود.

محققان دریافتند که مصونیت افراد نسبت به ویروس تاج کاهنده نگران کننده است و موارد تا 12 ماه پس از عفونت اولیه شایع بوده و از شش ماه به بعد سطح آنتی بادی در بدن بیمار افزایش یافته است. قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با تأكید بر اینكه چهار نمونه ویروس كرونا انسان آزمایش شده توسط انسان از نظر بیولوژیكی متفاوت بوده و جز ایجاد سرماخوردگی کاری ندارد ، گفت: اما به غیر از سرماخوردگی ، هیچ چیز در هر چهار مورد ایمن نیست. “با از دست دادن سریع ، آنتی بادی ها کوتاه می شوند.”

دانشمندان هلندی همچنین می گویند اگر Cuvid 19 به عنوان یک عامل فصلی برای سایر عفونت های کوروی ویروس عمل کند ، می توان گفت که همین امر باعث کاهش آنتی بادی ها و ایمنی بدن می شود.

در مورد Quaid 19 ، مصونیت ایمنی کاهش یافته و احتمال عود نیز همان مشکلی است که از کشف واکسن جلوگیری کرده است.

برخی از کشورها قصد دارند تا برای کسانی که از ویروس کرونا مصون هستند ، پاسپورت صادر کنند تا از مسافرت آزادانه آنها جلوگیری شود ، اما دانشمندان تمایل دارند به تصمیمات دولت مشکوک باشند.

برخی معتقدند با شروع coronaviruses طبیعی و گسترش کوویدیا 19 ، سرانجام نوعی مصونیت جمعی در برابر بیماری شکل می گیرد ، اما دانشمندان با مطالعات جدید خود به نتیجه های مختلفی رسیده اند. آنها می گویند از آنجا که سیستم ایمنی بدن شش ماه پس از عفونت در برابر ویروس تاج ایمنی است ، احتمال دستیابی به ایمنی جمعی در برابر بلایای طبیعی بسیار کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا