آیا پکیج با برق کار میکند؟

امروزه کویل ها به دلیل مزیت های اصلی در منازل نسبت به سایر سیستم های گرمایشی ساختمان رایج هستند. این انواع آبگرمکن دیواری دارای سیستم گرمایش مجزا برای هر واحد از خانه هستند تا ساکنان هر واحد بتوانند میزان گرمای مورد نظر را در خانه تنظیم کنند. شاید از خود بپرسید که آیا این پکیج با برق کار می کند؟ برای دریافت پاسخ این سوال بهتر است به ادامه مطلب تهران سرویس کاران مراجعه کنید.

این دستگاه‌های ایده‌آل به‌صورت خودکار کار می‌کنند و از انرژی‌های مختلف (از جمله گاز و برق) به طور همزمان استفاده می‌کنند. بله، ممکن است عجیب به نظر برسد. آیا پکیج با برق کار می کند؟ آیا گرمایش خانه فقط مصرف گاز نیست؟ اینها همه سوالاتی است که ممکن است به ذهن هر کسی خطور کند. بر همین اساس در مقاله بعدی نحوه عملکرد پکیج را توضیح دادیم و به این سوال پاسخ دادیم که پکیج از چه انرژی برای کارکرد آن استفاده می کند؟

بسته چیست و چه تفاوتی با سیستم های قدیمی دارد؟

به طور کلی به پکیج دستگاهی گفته می شود که آب گرم خانه را تامین می کند و سیستم اصلی را جایگزین موتورخانه می کند. برخلاف مخازن گرمایش آب که در منازل استفاده می شود، پک دیواری به طور خودکار آب گرم را گرم کرده و به محل مورد نظر (مانند حمام و رادیاتور) می فرستد. هر آنچه که باید در مورد بسته و نحوه عملکرد آن بدانید در قسمت های دیگر این مقاله آورده شده است.

در عمل می توان گفت که پکیج (دیواری یا زمینی) یکی از باکیفیت ترین خدمات گرمایشی است، زیرا با جابجایی آب در یک اتاق دربسته، دما را به سرعت بالا می برد و در عین حال باعث گرما برای استفاده می شود. خانه ها و آب است و نیازی به لوله های اضافی نیست.

چه نوع بسته هایی وجود دارد؟

بسته ها از نظر مصرف انرژی و مدل تقسیم بندی می شوند. در مورد مدل، پکیج ساختمانی در دو نوع زمینی و دیواری ساخته شده است. هر کدام از این پکیج ها روش نصب متفاوتی دارند و بسته به روش خود نصب می شود. به طور کلی، بسته های دیواری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا حجم کمتری نسبت به بسته های زمینی اشغال می کنند و عملکرد بهتری دارند.

و همانطور که گفتیم از نظر مصرف انرژی پکیج ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

1- پاور پک

این پکیج معمولاً روی دیوار طراحی می شود و نسبت به سایر انواع پکیج مدرن تر است. این پکیج فقط با کمک انرژی الکتریکی کار می کند و در نتیجه صدای کمتری تولید می کند و برای ساختمان های مسکونی و آپارتمان ها مناسب است.

در ضمن توصیه می کنیم برای انجام کارهای برق و سیم کشی از اسپارد درخواست خدمات آنلاین سیم کشی برق نمایید.

2- پکیج گاز

پکیج های گازی هم به صورت دیواری و هم کفی تولید می شوند و در کارکرد خود از گاز و برق استفاده می کنند. گرمای این کیت ها به طور کلی بسیار مطلوب است.

البته پکیج های دیگری مانند پکیج های دیزلی و پکیج های دوگانه سوز نیز وجود دارد. این بسته‌ها معمولاً از قدرت بیشتری استفاده می‌کنند، صدای بیشتری تولید می‌کنند و فقط در زمین ساخته می‌شوند (بنابراین فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

مزایا و معایب پکیج های برقی چیست؟

پکیج های برقی پرطرفدارترین انواع پکیج ها هستند که دیدن مزایا و معایب آنها مفید است:

مزایای بانکداری الکترونیکی

آلودگی محیط زیست کمتر به دلیل استفاده از برق به جای سوخت های فسیلی

نیازی به نصب دودکش نیست و در نتیجه خطرات احتمالی و فضای مورد نیاز برای نصب دودکش کاهش می یابد.

طول عمر بیشتری دارد زیرا منبع تغذیه از شعله برای گرمایش استفاده نمی کند و طول عمر بیشتری دارد.

معایب پکیج برقی

قبوض برق به دلیل استفاده نسبتاً بیشتر از بسته های برق در مقایسه با پکیج های گازی بیشتر است

هزینه بالاتر پکیج برقی هنگام خرید

در صورت پیدا شدن مشکل، هزینه های بسته بندی برق بالاتر می رود

افزایش خطر برق گرفتگی

بسته چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم بسته بندی انواع مختلفی دارد. اما روش کار این پکیج ها به طور کلی مشابه بوده و تفاوت چندانی با روش کار پکیج دیواری برقی ندارد. این بسته ها به صورت زیر عمل می کنند:

با بازکردن شیر آب گرم، جریانی از آب گرم در داخل لوله جاری می شود. برای تعمیرات پکیج تهران کلیک کنید.

سنسور پک بلافاصله جریان آب را تشخیص می دهد.

برد الکترونیکی پکیج همزمان روشن می شود و گاز را آزاد می کند.

مشعل روشن می شود ( جرقه زن این کار را انجام می دهد).

آبی که از طریق مبدل های حرارتی (که مسئول گرمایش هستند) به سرعت گرم می شود.

در این مرحله ترموستات وارد عمل شده و با اندازه گیری دمای آب، مقدار آن را با دمای تنظیم شده کنترل می کند و در نتیجه دبی گاز را متعادل می کند.

پس از خاموش شدن شعله و تشخیص سنسور، جریان گاز در سراسر بسته قطع می شود و گاز آزاد نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا