کار یک پرستار کودک چیست؟

پرستاری در هر سنی مهم است. اما سالمندان و کودکان مشکلات و چالش های خاص خود را دارند. استخدام پرستار کودک باید شایسته و قابل اعتماد باشد. به دلیل کار برای والدین، تقاضا برای پرستار در سال های اخیر افزایش یافته است.

دایه باید به گونه ای انتخاب شود که بتواند به خوبی با عادات و احساسات کودک شما ارتباط برقرار کند و در این رابطه کودک پیشرفت کافی را احساس کند و از طرفی این فرد از همه لحاظ قابل اعتماد باشد. یک پرستار بچه را باید با وقت گذاشتن و پرسیدن از افراد مورد اعتماد اطرافتان انتخاب کنید. به نوعی می توان گفت که دوره کارآموزی و آزمون را گذرانده است و حتی در ابتدا می توان با او قرارداد حقوقی کوتاه مدت منعقد کرد. . اگر خوب است، ادامه دهید. برای استخدام پرستار برای کودک با شرکت خدماتی تیک شهر تماس بگیرید.

بسیاری از والدین شاغل به دنبال گزینه های مقرون به صرفه برای مراقبت از کودک هستند تا بتوانند از فرزندان خود در زمانی که دور از خانه هستند مراقبت کنند. این رویکرد این سوال را ایجاد می کند که وظایف یک پرستار چیست؟ دانستن پاسخ این سوال در حل مشکل کودک مهم است

وظایف پرستار

مسئولیت های پرستار کودک را می توان به روش های مختلف پاسخ داد، زیرا هر خانواده ممکن است انتظارات متفاوتی داشته باشد، با این حال، برخی از مسئولیت ها وجود دارد که پرستاران اطفال در آنها سهیم هستند و در زیر به آنها پرداخته می شود.

از ایمنی کودکان اطمینان حاصل کنید

اولین و مهمترین مسئولیت پرستاران حفظ ایمنی کودک است. پرستار باید به والدین اطمینان دهد که کودک در خانه و خارج از منزل امن است.

نوزاد را حمام کنید و لباس بپوشید

زمان حمام برای نوزادان می تواند سرگرم کننده باشد، اما مراقبان باید همیشه از روش های ایمنی اولیه پیروی کنند. او باید همیشه دمای آب را چک کند و بداند که چگونه بچه ها را حمام کند.

پوشک را عوض کن

یکی دیگر از بخش‌های مهم کار پرستار، تمیز کردن سریع پوشک کودک شما در صورت کثیف شدن است.

تهیه شیشه شیر بچه

در پاسخ به این سوال که شغل پرستار کودک چیست، باید گفت که تهیه و شستن شیشه شیر و شیر کودک اغلب یکی از کارهای مهم پرستار کودک است. بطری های شیر همیشه باید شسته و ضد عفونی شوند، بنابراین پرستار باید از این موضوع آگاه باشد.

تهیه غذا و تنقلات

این مسئولیت اغلب از یک پرستار کودک انتظار می رود و می تواند چالش های خاص خود را ایجاد کند. پرستار باید از حساسیت های غذایی کودک آگاه باشد و از والدین بپرسد که چه غذاهایی برای او ممنوع است.

به کودک دارو بدهید

دارو دادن به کودک وظیفه مهم پرستار هر کودکی است، دارو باید طبق دستور تجویز شود و دستورات دوز به درستی رعایت شود.

وقت خود را با کودک بگذرانید

حرفه پرستار این است که بداند چگونه با کودک وقت بگذراند، زیرا یک پرستار بچه می تواند برای گذراندن وقت با کودک از اسباب بازی ها استفاده کند و کاردستی های مختلفی انجام دهد.

انضباط کودکان

انضباط کودک عمدتاً بر عهده والدین است اما در غیاب والدین این مسئولیت بر دوش پرستار کودک است.

در انجام تکالیف به کودک کمک کنید

این مسئولیت مربوط به مراقبت از دانش آموز است و ممکن است بخشی از توافق بین پرستار کودک و والدین باشد. والدین می توانند از پرستار بخواهند که قبل از اینکه به کودک اجازه تماشای تلویزیون، بازی یا انجام فعالیت های تفریحی را بدهد، مطمئن شود که کودک در خانه آماده است.

ارائه اطلاعات مفید برای ارتباط با والدین

این مسئولیت بر عهده دو طرف است علاوه بر والدینی که باید همیشه حضور داشته باشند، در این مواقع باید علاوه بر شماره تلفن اعضای نزدیک خانواده، شماره تلفن اورژانس را نیز به پرستار کودک آموزش داد.

تمیز کردن اسباب بازی ها و زمین های بازی

اگر پرستار کودک مجبور است از چندین کودک مراقبت کند یا کودک شما بیمار است، تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی بسیار مهم است. مکان های بازی تمیز و مرتب از گسترش باکتری ها جلوگیری می کند.

بردن کودک به مدرسه

اگر والدین سر کار هستند و نمی توانند فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا از مدرسه به خانه بیاورند، این مسئولیت بر عهده پرستار است.

کودک را به موقع بخوابانید

این مسئولیت برای مراقبین کاری دشوار است زیرا کودکان همیشه در مورد خواب همکاری نمی کنند. پرستار باید اطمینان حاصل کند که روال های شبانه از جمله مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب، خواندن داستان و غیره رعایت می شود.

توانایی آرام کردن کودک آشفته

برای پرستاران کودک، مواقعی وجود دارد که کودک عصبانی و خشن است، بنابراین پرستار کودک باید بتواند با پرستار رفتار کند تا در این مواقع آرام باشد و رفتار نوزاد در این مواقع بسیار مهم است.

لباسشویی و کارهای ساده خانه

والدین می توانند از یک پرستار بچه بخواهند که کارهای خانه را انجام دهد، مخصوصاً زمانی که مادر بچه یا کودک نوپا دارد، زیرا آنها خانه را بسیار به هم ریخته می کنند! چنین کارهایی ممکن است شامل شستن، تمیز کردن و کنار گذاشتن اسباب بازی ها، تمیز کردن اتاق خواب کودک و تمیز کردن فضای بازی کودکان باشد.

ملاقات قبلی با کودک

بسیار مهم است که دایه با کودکی که از او نگهداری می کند به خوبی کنار بیاید و تنها راه شناخت این است که از قبل کودک را بشناسید. والدین اغلب منتظر حضور یک پرستار جدید برای ملاقات کوتاه یا حتی یک دوره آزمایشی پولی هستند تا ببینند اوضاع چگونه پیش می رود.

دکمه بازگشت به بالا