آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان ویروس کرونا را خنثی می‌کند

مرور:

براساس وب سایت روزنامه دیلی میل ، للاما (glama) نوعی شتر خانگی است که بومی آمریکای جنوبی است. بر خلاف شترها ، للاماها زوزه و گودی ندارند و مانند اکثر حیوانات خانگی رنگ های مختلف پوست مانند سفید ، قهوه ای و سیاه دارند. شکل پاها و لبهای این حیوان مانند شتر است. لالاما در پزشکی مانند دلفین ها برای معالجه بیماران استفاده می شود و حیوان قادر به حمل 30 کیلوگرم است.

در حال حاضر لاملا در خارج از آمریکای جنوبی پرورش می یابد و اکنون در ایالات متحده و اروپا برای پشم و گوشت پرورش می یابد.

للاماها ، و همچنین شترها و گونه های Alpaca ، گونه های llama معمولاً آنتی بادی های بسیار کوچکی به نام “nanobodies” تولید می کنند که توسط آنتی بادی های تولید شده توسط بدن انسان کوتوله می شوند. آزمایش های انجام شده بر روی نانوبادی های گرفته شده از خون للاما در آزمایشگاه نشان می دهد که آنتی بادی های طبیعی وجود دارند می توانند به گونه ای طراحی شوند که محکم به “پروتئین سنبله” بپیوندند تا بتوانند ویروس تاج را مهار کرده و از ورود آن به سلولهای انسانی جلوگیری کنند.

محققان دانشگاه ریدینگ در انگلستان ، که این تحقیق را انجام داده اند ، معتقدند که نانولوله های للاما در نهایت می توانند به عنوان درمانی برای مبتلایان شدید به Covid-19 استفاده شوند.

در این مطالعه ، محققان دو نانوبادی از خون لاما به نام فیفی گرفتند. آنها این نانولوله ها را برای هدف قرار دادن پروتئین افزایش یافته بر روی سطح ویروس SARS-CoV-2 تنظیم کردند. آنها دریافتند که نانولوله ها در جلوگیری از اتصال ویروس به گیرنده های سطح سلول های انسانی موفق شده اند.

با این حال ، این تحقیق هنوز در مراحل ابتدایی است و معمولاً یک سال یا بیشتر طول می کشد تا به مرحله آزمایشگاهی انسان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا