تظاهرات یمنی‌ها در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، هزاران نفر از مردم جنوب یمن روز یکشنبه به درخواست ائتلاف ملی برای جنوب در شهر آتاک مرکز استان شبوا تظاهرات کردند.

این تظاهرات ها با شعار “مشارکت گسترده ملی راه ما برای دستیابی به ثبات است” برگزار شد که تظاهرکنندگان با نگه داشتن پرچم های فلسطین و یمن و تصاویر مربوط به رئیس جمهور یمن یمن عبد المنصور هادی ، با شعار “من جان خود را فدای یمن می کنم ، می خواهیم. آنها گفتند: “این دولت فدرال است.”

براساس آژانس خبری آناتولی ، تظاهرکنندگان مخالفت خود را با به اصطلاح “شورای انتقالی جنوبی” (شورای انتقالی جنوبی) اعلام کردند که مورد حمایت امارات و هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

روز شنبه (دیروز) ، هانی بن براک ، نایب رئیس شورای انتقالی جنوبی ، قصد خود را برای سفر به سرزمین های اشغالی اعلام کرد.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت كه امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی عصر روز پنجشنبه به طور رسمی روابط خود را زیر نظر آمریكا اعلام كردند.

معترضان یمنی همچنین با استقلال شورای انتقالی یمن جنوبی مخالفت کردند و خواستار مشارکت عادلانه و کامل در مشاوره ریاض در مورد تشکیل دولت جدید شدند.

چند هفته پیش ، عربستان سعودی مکانیسم و ​​توافق جدیدی را بین دولت هادی و شورای انتقالی برای اجرای توافق نامه ریاض اعلام کرد.

از جمله مفاد مکانیسم پیشنهادی ریاض عبارتند از: خروج شورای انتقالی از اعلامیه خودگردانی ، اجرای توافق نامه ریاض ، تعیین استاندار و مدیر امنیت برای استان عدن ، مأموریت نخست وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید در مدت 30 روز. جدایی دو طرف در آبین و بازگشت آنها به پایگاه قبلی.

انتهای پیام / م


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا