تهرانی‌ها طی دو دهه گذشته چقدر چاق شده‌اند؟

آفتاب‌‌نیوز:

چاقی می تواند باعث بسیاری از بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، مشکلات ارتوپدی ، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان شود. در همین راستا ، عوامل مختلفی شیوع این مشکل بهداشتی را در طی چند دهه اخیر در جهان از جمله ایران افزایش داده است که منجر به افزایش فشار بر سیستم بهداشتی بدن ، اقتصاد دارو و سرانجام اقتصاد کلان کشورها شده است.

چاقی به موارد چاقی شدید اشاره دارد که شاخص توده بدنی فرد به بیش از 40 کیلوگرم در مترمربع می رسد و افراد معلول مختلف و در معرض خطر بیشتری قرار دارند ، اغلب این افراد برای درمان نیاز به جراحی دارند. بنابراین ، ارزیابی چگونگی افزایش بیماری می تواند تأثیر عملی در پیش بینی آینده و ایجاد نقشه راه و سیاست های مقابله با آن داشته باشد.

بنابراین ، مطالعه گلوکز و لیپیدها در تهران به عنوان ذخیره ارزشمندی از اطلاعات ، بستر بسیار خوبی برای چنین مطالعه ای است.

مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی م Instituteسسه تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم در یک مطالعه آینده نگر بر روی جمعیتی بالغ بر 15000 نفر ، مطالعه لیپید و گلوکز تهران نشان داد که طی دو دهه ، بین سال های 1997 و 2017 ، شیوع چاقی شدید در مردان و زنان بیش از دو برابر شده است.

به گفته دکتر مریم بارزین ، محقق مرکز تحقیقات و مجری اصلی این پروژه ، با توجه به نتایج نشان داده شده افزایش مداوم شیوع چاقی شدید در بزرگسالان تهرانی ، مداخلات پیشگیری باید روی افراد جوان و میانسال متمرکز شود تا چاقی شدید بازگشت. کاهش جمعیت و سیستم مراقبت های بهداشتی در تهران.

توضیح اینکه شاخص توده بدن ملاکی برای تعیین میزان چاقی و نتیجه کسری است ، در این حالت وزن کل بر حسب کیلوگرم و مخرج مربع ارتفاع در متر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا