جنبش عراقی: استقرار 2500 نظامی آمریکایی در یک محله مسکونی بغداد غیرمنطقی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، ابوعلی العسکری ، یک مقام امنیتی در جنبش کتائب حزب الله عراق موضع خود را در یک پست تلگرافی درباره اهداف مأموریت دیپلماتیک در عراق اعلام کرد.

وی نوشت: “شهرهای مقدس باید از اقدامات خشونت آمیز و استفاده بیش از حد از زور برای رسیدن به اهداف خودداری کنند ، اگرچه مشروع است ، اما مجاز نیست.” هدف قرار دادن مأموریت دیپلماتیک هیچ معنایی ندارد ، مادامی که عقلا معتقد باشند هیچ خطری قریب الوقوع و قریب الوقوع وجود ندارد.

این پست ادامه داد: “نیروهای زیادی در اطراف سفارت آمریکا در بغداد مستقر شده اند که باید تخلیه شوند زیرا تهدیدی جدی برای ایمنی و سلامتی غیرنظامیان اطراف است.” [به این سفارت] آنها مورد توجه قرار می گیرند و این حضور نظامی به وضوح نقش حاکمیت دولت است.

وی گفت: “منطقی نیست که بیش از 2500 نیروی امنیتی و نظامی از سفارت کشور در قلب یک محله مسکونی با انواع سلاح های سنگین و کشنده محافظت کنند.”

حملات موشکی به پایگاه های آمریکا در عراق و در برخی موارد بمب های کنار جاده ای به کاروانهای نظامی باعث شده است که ایالات متحده برخی از این پایگاهها را ترک کرده و نیروهای خود را در چند مرکز متمرکز کند.

وزارت دفاع آمریكا اخیراً اعلام كرده است كه حضور نظامی خود را در عراق از 5000 به 3500 كاهش داده و ظرف چند سال از عراق خارج خواهد شد.

در چنین شرایطی ، هرازگاهی حملات مشکوک موشکی به سفارت آمریکا در بغداد توسط طرف های ناشناس انجام می شد و واشنگتن اخیراً یک سیستم موشکی جدید را در این سفارت نصب و آزمایش کرد و اعتراض مردم عراق را به دنبال داشت.

به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی المهندس ، جانشین فرمانده الحشد الشعبی ، درخواست های خارج شدن نیروهای خارجی از عراق به یک خواسته ملی تبدیل شده است.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا