آمارهای تکاندهنده از وضعیت کرونا در ایران؛ تعداد جانباختگان کرونا ۴ برابر آمار رسمی است

در بیمارستان های 50 میلیون ایرانی مستعد بیماری عروق کرونا قلب جایی برای سوزن انداختن وجود ندارد

ایستگاه خبری

حسین قشلاقی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در خلا مدیریت ناکارآمد به طور فزاینده ای نگران کننده است ، گفت: مدت هاست که وضعیت فعلی توسط متخصصان پیش بینی شده و هشدارهای لازم داده شده است.

طبق گزارش ها آفتاب‌نیوز؛ وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد تعداد موارد ناشی از تعداد کم آزمایش PCR گزارش شده در مقایسه با بسیاری از کشورها کم است ، افزود: میزان واقعی مرگ را نمی توان پنهان کرد و وزارت بهداشت فقط کسانی را که از نظر مرگ مثبت هستند ، حساب می کند.

وی ادامه داد: مرگ هایی که بر اساس یافته های پاراکلینیکی و بالینی اتفاق می افتد ، برای تیم درمانی شناخته شده اند ، اما در وزارت بهداشت در لیست مرگ قرار ندارند.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به آماری که بعضاً به طور غیررسمی از سوی برخی مدیران اعلام می شود ، اظهار داشت: طبق گزارش های میدانی از کادر پزشکی و همچنین با بررسی آمار دفن ، می توان گفت میزان مرگ و میر در کشور حدود 3 تا 4 برابر آمار رسمی است. .

قشلاقی با اشاره به اینکه پایبندی پروتکل ها توسط جامعه ارتباط مستقیمی با درک صحیح و قابل اعتماد از وضعیت فعلی بیماری در کشور دارد ، توضیح داد: عدم اطلاع رسانی دقیق و دقیق در مورد وضعیت فعلی بیماری در کشور و تنها اعلام وضعیت زرد یا رنگ قرمز در شهر یک اشتباه خطرناک و جبران ناپذیر است و یکی از دلایل مهم افزایش تعداد بیماران و در حال مرگ است.

وی اظهار داشت: جدا از مدیریت ضعیف و عدم استفاده صحیح از روشهای رایج و شناخته شده علمی در کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری و عدم هماهنگی کافی بین دستگاههای نظارتی در ابعاد مختلف ، سایر عوامل بیماری کنترل نشده و شیب به سمت بالا مرگ.

یکی از اعضای شورای عالی سیستم های پزشکی که از کیفیت ماسک های موجود در بازار اجتناب می کند ، گفت: متاسفانه برخی از ماسک های ارائه شده از نظر کیفیت و استاندارد لازم فاقد آن هستند و از طرف دیگر افراد به دلیل مشکلات زندگی چندین بار و گاهی چندین روز از ماسک استفاده می کنند. ” اگر حداکثر زمان مفید برای استفاده از ماسک استاندارد چهار ساعت است و اگر بنا به دلایلی ماسک از روی صورت برداشته شود ، نباید دیگر استفاده شود.

قشلاقی به پر كردن تخت های بیمارستانی در بیشتر كشورها اشاره كرد و گفت: بستری شدن بیماران در بیمارستان پس از علائم شدید ، خستگی مفرط یا بیماری توسط تعداد زیادی از پرسنل پزشكی ، كمبود یا خرابی برخی از تجهیزات حیاتی از جمله دستگاه ها. دستگاه های تهویه مرکزی و دستگاه های اکسیژن رسانی در بیمارستان ها ، که به دلیل تحریم های ایالات متحده ترمیم یا تعویض آن به ویژه دشوار شده است ، یکی دیگر از دلایل افزایش تلفات این کشور در اثر ویروس کرونا است.

به گزارش خبرگزاری دکترنامه ، یکی از اعضای شورای عالی سیستم های پزشکی خروج از شرایط فعلی و تحت کنترل درآوردن همه گیری را عزم ملی می داند و خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی کشور نیاز به اطلاعات دقیق و شفاف برای مردم دارد. با کرونا ، ما از ظرفیت جسمی و توانایی های مالی همه نهادها ، ارگان ها و سازمان های وابسته به دولت و همچنین بسیج سازمان های غیر دولتی با یک فرماندهی قوی و تلاش برای جلب کمک های بین المللی استفاده می کنیم.

در بیمارستان جایی برای سوزن نیست

اگر واکسن کرونا ، ایمنی دائمی ایجاد نکند ، انسان زندگی سختی خواهد داشت

دکتر. مینو مهرز ، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با فساد کرونا ، در مورد دلایل افزایش مرگ ویروس کرونا در ایران گفت: “از ماه ژوئن ، هنگامی که ویروس جهش می یابد ، قدرت ترکیب نیز افزایش می یابد.” در همان زمان ، با برگزاری تجمعاتی در چند ماه گذشته از ماه ژوئن به بعد ، از جمله معاینات ورودی ، مسافرت ، بازگشایی و غیره ، ویروس به سرعت در سراسر کشور در حال گسترش است.

وی افزود: از طرف دیگر ، سایر خانواده ها ، مانند روزهای ابتدایی شیوع تاج ، نکات بهداشتی را رعایت نکردند و دور هم جمع شدند. بنابراین ، از پیران تا نوجوانان و کودکان همه را می بینیم که به ویروس مبتلا می شوند.

مهرز توضیح داد: لازم به ذکر است که بخش عمده ای از بیماران مبتلا به ویروس کرونا به صورت سرپایی و طبق پروتکل تحت درمان قرار می گیرند ، اما افرادی که در بیمارستان بستری هستند اکثراً از بیماری زمینه ای رنج می برند و پیرتر هستند. اکنون ، وقتی میزان انتقال زیاد است ، تعداد مرگ و میرها نیز در حال افزایش است. در حال حاضر تعداد بستری ها در بیمارستان بسیار زیاد است و هیچ سوزنی در بیمارستان وجود ندارد.

یکی از اعضای کمیته علمی ضد ستاد گفت: “البته به دستور رهبر معظم انقلاب ، بیمارستان های TNI و وزارت دفاع تعداد زیادی تخت بیمارستان را برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب تخلیه کردند و افراد به این بیمارستان ها ارجاع شدند.” فساد تاج. دلیل آن این است که ظرفیت تعدادی از بیمارستان های TNI خالی شده و برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب که نیاز به بستری شدن دارند اختصاص یافته است.

مهرز افزود: بنابراین هر زمان که تظاهراتی برگزار شود و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ، شیوع افزایش می یابد. در این دوره ، رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم سپرده می شود و هیچ کس در رعایت آنها سخت گیری نمی کند. بنابراین ما آن را آسان است. از طرف دیگر ، برخی از افراد هنوز به Covid-19 اعتقاد ندارند و افتخار می کنند که بدون ماسک بیرون می آیند و منجر به افزایش آلودگی می شوند.

به گفته وی ، عدم مشاهدات در ماه های آگوست و سپتامبر در این زمان نشان دهنده افزایش میزان بروز و مرگ و میر است. بارها گفته ایم که تنها راه پیشگیری از این بیماری دوری از معاشرت ها ، ماسک زدن و شستن مکرر دست ها است. این سه کار است که باید انجام دهیم تا بتوانیم Covid را کنترل کنیم. در عین حال ، ما هنوز نمی دانیم که چه مدت با Covid می جنگیم و هیچ پیش بینی ای برای آینده آن نداریم.

هزینه های درمان کرونا زیاد است

وی گفت: ویروس خانواده Covid-19 پس از هفت تا هشت ماه قابل کنترل است ، اما بیماری در همه کشورها تا حدودی کنترل می شود و افراد شروع به اقدامات عادی می کنند. اگر افراد پایبند نباشند ، نه کارکنان درمان و نه امکانات درمانی برای مقابله با بیماری کافی نیستند. در عین حال ، هزینه درمان تاج بسیار زیاد است. هزینه هر تخت ICU در روز میلیون ها تومان است که همچنان هزینه ها را افزایش می دهد.

آیا کرونا در جهان بومی می شود؟

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا گفت: “تنها چیزی که ما می دانیم این است که افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند و بهبود می یابند مصونیت کامل ندارند و این امکان پذیر است.” بیماری در آنها عود کرده و مجدداً کرونا می شود. محلی سازی یک بیماری به این معنی است که همیشه وجود دارد و هر از چند گاهی شیوع می یابد ، اگرچه این امر روشن نیست.

زندگی انسان با کرونا سخت است

به نقل از خبرگزاری آنلاین ، مهرز گفت: “در عین حال ، واکسن کرونا باید تولید شود و باید مشخص شود که آیا می تواند مصونیت دائمی ایجاد کند یا ایمنی کوتاه مدت ، در این صورت ما در زندگی با این ویروس مشکل خواهیم داشت.” آنچه مشخص شده این است که آینده ویروس در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و ما برای ایمن ماندن باید پروتکل های بهداشتی را دنبال کنیم.

وزارت بهداشت: 50 میلیون ایرانی مستعد بیماری عروق کرونا قلب هستند

معاون وزیر تحقیقات و فناوری در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت که نزدیک به 50 میلیون نفر در کشور در معرض ویروس کرونا قرار نگرفته اند و در برابر عفونت آسیب پذیر هستند.

به گزارش ایرنا ، دکتر رضا ملک زاده عصر روز شنبه در یک سایت خبری تلویزیونی افزود: در زمستان ، اگر نتوانیم اقدامات احتیاطی را انجام دهیم ، این افراد می توانند بیمار شوند ، در این حالت بسیاری از آنها به بیمارستان می روند. کردن مطالعه جدیدی برای تعیین درصد تخمینی افراد مبتلا به این بیماری در حال انجام است. ما تخمین می زنیم که بروز بیماری ، که قبلاً بین 17 تا 18 درصد بود ، دو برابر شود.

ماسک ها بهترین واکسن ها هستند

معاون وزیر بهداشت ماسک ها را به عنوان بهترین واکسن امروز علیه ویروس اعلام کرد و گفت: سطح پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب از طریق ماسک ممکن است چیزی بیش از یک واکسن باشد. اگر قرار باشد واکسنی تولید شود ، احتمالاً حدود 50٪ ایمن است ، اما ماسک ها می توانند ایمنی بیشتری نسبت به آن ایجاد کنند. ما از مردم می خواهیم برای یافتن داروهای موثر از ماسک استفاده جدی کنند.

سال آینده با کرونا روبرو خواهیم شد

وی با اشاره به اینکه بیماری عروق کرونا قلب را تا سال آینده جدی خواهیم گرفت ، گفت: “مردم باید پروتکل های دقیق بهداشتی را دنبال کنند.”

وی در پاسخ به این سال که چه زمانی داروهای ویژه ویروس کرونا تولید و در دسترس عموم قرار می گیرد ، گفت: آماده سازی داروهای جدید بیماری حداقل 2 تا 3 سال طول می کشد تا با این بیماری مقابله کند. مطالعات زیادی در دنیا در زمینه تولید دارو وجود دارد که همه آنها از مرحله آزمایشگاهی عبور کرده اند. ما هنوز داروهایی نداریم که برای برخی ویروس ها مانند ابولا موثر باشد. RemedSivir در یک مطالعه بر روی 1000 نفر موثر بود ، اما در 2500 نفر آزمایش شده است ، و نتایج نشان می دهد که آنقدرها که تصور می شد موثر نیست.

ایران از نظر تعداد آزمایش ویروس کرونا نسبت به جمعیت آن بسیار کمتر از میانگین جهانی است

دکتر. “مسعود یونسیان” ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران نیز در این سایت خبری اظهار داشت: “رتبه ما در تعداد آزمایش های تاج 113 نسبت به جمعیت است ، یعنی ما در این شاخص بسیار پایین تر از میانگین جهانی هستیم. ایران از نظر تعداد. از نظر تعداد آزمایش های ویروس کرونا ، عفونت ها در رتبه های سیزدهم و هجدهم قرار گرفتند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تعداد مرگ های ناشی از بیماری عروق کرونا قلب اشاره کرد و گفت: 12٪ از کل مرگ های ما به دلیل بیماری عروق کرونا قلب در 2 هفته گذشته اتفاق افتاده است ؛ اما این رقم در جهان حدود 6.5٪ است. تقریبا نیمی از آمار ایران. این نشان می دهد که ما از نظر مرگ و میر بالاتر از جهان هستیم.

یونسیان ادامه داد: از مجموع بیماران شناخته شده کرونا در کشور ما که حدود 560،000 نفر است ، در 2 هفته گذشته حدود 10٪ داریم. این نسبت در جهان حدود 12.5 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا