افزایش تستینگ از موارد مهم در درمان کرونا است

دکترنامه / کردستان کمک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بهبود آزمایش مسئله مهمی در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

فرزین رضایی در گفت وگو با دکترنامه ، با اشاره به اینکه زیرساخت های ارائه شده در کردستان تا زمانی که کرونا به مردم برسد ، اظهار داشت: علوم پزشکی کردستان دارای 2 هزار و 924 تخت است که یک سوم این تعداد و همچنین 69 تخت مخصوص در زمان تاج است. بوده است.

وی افزود: اما هنوز بسیاری از موضوعات وجود دارد که باید با یک استراتژی سرکوب اپیدمی که شامل چندین نکته اساسی است ، از جمله فاصله اجتماعی ، غربالگری و غربالگری بیماری ، قرنطینه در منزل و درمان بیمار ، رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ما باید این واقعیت را بپذیریم که بسیاری از مردم و مسئولان هر روز رنج می برند و ما اغلب در استانها تنها می مانیم ، فقط کار تبلیغ و ترغیب مردم دیگر مسئولیتی ندارد و به نظر می رسد. با توجه به شرایط دشوار کنونی کشور اقدامات سختگیرانه تری لازم است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تحمیل بسیاری از محدودیت ها برای سایر کشورها در ایران امکان پذیر نیست ، بلکه باید برای کسانی که با اعمال جریمه هایی که در واقع می توانند نتیجه بدهند ، زندگی مردم را به خطر بیندازند ، سختگیرانه تر باشیم.

قدرت ستاد استان کرونا باید افزایش یابد

رضایی اظهار داشت: قدرت استان باید در چارچوب مشخصی افزایش یابد؛ در کردستان که یک استان مرزی است ، در صورت بروز شرایط خاص ، فرصت ها از دست می روند تا مرحله مکاتبه و تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا.

وی همچنین کمبود منابع و کادر پزشکی را از جمله موضوعات مهم وضعیت فعلی عنوان کرد و گفت: یکی از حلقه های این موضوع افزایش انگیزه افرادی است که در درمان کرونا فعالیت دارند که انتظار داریم حمایت بیشتری از دولت داشته باشیم.

افزایش ظرفیت آزمایش در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: کمک به افزایش مقیاس آزمایش یکی از موضوعات مهم در بحث استراتژی درمان ویروس کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد. بیشتر استان ها با افزایش شیفت ها توانایی افزایش ظرفیت آزمایش را دارند.

وی تاکید کرد: آزمایش یکی از راه حل هایی است که می تواند به بهبود انزوای بیمار کمک کند.

رضایی هشدار داد: هزینه های آزمایش زیاد است و وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی این ظرفیت را افزایش دهد. بنابراین ، این مشکل نیز نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا