هر خانه یک پایگاه سلامت با اجرای طرح شهید سلیمانی

سخنگوی وزارت بهداشت از طراحی و اجرای طرح “مدیریت و کنترل بیماری همه گیر کوید -19” در یک محیط و شیوه خانواده محور با شعار “هر خانه پایگاه بهداشتی است” خبر داد.

به گزارش دکترنامه ، سیما سادات لاری اظهار داشت: از بین بردن ویروس Covid-19 در ماه های اخیر به خوبی ثابت کرده است که شکست این بیماری علاوه بر نیاز جدی به پایبندی به پروتکل های بهداشت شخصی ، نیاز به همکاری مردم و دستگاه های اجرایی دولت دارد. و کنترل شیوع Covid-19 ”به صورت محیطی و خانوادگی و بر اساس شعار هر خانه ، پایگاه بهداشتی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط وزارت بهداشت و سازمان بسیج طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح ، مدیریت و کنترل بیماری همه گیر کوید -19 از طریق مشارکت عمومی ، هماهنگی بین بخشی و با کمک نیروهای بسیج و جمعیت هلال احمر و همچنین سازمان های غیر دولتی و خیریه انجام می شود.

لاری اظهار داشت: تشدید پروتکل های نظارت بر سلامت و انجام آزمایش های گسترده ، هدفمند و هوشمند ، تشخیص بیماری فعال و ردیابی ، قرنطینه و هوشمند ، آموزش و اطلاع رسانی ، حفاظت از گروه های آسیب پذیر ، شناسایی و محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایندهای درمان سرپایی و کاهش حداکثر آن. ” یکی از راهکارهای مهم این طرح ملی که امیدواریم با همکاری مردم در اجرای صحیح آن ، که نمونه واقعی مشارکت جامعه ، هماهنگی و استفاده بهینه از سیستم بهداشت دولتی است ، بتوانیم گام های موثری برای جلوگیری از گسترش آن برداریم. از شر بیماری ها در کشور خلاص شوید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا