کاهش ورودی مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها / از «یلدا» چشم‌پوشی کنید

مدیر بیمارستان سینای با اشاره به کاهش تاج و میزان پذیرش گفت: ما یک سوم ظرفیت تختخواب را برای بیماران کرونا اختصاص داده ایم و دو سوم دیگر آن پر از بیماری غیر کرونا قلب است و همه رشته های تخصصی دیگر فعال هستند.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر محمد طالب پور گفت: یک هفته قبل از شروع محدودیت های جدی از اول آذرماه ، به تدریج تعداد بیماران بستری در بیمارستان کاهش یافت ، یعنی در روزهای اول و دوم پس از شروع محدودیت ها ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ما به نصف کاهش یافت.

وی افزود: پیش از این 4 بخش برای بیماران کرونا اختصاص داده شده بود ، یک بخش تعطیل بود و بخش دیگر بسته می شد و نزدیک به 50 درصد از تخت های طبیعی بیماران کرونا در حال کاهش بود و با کاهش تعداد بیماران بستری ، تعداد بیماران بستری نیز کاهش می یافت. .

رئیس بیمارستان سینا تأکید کرد: البته شرایط کنونی کاملاً شکننده و متناسب با افزایش مواجهه افراد با یکدیگر و عدم رعایت پروتکل ها است ، این موفقیت نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و آمارها دوباره افزایش می یابد. با افزایش ضریب همکاری جامعه در رعایت نکات بهداشتی ، میزان پذیرش در بیمارستان و عوامل بیماری زا کاهش می یابد. این آمار را می توان با افزایش مشارکت عمومی در مسائل بهداشتی کاهش داد ، حتی اگر با هم وجود داشته باشد. تنها گزینه موثر در حال حاضر اجبار است که به دلیل محدودیت ها اعمال می شود.

وی افزود: ما نمی توانیم بگوییم که بیمارانی که در این زمان به بیمارستان می روند وضعیت بدتری دارند ، زیرا تعداد مراجعه کنندگان کاهش یافته است. حتی تعداد کشته شدگان ما در این هفته نسبت به هفته گذشته کمتر است ، گرچه این کاهش قابل توجه نیست.

طالب پور در مورد در دسترس بودن داروها و تجهیزات پزشکی گفت: خوشبختانه در مرکز خود مشکلی نداریم و حتی از نظر دسترسی به اکسیژن که یکی از مهمترین مشکلات پزشکی است وضعیت خوبی داریم و مخازن و اکسیژن ساز. “

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند ارجاع بیمار آنفولانزا به دلیل هوای سردتر شروع شده است یا خیر؟ کلمه گزارش واقعی داده نشده است. با توجه به علائم عمومی ، ما همه فرضیه های تاج را بررسی کردیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. برخلاف تصور عموم ، شیوع آنفولانزا در سال جاری به دلیل افزایش نظارت بسیار زیاد نبوده است.

وی در خصوص ارائه مراقبت از بیماران غیر عروق کرونا تصریح کرد: در دو هفته ای که محدودیت ها اعمال شد ، ما تمرین انتخابی را به حداقل رساندیم ، اما از روز شنبه (6 دسامبر) تمرین انتخابی نیز افزایش یافته است. ما یک سوم ظرفیت تخته را برای عروق کرونا اختصاص داده ایم. دو سوم دیگر مملو از بیماران غیر کرونری است و کلیه تخصص های دیگر فعال هستند. در بخش تاج ، ما از اساتید غیر مرتبط استفاده نمی کنیم تا آنها بتوانند کارهای تخصصی خود را انجام دهند و سایر کلینیک های ما همچنان باز هستند.

وی افزود: درخواست دیگر مردم برای رعایت اماکن بهداشتی و عدم مراجعه به مکان ها و مهمانی های شلوغ مانند گدایی است ، شب یلدا ، عید و … برای زنده ماندن باید از آن چشم پوشی کنیم و وضعیت مانند گذشته خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا