چند واکسن کرونا در ایران مجوز مطالعه انسانی گرفته اند؟

دبیر کمیته اخلاق تحقیقات ملی وزارت بهداشت با اشاره به مراحل مطالعات انسانی گفت: در حال حاضر تنها یک واکسن ویروس کرونا در ایران توسط سازمان غذا و دارو به کمیته اخلاق تحقیقاتی وزارت بهداشت ارجاع شده و مجوز آغاز مطالعات انسانی را دریافت کرده است. ”

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر احسان شمسی کوشکی وی در مورد وضعیت واکسن کرونا ایران گفت: در حال حاضر تنها یک واکسن کرونا ایرانی توسط سازمان غذا و دارو به کمیته اخلاق تحقیقات وزارت بهداشت ارجاع شده و مجوز شروع تحقیقات انسانی را دریافت کرده است.

وی افزود: هیچ واکسن دیگری برای ویروس کرونا در کشور توسط سازمان غذا و دارو به کمیته اخلاق تحقیقات وزارت بهداشت ارسال نشده است. به محض دریافت اسناد و مدارک مربوط به هر یک از واکسن های دیگر ، شروع به بررسی آنها می کنیم.

شمسی کوشکی تأکید کرد: لازم به ذکر است که فاز انسانی مطالعات واکسن چندین مرحله دارد. در مرحله اول ، تعداد کمتری از افراد واکسینه می شوند ، در مرحله دوم ، تعداد بیشتری نسبت به مرحله اول و در مرحله سوم ، افراد بیشتری واکسن را نسبت به مرحله دوم دریافت می کنند.

دبیر کمیته اخلاق تحقیقات ملی وزارت بهداشت با بیان اینکه بنابراین مراحل تولید واکسن انسانی دارای سه مرحله است که پس از هر مرحله موفقیت آمیز به مرحله بعدی می رود ، اظهار داشت: اگر نتایج در سه مرحله تحقیقات انسانی ایمن و مثر باشد ، بنابراین به سمت تولید واکسن صنعت. در عین حال ، باید توجه داشت که افرادی که در فرآیند تحقیقات انسانی برای تولید واکسن شرکت می کنند ، باید داوطلبانه شرکت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا