کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روزنامه نگار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره وضعیت فعلی بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان تهران اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار به صورت سرپایی مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب شدند. و طبق درمان ما ، تعداد مراجعه کنندگان به مجتمع بهداشتی حدود دو هزار نفر است.

وی افزود: حدود 1916 بیمار در استان تهران با تشخیص تاج در بیمارستان استان تهران بستری شدند و اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم با رشد سه درصدی روبرو خواهیم شد.

دکتر. زالی ادامه داد: همچنین میزان ترخیص در تهران طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت گذشته کاهش یافته و از 300 ترخیص ، 150 بیمار مرخص شده اند.

وی یادآور شد: تعداد مراجعه کنندگان در تهران طی 24 ساعت گذشته به عنوان موارد جدید بیماری کرونا ویروس قلب 223 نفر است که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر. زالی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند نزولی روند پایبندی رویه ای و پایبندی به پروتکل های بهداشتی در استان ها در هفته گذشته ، هشدار داد: “در هفته های اخیر ، ما با کاهش پایبندی به اقدامات بهداشتی در تهران روبرو شده ایم ، که می تواند به عنوان یک هشدار جدی و مقدمه عمل کند. به موج بعدی بیماری در تهران.

زالی هشدار داد: متوسط ​​اقدامات بهداشتی مشاهده شده در 2 هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه این رقم در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی درباره افزایش شیوع گروه سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: بروز تاج در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بستری شدن در این گروه سنی قبل از دسامبر از 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اکنون این رقم بین هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر گفت: یک دلیل این است که ما با شکل جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند. زالی بعلاوه ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری به بیماری کرونا ویروس قلب مبتلا شوند.
وی هشدار داد: حتی اگر نرخ مرگ و میر کوهورت های صفر تا پنج ساله را در مقایسه با مارس 1998 در نظر بگیریم که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود ، این رقم در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسیده است.

دکتر. زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد پایگاه های تولید کننده در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی گفت: اگر تعداد مولدهای پایه بیش از یک باشد ، این نشان دهنده افزایش همه گیر است و اگر زیر یک نشان دهنده کاهش بیماری باشد ، هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر. زالی در پایان با بیان اینکه بیماری عروق کرونا ویروس قلب و سایر بیماری های تنفسی و همچنین بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی که ویروسی یا عفونی هستند ، در اثر آلودگی هوا و تماس با ذرات ویروسی آلوده ایجاد می شود. ماسک بهینه با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای کلیه بیماری های ویروسی از جمله کرونا می تواند بسیار مثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا