بعد از استیضاح ترامپ درآمریکا، «استیضاح ترامپ برزیل» کلید خورد

به گزارش خبرگزاری بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، هزاران برزیلی روز یکشنبه به خیابان ها آمدند و خواستار استیضاح رئیس جمهور برزیل و استعفای وی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، در روز دوم اعتراضات علیه رئیس جمهور برزیل ، ژایر بولسونارو ، ملقب به “ترامپ برزیل” ، مردم خواستار استیضاح وی شدند. معترضین به ضد رئیس جمهور برزیل می گویند دولت نتوانسته است ویروس کرونا را مهار کند. تاکنون بیش از 216000 نفر در برزیل بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب فوت کرده اند.

بر اساس این گزارش ، علاوه بر تظاهرات معمول ، معترضان برزیلی علیه بولسونارو شعار می دهند و با رانندگی و بوق زدن در خیابان های ریودوژانیرو ، سن پائولو و حداقل ده ها شهر دیگر خواستار استعفا می شوند. اعتراضات روز یکشنبه توسط محافظه کاران برنامه ریزی شده بود.

تحلیلگران می گویند استیضاح رئیس جمهور برزیل مسیر سیاست برزیل را تغییر خواهد داد. رئیس جمهور برزیل به کم کاری و عدم اجرای اقدامات محدود کننده برای مهار تاج متهم شده است. وی ادعا کرد که خسارات اقتصادی شدیدتر از این بیماری است.

بولسونارو که از زمان مبارزات انتخاباتی خود در برزیل به دلیل مواضع جنجالی خود لقب ترامپ برزیل را گرفته است ، مشابه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ، از زمان روی کار آمدن رابطه بسیار خوبی با ترامپ داشته است.

بولسونارو تأیید پیروزی وی توسط کالج انتخاباتی را به رئیس جمهور ایالات متحده ، جو بایدن تبریک می گوید. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا