شگفتی پزشکان از وجود حجم بالای ویروس کرونا در بدن یک نوزاد آمریکایی

در میان بیش از 2000 کودک تحت درمان کوید 19 در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی ، یک نوزاد تازه متولد شده در شرایط غیرمعمولی است.

واشنگتن پست گزارش می دهد: “بیشتر کودکان آلوده به ویروس علائم محدودی دارند و حتی افرادی که در بیمارستان بستری می شوند اغلب علائم خفیفی دارند.”

اما پزشکان وقتی بار ویروسی را در نوزادان اندازه گرفتند متعجب شدند. آزمایشات نشان می دهد میزان ویروس کرونا در بدن کودک 51 هزار و 418 برابر بیشتر از متوسط ​​بار ویروسی در بدن سایر کودکان مبتلا به این بیماری است. علاوه بر این ، هنگامی که آنها اخیراً توالی ژن ویروسی کودک را به دست آوردند ، نوعی ویروس کرونا را کشف کردند که قبلاً هرگز ندیده بودند.

روبرتا دبیاتا ، مدیر بیماری های عفونی بیمارستان ، می داند که نمی تواند از یک مورد خاص نتیجه گیری کلی کند ، اما مشاهدات هشدار دهنده است. در حالی که محققان تحقیقات بیشتری راجع به این مورد خاص انجام دادند ، آنها شواهدی یافتند که نوعی جهش به نام N679S در یک نوع ویروس در بدن نوزاد مشاهده شده است که احتمالاً در منطقه آتلانتیک میانی گسترش می یابد.

هنوز مشخص نیست که موارد مشاهده شده در این نوزادان ، که در ماه سپتامبر با بیماری تشخیص داده شده اند و اکنون شروع به بهبودی می کنند ، تصادفی بوده است ، نشانه ای از وقایع آینده یا بخشی از تغییر نگران کننده شیوع است. این اتفاق مثل همه موارد جدیدتر افتاده است. و سایر اشکال ویروس کرونا که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش و رقابت هستند.

به گزارش واشنگتن پست ، جرمی لوبان ، ویروس شناس در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست گفت که بار ویروسی در بینی نوزاد به خودی خود تکان دهنده است. با این حال ، ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا این حجم بالای ویروسی به دلیل جهش N679S است یا صرفاً به این دلیل که یک نوزاد تازه متولد شده با سیستم ایمنی نابالغ اجازه تولید غیرقابل کنترل ویروس را دارد.

اگرچه کودکان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند ، اما تعداد موارد در این گروه سنی در سال های اخیر افزایش یافته است.

طبق آمار رسمی ایالات متحده ، با بیش از 29 میلیون نفر آلوده و بیش از 520،000 قربانی ، این کشور هنوز در صدر لیست کشورهای آسیب دیده از بیماری Covid-19 قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا