نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی در مورد سفر نوروزی و پیش فروش بلیط های گردشگری توریست گفت: قضاوت درباره نوروز امسال بسیار عجولانه است ، ما به شیطان پرست ، پرخاشگر و پرخطر آلوده ایم ویروس ، ما سعی می کنیم دستورالعمل ها را دنبال کنیم و همکاری مردم را مدیریت کنیم ، اما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی می افتد؟

نمکی ادامه داد: مردم در سال گذشته استرس و خستگی زیادی را تجربه کرده اند ، اما نوروز امسال فرصتی نیست که بتوانیم از این ویروس شیطانی فاصله بگیریم یا فکر کنیم این ویروس از ما دور است ؛ ویروس نوروز 1400 با ما و امسال شاید بیشتر روی ما تأثیر بگذارد

وزیر بهداشت درباره شروع پیش فروش بلیط تور نوروزی اظهار داشت: عزیزی که بلیط فروختید و بلیط خریدید ؛ بدانید که آنها تصمیمات غیرمنطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما مسئول سیستم بهداشت هستیم و می توانیم از آن طرف چشم اندازها را نگاه کنیم ، اگر پروتکل را نشکنیم و آن را رعایت خواهیم کرد ، امسال نوروز را آرام نخواهیم دید. شاید اسفند را به خوبی مدیریت کردیم و بهاری آرام داشتیم ، اما اکنون این پیشگویی را نداریم.

نمکی اظهار داشت: این بیماری در خوزستان در حال شیوع نیست و سایر استان ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند و با توجه به رفتار ویروس کرونا ، به ویژه نوع جهش ، امیدواریم مردم در این شرایط کمی به دردسر بیفتند و بدانند که اوضاع عادی نیست ، امسال نوروز برای ایران و هیچ جای دنیا اصلا خبری نیست که بتوانیم سفر و تور کنیم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط گردشگری خارج از کشور گفت: “در مورد گردشگری خارج از کشور ، باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا ، با شیوع بیماری ، آنها بسیار سختگیر هستند و هند ، یعنی نه به عنوان سختگیرانه به عنوان کشورها و مناطق اروپایی ، همه پروازها را لغو کرده است. آنها می دانند که ویروس جدید اصلاً شوخی ندارد و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و از پدیده بین شهری غیر شهری لذت ببرند.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی به کسی را تأیید نکرده ایم ، گفت: اگر کسی خطی از من وزیر پیدا کند که این اقدام را می توان اعلام کرد ، ما آن را به عنوان “گفته اند که ما از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ما یک ویروس شطرنج بازی می کنیم و هر از چند گاهی تصمیم می گیریم و گفته ایم که برای چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا