چالش‌های حذف دفترچه بیمه / تعرفه‌های ۱۴۰۰ و تشویق پزشکان به نسخه‌نویسی الکترونیک

نماینده فنی و نظارتی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به چالش حذف و عدم انتشار دفترچه بیمه تأمین اجتماعی گفت: ما در تلاش هستیم تا بیماران سهم خود را در نسخه الکترونیکی بیمه با توجه به سهام بخش خصوصی پرداخت کنند. و نرخ. ”

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر محمد جهانگیری وی در مورد حذف دفترچه بیمه و چالش هایی که برای داروخانه ها به وجود می آورد ، گفت: وقتی کار در مقیاس وسیع انجام شود ، مطمئناً مشکلاتی وجود دارد. ما باید برای تحقق آن با هم کار کنیم. لازم به ذکر است که این اقدام حذف کتابچه نیست ، بلکه انتشار کتابچه نیست. این نکته ی مهمی است. در همین حال ، حالت کاغذ حذف نشده است ، اما از یک شکل به شکل دیگری تغییر کرده است. سازمان تأمین اجتماعی همچنین در صورت داشتن کد ملی بیمار و آنلاین پزشک ، با پذیرش نسخه پزشک موافقت می کند. بنابراین مشکلی با آن نداریم.

امکاناتی را برای ورود الکترونیکی اطلاعات بیمار به داروخانه ها فراهم می کند

وی افزود: البته ورود اطلاعات از طریق داروخانه به صورت الکترونیکی کمی زمان بر است. ما با سازمان غذا و دارو و سازمان تأمین اجتماعی در مورد مشکلات و نگرانی های داروخانه ها در این زمینه صحبت کردیم تا امکاناتی را برای داروها در اختیار این داروها قرار دهیم. داروخانه ها قبلاً این اطلاعات را وارد می کردند ، اما اکنون آنها باید این کار را همراه با بسته بندی نسخه انجام دهند ، که البته می تواند باعث خراب شدن سیستم شود و کمی صبر کند. ما این مسئله را رصد می کنیم تا مشکل حل شود.

جهانگیری ادامه داد: “ما می دانیم که برخی از اطلاعات در این زمینه کم است و ما در زیرساخت ها چند مشکل داریم ، اما با توجه به اینکه قانون بالادستی ما ، برنامه ششم توسعه ، مشکل نسخه الکترونیکی است و باید همراه باشد. ، ما از جامعه پزشکی می خواهیم در اولین قدم به ما کمک کنند ، و ما در تلاشیم این نقص را برطرف کنیم و خدا را شکر ، بسیاری از این مشکلات در زمانی که از آن گذشته است برطرف شده اند. اجرای طرح. هم بیمار و هم جامعه پزشکی باید کمی صبورتر باشند و شرکت های بیمه باید زیرساخت های کاری را تسریع کنند. به هر حال ، این یک مشکل بزرگ است ، باید فراز و نشیب هایی وجود داشته باشد. در عین حال باید این مسیر را نیز طی کرد.

کپی الکترونیکی در دفتر کار

وی در خصوص تجویز نسخه الکترونیکی در مطب ها گفت: سازمان های سیستم های پزشکی نیز برای انجام نسخه های الکترونیکی در مطب ها وارد عمل شده اند. اولین مشکل این است که پرداخت های ما باید در این زمینه بهینه شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود. به عنوان مثال ، در نرخ 1400 ، ما دیدیم که کسانی که نسخه الکترونیکی را تولید می کنند ، نرخ مناسب تر و آخرین پرداخت ها را دارند و همچنین میزان پرداخت های بیمه را که بار مردم را کاهش می دهد ، مشاهده کردیم. مشکل دوم این است که در زیرساخت ها با مشکلاتی از جمله سخت افزار ، نرم افزار ، پهنای باند و در دسترس بودن سیستم و … روبرو می شویم که بسیاری از آنها در سال 1399 ایجاد شده اند و برخی دیگر برای رسیدن به نقطه قابل اطمینان باقی مانده اند. .

او می گوید: پیشنهاد ما برای نرخ ها به شورای عالی بیمه ارائه شده و تصویب شده است. به عنوان مثال ، یکی از پیشنهادات ما این است که اگر کسی یک نسخه الکترونیکی با امضا بنویسد و آن را به جاموستک بدهد ، هزینه شبانه به او پرداخت می شود. این در حال حاضر اتفاق می افتد و ما در حال کار بر روی آن هستیم.

جهانگیری گفت: در عین حال در تعرفه های امسال اعلام می کنیم که متناسب با شرایط رشد تعرفه ، تعرفه ها را در زمینه نسخه های الکترونیکی بیشتر خواهیم کرد و کسانی که نسخه الکترونیکی بنویسند نرخ های نزدیک به اصلی. “نرخ رشد را برای این تنظیم کنید زیرا ما معتقدیم که اگر می خواهیم روی یک سیستم کارآمد کار کنیم باید از همه مزایای آن استفاده کنیم ، علاوه بر این باید از فناوری اطلاعات به درستی استفاده کنیم تا کارآمد باشیم. بیشترین میزان افزایش نیز مصوب شورای عالی بیمه.

جهت بیشتر: مشکل دیگر این است که ما سهم بیمار را در نسخه الکترونیکی بررسی کردیم. شرکت های بیمه پایه ملزم به پرداخت 70٪ نرخ بخش دولتی هستند. ما در حال تلاش برای پرداخت سهم بیمار در یک نسخه الکترونیکی مطابق با قطعات و نرخ های بخش خصوصی هستیم. ما در حال کار بر روی بار مالی آنها با استفاده از نسخه الکترونیکی و پیروی از سیستم ارجاع ، پرداخت سهم آنها از نرخ های بیمه اصلی بخش خصوصی هستیم تا بیماران ما کاهش یافته و فشار بر بیماران به دلیل شرایط اقتصادی کاهش یابد.

جهانگیری گفت: “از آنجا که ما باید سیستم را به کمترین روش بدون خطا طراحی کنیم ، زیرا با روح انسان سر و کار داریم ، به این دلیل است که اکنون ما به الکترونیک کامل فکر نمی کنیم ، بنابراین هم کاغذ و هم الکترونیک در Let’s together کار کنیم انشا Godالله این مشکل وجود دارد. ما می توانیم دقیقاً در شش ماه اول سال 1400 کار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا