ورود محموله سنگین واکسن؛ امشب/ مردم خودسرانه برای واکسن به مراکز نروند

وزیر بهداشت با تشریح مراحل برداشته شده برای غلبه بر کرونا چهارم در کشور ، وضعیت فعلی این بیماری و روند واکسیناسیون Covid را تشریح کرد.

به گزارش دکترنامه ، سعید نمکی گفت: من از عزیزانی که در شبهای قدر و عید در برگزاری مراسم با اجرای پروتکل و یا اقامه نماز در عید ما را همراهی می کردند بسیار سپاسگزارم. مخصوصاً در بعضی از استانها ، مانند استان خوزستان ، که شیوخ منطقه هر ساله با آن ها مهمانی همراهی می کردند ، امسال آنها به سخنان ما گوش فرا می دادند و بسیاری از آنها مهمانی نمی گرفتند و نداشتند ، هرچند که فقط چند مورد این مهمانی ها را برگزار کردند. من از روحانیون اهل سنت تشکر می کنم که در استان سنی ما در برپایی عید و نماز توصیه های بهداشتی خود را به خوبی دنبال می کنند

وی افزود: خوشبختانه ما به لطف خدا و تلاش شبانه روزی همکاران خود از یکی از ویران کننده ترین امواج اپیدمی عبور می کنیم. در طی شیوع ویروس انگلستان ، فقیر و فقیر در همان هفته ها و ماه های اول مشکل تختخواب نداشتند. خوشبختانه منحنی در سراسر کشور ما کاهش یافته است.

وی افزود: “قبل از بحران جهانی ، ما چندین روش را انتخاب كردیم ؛ اول ، ما به همه استانها گفتیم كه بیماران انتخابی و غیر اورژانسی را قبول نكنند ، تخت کافی داشته باشند ، دستگاه های اکسیژن ساز و تخت کافی اضافه كنند. بنابراین ما حدود 66 مولد اکسیژن به سراسر کشور در عرض دو هفته. کلینیک سرپایی ، که بخش بهداشت یکی از قدرتمندترین بخش های ما است ، می تواند به عنوان یک فیلتر برای جلوگیری از طغیان بیماران در بیمارستان عمل کند. ما یک بیمارستان موقت ایجاد کردیم که 150،000 بیمار به طور موقت داروهای ضد ویروسی دریافت می کردند. در حالی که آنها باید به مدت 10 روز 150 هزار تخت را اشغال کنند و این در حالی است که کل تخت های ما 140 هزار تخت است و اگر این افراد را بپذیریم ، در هجوم بیماران بیمارستان با چه مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

نمکی ادامه داد: قولی که من دادم با وجود ویروس وحشتناک ویروس انگلیس ، خدا کمک کند و اجازه ندهیم هیچ بیماری در پشت هیچ بیمارستانی پرسه بزند و ما شرمنده مردم نیستیم. اکنون شاهد کنترل گسترده بیماری در تمام استان ها هستیم و امیدواریم به لطف خدا و تلاش همکارانمان شاهد کاهش چشمگیر آن دسته از استانهایی باشیم که در برابر خم شدن مقاومت می کنند. البته ما استانی نداریم که منحنی آن پایین نیامده باشد ، مگر اینکه منحنی افقی باشد که انشا Godالله کاهش یابد.

وی گفت: در تاریخ 20 آوریل ، نقشه کشور پر از آتش و قرمز بود ، اما به لطف خدا ، به تدریج بهبود یافت و در تاریخ 15 ماه مه ، دیدیم که قسمت بزرگی از کشور قرمز شد و این نشانه آن است از تیم گسترده و کار مدیریتی که توانست 301 شهر سرخ را در 20 آوریل به سه شهر سرخ در 15 مه کاهش دهد ، و این یکی از افتخارات سیستم بهداشت و درمان ما است.

وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور گفت: ما طبق تمام اسناد ملی واکسیناسیون را برای همه گروه های هدف دنبال می کنیم. من از مردم می خواهم که هرگز بدون اطلاع رسمی ما به مرکز واکسن مراجعه نکنند. ما گروه سنی را از طریق اطلاعیه اعلام می کنیم و عزیزان را از طریق پیام کوتاه به مرکز فراخوانی می کنیم و به افرادی که سوابق بهداشتی ندارند ، نحوه ثبت نام در سیستم خود را توصیه می کنیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی در آن گروه سنی واکسینه نشود ، به این معنی نیست که دوباره او را واکسینه نمی کنیم ، اما قطعاً همه افرادی که در گروه سنی قبلی باقی مانده اند را واکسینه می کنیم. اولویت اول ما 80 سال به بالا است ، اکنون ما افرادی را شروع می کنیم که 75 سال و بیشتر دارند. علاوه بر این ، برای افراد بالای 80 سال که باقی مانده بودند ، ما واکسن را به آنها تزریق کردیم و به تدریج ادامه دادیم.

نمک گفت: محموله واکسن ما دیشب وارد شد و محموله سنگین تری امشب خواهد رسید و هفته آینده محموله خواهد رسید و انشاالله گروه هدف ما به 13 تا 14 میلیون نفر بالای 60 سال و بیماران خاص و صعب العلاج در پایان برسد. ژوئن و اوایل تیر. علت اصلی بستری شدن و مرگ در بیمارستان است ، بنابراین ما می توانیم واکسینه شویم و سپس به شخص دیگری برویم.

وی تاکید کرد: برخی از جاسوسان برای ایجاد مزاحمت در ذهن عزیزان مانند واکسن های وارداتی مطرح شده اما به موقع تزریق نشده و در بازار آزاد فروخته نمی شود. این یک دروغ 100٪ خالص است. از طریق سیستم وزارت بهداشت ، ما می توانیم حتی به چرخه های آب در روستا از شهری به شهر دیگر برویم و تعیین کنیم که امروز چه تعداد واکسن در آنجا تزریق شده است ، چه کسی واکسینه شده و توسط چه کسی ، و همچنین کد و کد ملی گیرنده انجام شده است. واکسنی را که تلقیح شده است داشته باشید و کاملاً چنین سو abuseاستفاده ای وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد که در روزهای اول عده ای واکسن تزریق کرده باشند اما ما یک واکنش بسیار شدید و متمرکز داشتیم و این پدیده ناپدید شد. از مردم می خواهم این گفته های بی ربط را گوش نکنند و اینكه كودكان ما در سیستم بهداشت كاملاً محافظ خزانه داری و حفظ بهداشت عمومی هستند.

وی گفت: “ما این کار را کردیم.” به عنوان یک رکورد جدید ، ما طی 24 ساعت گذشته 162000 واکسن تزریق کرده ایم و انشاالله در روزهای آینده رکورد بیش از 300000 واکسن را به ثبت برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا