ثبت مواردی از ابتلا به عفونت قارچی مرتبط با کووید ۱۹ در عراق

منابع بیمارستانی روز گذشته (سه شنبه) در عراق گزارش دادند که پنج عراقی به یک عفونت قارچی موسوم به “موکورمیکوز” مبتلا شده اند که گفته می شود مربوط به بیماری Covid-19 است که اولین بار در هند در طی شیوع کرونا گزارش شد.

به گزارش دکترنامه ، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع بیمارستانی در شهر ناصریه عراق گفت که این پنج نفر ، از جمله یکی از آنها که در اثر وخیم شدن بیماری درگذشت ، پس از ابتلا به کوید 19 دچار عفونت مخمر شده اند. “بیماری قارچ سیاه” قارچ سیاه “

در عراق تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار مورد کووید 19 شناسایی و ثبت شده است و طبق آمار رسمی ارائه شده توسط مقامات دولتی ، بیش از 16000 عراقی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

موكورميكوزيس يك عفونت قارچي مزمن است كه مي تواند سينوس ها ، مغز ، ريه ها و چشم ها را آلوده كند. معمولاً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و توانایی کمتری در مبارزه با عفونت دارند ، رخ می دهد. آبریزش بینی ، تورم و درد یک طرفه صورت ، سردرد ، تب و مرگ بافتی از علائم این عفونت قارچی است که باعث مرگ در برخی از بیماران می شود.

هند که اخیراً به دلیل سویه جهش یافته ویروس کرونا به طور گسترده ای درگیر موج دوم بیماری کووید شده است ، تاکنون هزاران مورد از عفونت قارچی “موکورمیکوز” را شناسایی و مستند کرده است.

به گفته متخصصان ، گسترش سریع عفونت تا حد زیادی به دلیل استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها (کورتیکواستروئیدها) است که اغلب برای درمان بیماران کووید تجویز می شوند.

استفاده بیش از حد از این داروها یا استفاده آنها توسط افرادی که به دلیل بیماری سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است ، خطر ابتلا به این عفونت قارچی را افزایش می دهد.

به گزارش یورونیوز ، متخصصان همچنین تعدادی از عوامل محیطی از جمله وجود آب آلوده در سیلندرهای اکسیژن یا رطوبت ساز را از دیگر عوامل موثر در رشد کپک سیاه و ایجاد آلودگی ناشی از عفونت های قارچی ذکر می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا