توقف فرایند کاهشی کرونا در تهران / کاهش فوتی‌ها به دلیل واکسیناسیون سالمندان

فرمانده عملیات تاج گذاری در استان تهران از افزایش 3.3 درصدی مراجعات سرپایی این بیماران در هفته چهارم خرداد در استان تهران خبر داد.

به گزارش دکترنامه ، دکتر علیرضا زالی ، در توضیح وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در تهران ، در پایان جلسه ستاد مبارزه با تاج تاج کرونا به خبرنگاران گفت: در محل قرار دارند. از ابتدای هفته سوم ژوئن ، روند بیماری متوقف شده و سرعت آن کاهش یافته است.

وی افزود: از هفته سوم خرداد ماه شاهد افزایش 3.3 درصدی بیماران سرپایی بوده و میزان بستری در استان تهران ثابت مانده است ، به طوری که 8747 بیمار به صورت سرپایی به بخش بهداشت و 719 بیمار مراجعه کردند. در بخشهای ویژه تحت درمان قرار گرفتند. در مجموع ، تعداد کل بستری در استان تهران در حال حاضر 4192 بیمار است که از این تعداد 1،152 بیمار در بخشهای مراقبت ویژه هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر 654 بیمار مرخص شده اند که این تعداد از تعداد بستری در بیمارستان کمتر است. تهران از نظر جمعیت سالمند جز of 5 استان برتر است ، بنابراین پوشش واکسیناسیون برای سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تأکید کرد که در هفته سوم ژوئن در گروه سنی 70 ساله کاهش آماری وجود دارد که می تواند تأثیر واکسیناسیون را پیش بینی کند ، بنابراین درخواست ما از معاون وزیر بهداشت برای تهیه تعداد واکسن مورد نیاز است. واکسن برای واکسیناسیون بیش از 70 سال تزریق دوز دوم امسال و اولویت دادن به کسانی که به هر دلیلی ترک می شوند.

فرمانده عملیات کرونا ستاد استان تهران با تأکید بر لزوم پایبندی به پروتکل های بهداشتی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار باقی بماند ، زیرا کارآمدترین و مهمترین موضوع محسوب می شود.

وی ادامه داد: در 12 و 13 ژوئن بیشترین افت آماری را از اوایل فروردین داشتیم اما از هفته سوم خرداد روند نزولی متوقف شده و تا هفته چهار 3.3 درصد در بیماران سرپایی افزایش داشته ایم. با این حال ، مرگ و میر در هفته های سوم و چهارم کاهش یافته است ، یکی از دلایل مهم ، واکسیناسیون گروه سنی بالای 70 سال است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از واکسن های مختلف به ویژه در دوز دوم گفت: ما در حال تلاش برای واکسیناسیون از یک بستر ثابت هستیم و در حال حاضر استراتژی وزارت بهداشت یکسان است. اما در مورد واکسن اسپوتنیک روسیه ، دوزهای اول و دوم متفاوت است و هیچ واکسنی جایگزین دوز دوم نمی شود. در مورد تزریق دوز دوم برخی از واکسن ها ، مطالعات نشان می دهد که فاصله بین دوزهای اول و دوم باید بسیار بیشتر باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا